چاپ کد خبر: 14083
5 مهر 1398

شکایت کارگران کارخانه مخابرات راه دور شیراز به دادستانی شیراز و تهران

مطالبه 35 میلیاردی 1300کارگر از کارخانه مخابرات راه دور شیراز/ شکایت کارگران به دادستانی شیراز و تهران

رئیس کانون بازنشستگان مخابرات راه دور شیراز با بیان اینکه مطالبات ۱۳۰۰کارگر مخابرات راه دور شیراز بدون احتساب‌خسارت تاخیرحدود ۳۵ میلیارد تومان است، افزود: این بدهکاری مربوط به سال ۸۵ است بطوریکه این مبلغ شامل حقوق، دستمزد و پاداش آخر خدمت کارگران می شود که پرداخت نشده است.

به گزارش اول فارس ، هاشم شمشیری با بیان اینکه چند ماه گذشته کارگران کارخانه آی. تی. آی شیراز جهت تحقق مطالبات خود مقابل وزارت صمت تجمع کردند، گفت: به موجب آن که مسئولان مربوطه و معاون امور صنایع وزارت صمت مشاور وزیر، و بازرس ویژه وزارت جلسه ای را با مسئولان استانداری فارس و مالکین این کارخانه در مرداد ماه برگزار کردند بطوریکه مقرر شد نتیجه را بعد از دو ماه اعلام کنند.

رئیس کانون بازنشستگان مخابرات راه دور شیراز افزود: با توجه به اینکه مالکین و سهامداران عمده کارخانه آی. تی. آی در جلسه مذکور حضور داشتند بنابراین آن ها اذعان می کردند که در تلاش‌اند تا کارخانه آی. تی. آی شیراز را دوباره راه اندازی کنند اما کارگران همواره بر این باور بودند که با راه اندازی کارخانه مشکلی ندارند اما پرداخت مطالبه کارگران از موضوعات مهمی است که باید به آن توجه شود.

رئیس کانون بازنشستگان مخابرات راه دور شیراز بیان کرد: با توجه به تورم موجود لحاظ کردن میزان خسارت کارگران تا سال جاری طبیعتا بسیار بیش از رقم فعلی می شود.

وی با بیان اینکه کارگران کارخانه مخابرات راه دور شیراز جهت تحقق مطالبات خود به دادستانی فارس و تهران هم مراجعه کرده اند، افزود: پرونده های کارگران هنوز در دادگاه شعبه ملاصدرا شیراز مفتوح است و این در حالیست که بانک‌ملی در اولویت پرداخت بدهی‌ها قرار دارد و پرداخت میزان طلب کارگران جزو اولویت‌های بعدی این کارخانه محسوب می شود.

شمشیری با بیان اینکه در جهت رفع مشکلات کارگران این کارخانه مسئولان وزارت صمت جلسات متعددی را در وزارتخانه برگزار می کنند، ادامه داد: این در حالیست که چهاردهم مهرماه نتیجه نهایی مشخص می شود بطوریکه در حال حاضر مسئولان اداره صمت استان هم در حال پیگیری خواسته های کارگران هستند.

وی با بیان اینکه کارگران کارخانه آی. تی. آی شیراز حقوق خود را از سازمان تامین اجتماعی دریافت می کنند، ادامه داد: واگذاری کارخانه مخابرات راه دور شیراز به بخش خصوصی در سال ۸۳ باعث شد که مشکلاتی برای این مجموعه ایجاد شود بطوریکه شاهد افزایش مشکلات این مجموعه بودیم.

وی با بیان اینکه مشخص نیست که مسئولان حقوق کدام ماه ها را به کارگران پرداخت نکرده اند، ادامه داد: در آن زمان هر شش ماه یک بار، مبلغ ناچیزى را به صورت على الحساب به کارگران پرداخت مى کردند اما مسئولان از سال ۸۵ به بعد حقوق کارگران را به صورت کامل نپرداخته اند.

شمشیری اعتقاد دارد که انتقال کارخانه مخابرات راه دور شیراز از بخش خصوصی و سهامدار به هیات حمایت از صنایع هم نتوانسته اقدام مناسبی جهت پرداخت مطالبات کارگران این مجموعه انجام دهد.

وی با بیان اینکه کارخانه آی. تی. آی شیراز کاملا تعطیل است، ادامه داد: تنها چند نفر نگهبان در این مجموعه فعالیت می کنند.

شمشیری با اشاره به اینکه راه اندازی مجموعه مخابرات راه دور شیراز امکان پذیر نیست، افزود: دستگاه های کارخانه هستند اما به دلیل عدم فعالیت این مجموعه در سال های متوالی امکان راه اندازی مجدد این مجموعه بسیار سخت و دشوار است.

رئیس کانون بازنشستگان مخابرات راه دور شیراز گفت: اگرچه بارها پیشنهاد هایی مانند پرداخت مطالبات کارگران از محل فروش این مجموعه به مسئولان داده ایم اما نباید فراموش کرد که مجموعه مخابراتی راه دور شیراز در حال حاضر در رهن بانک ملی است.

شمشیری با بیان اینکه بانک ملی جهت فروش این مجموعه مناقصه هایی را برگزار کرد، ادامه داد:  اما اعتراض کارگران این مجموعه سبب شد که فروش این کارخانه متوقف شود.

وی با بیان اینکه مجموعه بدهی‌کارخانه مخابرات راه دور شیراز بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان است،گفت: به دلیل زیاد بودن تعداد طلبکاران از مجموعه کارخانه مخابرات راه دور شیراز بنابر این اگر زمین این کارخانه هم به فروش برود دیگر مبلغی به کارگران نمی رسد.

شمشیری تصریح کرد: بانک تجارت، دارایی، بانک ملی، بیمه کارگران و …. افراد و مجموعه هایی هستند که از کارخانه مخابرات راه دور شیراز طلبکارند.وی خاطر نشان کرد: مطالبات کارگران کارخانه مخابرات راه دور شیراز مربوط به حقوق ماهیانه و پاداش پایان سال است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار