چاپ کد خبر: 65692
7 شهریور 1400

شگرد جالب شکارچی زنان جوان قمی در فضای مجازی

دستگیر 2

به گزارش اول فارس، سرهنگ علی موالی رئیس پلیس فتا استان قم اظهار داشت: در پی مراجعه خانمی به این پلیس و ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر تهدید و اخاذی در فضای مجازی، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

اخاذی و تهدید به انتشار تصاویر خصوصی خانم های جوان

وی ادامه داد: شاکی در اظهارات خود گفت با شخصی در یکی از گروه های پیام رسان تلگرام آشنا شدم و بعد از مدتی که در فضای مجازی با یگدیگر صحبت می کردیم با وعده رنگارنگ به این شخص اعتماد کرده و تصاویر شخصی از خودم به وی ارسال کردم. این شخص مجرم بعد از دریافت تصاویر لحن گفتگوی خود را تغییر داد و با اخاذی و تهدید به انتشار تصاویر خصوصی از من درخواست پول کرد و در نهایت تصاویر خصوصی من را در یک صفحه اینستاگرام متتشر کرد.

این مقام انتظامی افزود: کارشناسان پلیس فتا قم با بررسی ها فنی و سایبری موفق شدند ردپای مجرم را در فضای مجازی شناسایی کنند و پس از هماهنگی مقام قضایی متهم در یکی از مناطق استان قم دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

سرهنگ موالی تصریح کرد: متهم ابتدا بزه انتسابی را انکار می کرد ولی پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصاء شده توسط کارشناسان این پلیس به ‌ناچار لب به اعتراف گشود و هدف از این کار را اخاذی از شاکیه عنوان کرد و گفت در شبکه اجتماعی از بین خانم های جوان طعمه های خود را شکار می کردم و به آنها پیام داده و با شگردهایی فریب شان می دادم.

رئیس پلیس فتا استان قم خاطر‌نشان کرد: کاربران شبکه‌های اجتماعی و به خصوص بانوان نسبت به انتشار تصاویر و ویدیوهای شخصی و خانوادگی دقت بیشتری داشته باشند و به افراد ناشناس در فضای مجازی اعتماد نکرده و اطلاعات خصوص خود را در اختیار آنها قرار ندهند.

این مسئول انتظامی گفت: کاربران در صورت مواجهه با موارد مشابه و وقوع هرگونه مشکل در فضای مجازی مراتب را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ و یا از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار