چاپ کد خبر: 43772
7 بهمن 1399

شگرد جدید کلاهبرداری در برخی از شعب فروشگاه های زنجیره ای

برخی از شعب فروشگاه های زنجیره ای در شگردی جدید اقدام به اخذ وجوه اضافی از شهروندان و مشتریان خود میکنند

کلاهبرداری 6

 در این روش جدید که عملا دزدی از جیب مردم و شهروندان محسوب میشود پس از انتخاب اجناس با قیمت های درج شده در قفسه ها که معمولا با تخفیف نیز همراه می باشند و مراجعه مشتریان به صندوق جهت پرداخت وجه ، مبالغ متنابهی که که کاملا مغایر قیمت درج شده و نهایی کالا می باشد از حساب مشتری کسر میگردد.

در این روش صندوقداران با راه انداختن جنگ روانی  ازجمله پرسیدن شماره تلفن مشتریان و پخش و پلا کردن اجناس روی میز و گاهی با بهانه کمبود نایلون یا تمام شدن کاغذ جهت پرینت قبوض و… سعی در پرت کردن حواس افراد از قیمت نهایی برخی کالاها در صورتحساب می نمایند.

همچنین مشاهده شده است در مواقعی سریعا  و همزمان با کار صندوقدار در محاسبه قیمت ها اقدام به کمک به مشتری جهت جمع و جور کردن اقلام خریداری شده با هدف خروج هر چه سریعتر وی از محل می نمایند یا انبوهی از از تراکت و کاتالوگ بعضا با وعده  قرعه کشی و… سعی در راضی نمودن مشتری از خرید و در واقع بهم زدن تمرکز مشتریان از چک کردن صورتحساب می نمایند.

لازم به ذکر است در صورت متوجه شدن مشتریان و اعتراض به تفاوت قیمت درج شده در قفسه ها و قیمت نهایی محاسبه شده در صندوق ،تفاوت قیمت را به گردن سیستم و شبکه سراسری حسابداری  می اندازند و اعلام میکنند که قیمت ها گاهی لحظه ای در شعبه مرکزی تغییر می کنند.

بر اساس این گزارش این نوع اجحاف به مشتریان به گونه ای است که مشتری متوجه آن نشده و در برخی مواقع از ۵ تا ۸ درصد قیمت اصلی و درج شده برخی کالا ها که ممکن است نوسان قیمت راداشته باشند را شامل میگردد.

تنوع کالاهای مشمول این نوع جدید کلاهبرداری از مرغ و گوشت تا محصولات لبنی ، روغن ، شکر  ودیگر اقلام خوارو بار  را شامل میگردد.

در مواردی که مشتری متوجه تفاوت قیمتها گردد افرادی تحت عنوان مدیر داخلی به بهانه رفع سو تفاهم اقدام به پرداخت مابه التفاوت نموده  و با ادبیات کاملا مودبانه عذرخواهی نموده و با تشر زدن به صندوقدار و.. سعی در جلوگیری از شکایت مشتریان می نمایند.

توصیه می گردد مشتریان از خرید انبوه کالا در یک نوبت خرید خودداری و با دقت قیمت درج شده کالاها را در فاکتور با قیمت درج شده روی قفسه یا کالا راچک نمایند و از پذیرفتن بهانه مغایرت سیستم خودداری نمایند. عضو کانال تلگرام اول فارس شوید

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار