چاپ کد خبر: 53319
19 اردیبهشت 1400

شگرد جدید کلاهبرداری از افراد مسن شیراز

کارت عابر بانک

به گزارش اول فارس، سرهنگ “کاووس حبیبی” با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی شکایت های متعدد افراد مسن به مراجع قضایی و انتظامی مبنی بر برداشت غیر مجاز از حسابهای بانکی آنان؛ رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت .

 وی افزود: در بررسی های اولیه  مشخص شد  فردی ناشناس در اطراف دستگاه های خودپرداز بانک های سطح شهر شیراز پرسه زده و در قالب کمک به افراد مسن ، ضمن سوء استفاده از اعتماد مالکین کارت ها نسبت به تعویض کارت افراد با کارت اشخاص دیگری که پیشتر با این شیوه از آنها کلاهبرداری نموده اقدام و سریعاً محل را ترک و از طریق دستگاه خود پرداز دیگر با اطلاع از رمز کارت و فعال نمودن رمز دوم کارت، حساب بانکی شکات را خالی می کرده است.

رییس پلیس آگاهی استان فارس با بیان اینکه اقدامات فنی و اشراف اطلاعاتی جهت دستگیری متهم به مرحله اجرا گذاشته شد، خاطرنشان کرد: در نهایت کارآگاهان موفق شدند متهم را شناسایی و وی را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

سرهنگ حبیبی با اشاره به اینکه متهم در بازجویی های پلیسی اعتراف کرد که با سوء استفاده از اعتماد افراد کم سواد و بعضاً بی سواد اقدام به کلاهبرداری و برداشت از حساب آن ها کرده است، افزود: این کلاهبردار مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلون ریال کلاهبرداری کرده است که در این خصوص تا کنون ۲۰ نفر از مالباختگان شناسایی شده اند.

وی به شهروندان توصیه کرد : هرگز رمز کارت خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و مواظب  باشند افرادی سود جو و فرصت طلب در کنار دستگاههای خود پرداز بانک ها پرسه می زنند و منتظر در خواست هایی برای انتقال موجودی ، دریافت وجه و …. بوده و از این طریق اقدام به کلاهبرداری می کنند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار