چاپ کد خبر: 79947
14 فروردین 1401

شیراز را باید در بهار دیدَ

فصل بهار در تمامی شهرها و استان‌های مختلف رنگ و بوی خاص خودش را دارد و انتخاب یکی از این نقاط برای سفر و گذراندن تعطیلات نوروز کار بسیار دشواری است. معمولاً یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگران نوروزی استان فارس و شهر شیراز است.

یکی از دلایل مهم این انتخاب عطر بهارنارنج‌هایی است که در فصل بهار در کوچه‌ها و خیابان‌های شیراز پیچیده می‌شود. در کنار طبیعت بسیار زیبا و عطر گل‌های بهاری، آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری آن نیز از دیگر دلایل سفر به شیراز خواهد بود.

در کنار تمامی جذابیت‌های گردشگری که می‌توانید در جای‌جای این شهر زیبا پیدا کنید، هتل‌ها و اقامتگاه‌های شیراز از تنوع و کیفیتت بسیار بالایی برخوردار بوده و اقامت در آنها می‌تواند بسیار راحت و به‌یادماندنی باشد. از جمله بهترین هتل‌های شیراز می‌توان به هتل بزرگ شیراز اشاره کرد که با امکاناتی بسیار مناسب می‌تواند آرامش و راحتی را برای میهمانان به ارمغان بیاورد. هتل شیراز یکی از هتل‌های بسیار لوکس و ۵ ستاره در این شهر بوده و آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی شیراز است.

شیراز هتل 1رزرو هتل

دیدن جاذبه‌های شیراز

پس از اقامت در یک مکان مناسب بهتر است به فکر گشت‌وگذار در شیراز باشید و از زییایهایی شیراز در این فصل لذت ببرید. جاهای دیدنی در شیراز بسیار زیاد هستند و برای دیدن تمامی این زیبایی‌ها لازم است چند روزی در شیراز اقامت داشته باشید. در ادامه می‌توانید با دیدنی‌های شهر شیراز بیشتر آشنا شوید.

باغ‌های شیراز

در شیراز انبوهی از باغ‌های بسیار زیبا و تاریخی وجود دارد که بخش اعظمی از آن را درختان نارنج تشکیل می‌دهند. در اوایل بهار و با بازشدن شکوفه‌های بهارنارنج عطر دل‌انگیز بهارنارنج در این باغ‌ها پخش می‌شود. باغ‌های شیراز با گل‌های رنگارنگ و خوش‌بو منظره‌ای بسیار شگفت‌انگیز را ایجاد می‌کنند در برخی از این باغ‌ها، لباس‌های محلی نیز اجاره داده می‌شود و مسافران می‌توانند با اجاره این لباس‌ها عکس‌های خاطره‌انگیزی بگیرند.

آرامگاه حافظ

آرامگاه حافظ یکی از مکان‌های دیدنی در شیراز است. بازدید از این آرامگاه خصوصاً در شب‌ها بسیار دل‌انگیز است. پیچیدن بوی عطر بهارنارنج و گل‌های اطلسی در این مکان بسیار شگفت‌انگیز و جذاب است.

شیراز هتل 2

کوچه‌باغ‌های قصر دشت

محله قصر دشت یکی از جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی در شیراز است. قدم‌زدن در کوچه‌باغ‌ها و محله‌های قصر دشت می‌تواند بسیار شگفت‌انگیز و جذاب باشد. رستوران‌ها و کافه‌های بسیاری در این محله وجود دارد و می‌توانید در آنها از خوردن فالوده شیرازی و غذاهای سنتی دیگر لذت ببرید. همچنین در اینجا می‌توانید انواع غذاهای خوش طعم شیرازی را نیز امتحان کنید.

بوستان‌های شیراز

فصل بهار در میان بوستان‌ها و پارک‌های شیراز بسیار خودنمایی می‌کند و می‌توانید در این بوستان‌ها انواع گل‌ها و گیاهان خوش‌رنگ و بو را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید در یک روز آفتابی برای پیک‌نیک به یکی از این بوستان‌ها رفته و از زیبایی گل‌ها و درختان آنجا لذت ببرید.

شاه‌چراغ

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های مذهبی شهر شیراز آرامگاه شاه‌چراغ است. هرساله هزاران نفر برای زیارت آرامگاه برادر امام رضا به شیراز سفر می‌کنند. معماری آرامگاه شاه‌چراغ به دوران قاجاریه بر می‌گردد و از جمله زیباترین کاشی‌کاری‌ها در آن بکار رفته است.

تخت‌جمشید

بدون شک یکی از مهم‌ترین و برجسته‌ترین جاذبه‌های شیراز، تخت‌جمشید است. این بنا در ۵۷ کیلومتری شهر شیراز قرار دارد و بیش ۵۱۸ سال پیش از میلاد مسیح بنا شده است. تخت‌جمشید به دستور داریوش پادشاه سلسله هخامنشیان ساخته شد.

بازار وکیل

این بازار یکی از مشهورترین بازارهای سنتی ایران به شمار می‌رود. بازار وکیل از جمله آثار مهم برجای‌مانده از دوره زندیه بوده که به دستور کریم‌خان زند بنا شد. باگذشت سال‌ها از ساخته‌شدن این بنا، همچنان پابرجا بوده و کارایی دارد.

سرای مشیر

سرای مشیر نیز یکی از مهم‌ترین نقاط گردشگری شیراز بوده که در جنب بازار وکیل قرار دارد.

مسجد وکیل

این مسجد در دوره کریم‌خان زند ساخته شد و یکی از جاذبه‌های گردشگری شیراز به شمار می‌رود.

حمام وکیل

حمام تاریخی وکیل نیز از آثار تاریخی شیراز بوده که در کنار بازار وکیل و مسجد وکیل قرار دارد.

شیراز هتل 1

مسجد نصیرالملک

این مسجد از آثار تاریخی بن‌المللی شیراز به شمار می‌آید. پنجره‌های رنگی این بنا و تابش نور خورشید در آن در برخی از ساعات روز، یکی از دیدنی‌ترین مناظر معماری ایرانی را به دست می‌دهد

باغ جهان‌نما

این باغ قدیمی‌ترین باغ در شیراز به شمار می‌رود که در خیابان حافظ قرار دارد. در این باغ درختان کهن‌سال از قبیل سرو و نارنج وجود دارد همچنین در این باغ انواع گل‌ها و گیاهانی مانند شمشاد سبز، رز هفت‌رنگ، گل‌های داوودی، اطلسی و بنفشه وجود دارد.

مسجد عتیق

این مسجد جزو بناهای تاریخی و بسیار ارزشمند در شیراز به شمار می‌رود که مهم‌ترین ویژگی آن هفت درب بودن آن است. افسانه‌های زیادی دررابطه‌با این مسجد رواج دارد و آن را به مکانی رمزآلود و بسیار جذاب مبدل ساخته است.

دروازه قرآن

دروازه قرآن یکی دیگر از آثار تاریخی شیراز است که در بدو ورود به شهر شیراز می‌توانید آن را ببینید. نکته جالب دررابطه‌با دروازه قرآن شیراز این است که به دستور عضدالدوله این دروازه ساخته شد و قرآنی در آن قرار گرفت تا مسافران از آن عبور کنند و سفری سلامت و بدون خطر داشته باشند.

عمارت دیوان‌خانه

عمارت دیوان‌خانه در دوره زندیه بنا شد و به‌عنوان مرکزی برای حکومت و امور حاکمیتی در نظر گرفته شد. این عمارت نیز جزو آثار برجسته تاریخی بوده و بسیار زیبا و دیدنی است.

یکی از مهمترین بخش‌های سفر که اهمیت زیادی در کیفیت سفر دارد، محل اقامتی است که برای خود و خانواده انتخاب می‌کنید. در نوروز و بهار که شیراز به یکی از بهترین مقاصد سفر تبدیل می‌شود انتخاب اقامتگاه اهمیت زیادی دارید. بیشتر هتل‌های شیراز از کیفیتی مناسبی برای اقامت برخودار هستند. اما در باره هتل‌ها و اقامتگاه‌هایی که از جاباما رزرو می‌کنید خیالتان راحت باشد. جاباما به عنوان بستر آنلاین رزرو ویلا، هتل و اقامتگاه یکی از بهترین وبسایت‌های رزرواسیون و اجاره محل اقامت در ایران به شمار می‌رود که سالانه مهمانان زیادی را در سفرهای بهاری همراهی می‌کند.

بهار شیراز، یکی از مهمترین فصول سفر به شیراز به مشار می‌آید. هوای معتدل، شکوفه زدن باغ‌ها و درختان، تهیه عرقیات تازه فصلی و مهمانوازی مردم شیراز در بهار جاذبه‌هایی هستند که این شهر را به یکی از مهمترین مقاصد سفر در فروردین، اردیبهشت یا خرداد بدل کرده است.

کلام آخر

سفر به شیراز در فصل بهار می‌تواند از جذابیت بیشتری برخوردار باشد. در این فصل عطر شکوفه‌های بهارنارنج در سراسر شیراز پیچیده می‌شود و حس بسیار دلپذیری را ایجاد می‌کند. اماکن تفریحی و گردشگری در شهر شیراز بی‌شمارند که در این مقاله به مهم‌ترین آنها اشاره شد.

اگر برای گذراندن تعطیلات نوروز هنوز گزینه‌ای را در نظر نگرفته‌اید. پیشنهاد ما به شما سفر به شیراز و دیدن جاذبه‌های متنوع این شهر زیبا است. دیدن آثاری چون تخت‌جمشید، آرامگاه حافظ، بازار وکیل، آرامگاه شاه‌چراغ، آرامگاه سعدی و بسیاری دیگر می‌تواند خاطره‌ای متفاوت از تعطیلات نوروز امسال را برایتان رقم بزند.

در شیراز علاوه بر جاذبه‌های گردشگری هتل‌ها و اقامتگاه‌های بسیاری نیز وجود دارد که می‌توانند بهترین خدمات را به مسافران و گردشگران ارائه دهند. هتل بزرگ شیراز یکی از هتل‌های ۵ ستاره در این شهر است که می‌تواند به بهترین شکل از میهمانان نوروزی پذیرایی به عمل بیاورد.

برای رزرو هتل می‌توانید به‌صورت غیرحضوری و آنلاین اقدام کنید. از جمله مزیت‌های رزرو آنلاین هتل این خواهد بود که تا میزان زیادی در وقت و هزینه‌های شما صرفه‌جویی شده و پس از رسیدن به مقصد می‌توانید در مکانی آرام و بسیار شیک استراحت کنید.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

. یکشنبه , ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲

شیرازدوساله ودرکل استان فارس که متاسفانه بهارکه میشه باروناتموم میشن.وزشت ترین وبی روح ترین بهارهاموقعی است که بارندگی نداریم.بیچاره کشت دیم کشاورزا.عمداهست ناباروری ابرها

آخرین اخبار