چاپ کد خبر: 43975
10 بهمن 1399

شیوع روش جدیدی از کلاهبرداری مالی در فضای مجازی

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا گفت: کاربران فضای مجازی برای افراد ناشناسی که طلب درخواست کمک مالی دارند، وجهی واریز نکنند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا

به گزارش اول فارس ، سرهنگ علی محمد رجبی گفت: بسیاری از تقاضا‌ها و درخواست‌های شهروندان از یکدیگر از طریق شبکه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد و بدون آنکه رو در رو همدیگر را ملاقات کنند و یا تماس بگیرند تقاضا و درخواست خود را از دوست، آشنا و بستگان از طریق همین پل ارتباطی انجام می‌دهند.

وی افزود: تقاضای واریز وجه به عنوان قرض یکی از درخواست‌های کاربران از یکدیگر در شبکه‌های اجتماعی است. این امر باعث شده تا مجرمان و کلاهبرداران سایبری از این بستر سوء‌استفاده کرده و به انحاء مختلف تلاش کنند از کاربران در قالب دوست و آشنا برای دریافت قرض در شبکه‌های اجتماعی سوءاستفاده کنند.

سرهنگ رجبی تصریح کرد: مجرمان سایبری با دسترسی به صفحات شبکه‌های اجتماعی قربانی، برای دوستان و آشنایان او درخواست کمک مالی می‌فرستند.

به گفته رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا، راستی آزمایی هرگونه پیام درخواست کمک مالی از سوی دوستان و آشنایان در شبکه‌های اجتماعی یک ضرورت است.

وی افزود: کاربران در صورت دریافت اینگونه پیام که از آن‌ها تقاضای طلب وجه می‌شود، حتما هویت مخاطب خود را راستی آزمایی کنند و در صورت توان به وی کمک کنند؛ لذا در غیر این صورت از واریز وجوهات به حساب افراد ناشناس خودداری کنند.

گروه واتساپ 2

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار