چاپ کد خبر: 100818
8 دی 1401

شیوه جدید کلاهبرداری در خرید و فروش خودرو که باید بدانید

شیوه جدید کلاهبرداری در خرید و فروش خودرو که باید بدانید

فرمانده انتظامی البرز گفت: کلاهبردارانی که از طریق سایت‌های خرید و فروش لوازم دست دوم سوژه‌های خود را از بین اشخاصی که خودرو خود را جهت فروش آگهی کرده و با شیوه متقلبانه اقدام به ۱۳۰ فقره کلاهبرداری کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش اول فارس، سردار عباسعلی محمدیان گفت: در پی دریافت اخباری مبنی بر فعالیت یک باند کلاهبرداری از طریق خرید خودرو، بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: بررسی های اولیه حاکی از این بود که کلاهبرداران ابتدا سوژه های خود را از بین افرادی که خودرو خود را آگهی کرده اند انتخاب و پس از انجام قرار حضوری ، اقدام به تنظیم قولنامه می نمودند؛ پس از آن فروشنده را به یک دفترخانه هدایت و در این فاصله زمانی دیگر اعضای باند بوسیله چکش ضرباتی را به قسمت زیر صندوق عقب خودرو وارد نموده و پس از تائید توسط کارشناس رنگ اقدام به دریافت مبالغی که در قولنامه با عنوان ضرر و زیان قید شده نموده سپس برگه قولنامه و برگه رسید کارشناسی رنگ را با هدف از بین بردن مستندات و جلوگیری از شکایت پاره کرده و از محل متواری می شدند .

فرمانده انتظامی استان البرز با اشاره به شناسایی هفت کلاهبردار در این خصوص بیان کرد: با اقدامات صورت گرفته همه متهمان در چند نقطه از استان البرز شناسایی و دستگیر شدند.

سردار محمدیان اضافه کرد: متهمان در تحقیقات تکمیلی به ۱۳۰ فقره کلاهبرداری از این طریق اقرار کرده و بررسی حساب این افراد نشان از جابجایی بیش از ۴۲ میلیارد ریال مبالغ کلاهبرداری شده است.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: به شهروندان توصیه می کنیم تا در هنگام معامله با افراد ناشناس نهایت دقت خود را به کارگیرند و در صورت مشاهده موارد مشکوک پلیس را در جریان موضوع بگذارند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار