چاپ کد خبر: 26054
24 فروردین 1399

شیوه فعالیت مطب‌ها و کلینیک‌ها در فارس تا پایان فروردین

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با توجه به آغاز برنامه فاصله‌گذاری هوشمند و لزوم کنترل تردد و حضور بیماران در مراکز درمانی و بهداشتی مختلف، شیوه فعالیت مطب‌ها، درمانگاه‌ها، کلینیک‌ها و … تا پایان فروردین تدوین و به این مراکز ابلاغ شده است.

ابلاغ شیوه فعالیت مطب‌ها و کلینیک‌ها در فارس تا پایان فروردین

به گزارش اول فارس ، دکتر علی اکبری  گفت: معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر اساس برنامه فاصله گذاری درمانی تشخیصی، مراکز درمانی، بهداشتی و تشخیصی را گروه بندی و برنامه فعالیت آنها را تدوین و ابلاغ کرده است.

وی ادامه داد: یک گروه شامل مراکز فیزیوتراپی، کار درمانی، گفتار درمانی، شنوایی سنجی، بینایی سنجی، مراکز ساخت و فروش عینک، مشاوره تغذیه، طب کار، طبی فیزیکی و توانبخشی، پوست و مو و کلینیک هایی که اعمال جراحی زیبایی انجام می دهند، می‌شود که این مراکز تا پایان فروردین ۹۹ تعطیل است.

اکبری خاطرنشان کرد: گروه دیگر شامل مراکزی است که برای رفع نیازهای مردم فعالیت محدود آنها ضروری تشخیص داده شده، این مراکز شامل کلینیک‌های گوش، حلق و بینی، چشم پزشکی، جراحی عمومی، زنان و زایمان، قلب، جراحی کلیه و مجاری ادرار، داخلی، جراحی عروق، روانپزشکی و جراحی مغز و اعصاب می‌شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: مراکز درمانی که به دلیل ضرورت و بار مراجعان و بیماران نیاز به فعالیتشان احساس می‌شود، مانند مطب های داخلی، عفونی و اطفال نیز در سراسر استان امکان فعالیت را خواهند داشت.

دکتر اکبری تاکید کرد: افرادی که بیماری های تنفسی یا دارای نشانه هایی نظیر تب، سرفه و تنگی نفس هستند، لازم است به مراکز خدمات جامع سلامت ۱۶ ساعته و بیمارستان های مرجع از پیش تعیین شده در استان که پیش از این در مورد آنها در سایت دانشگاه و صدا و سیما اطلاع رسانی شده مراجعه کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز توصیه کرد تا این افراد از حضور در مطب ها و درمانگاه های دیگر پرهیز کرده تا از گسترش و شیوع این بیماری در بین دیگر بیماران و کادر بهداشت و درمان در درمانگاه ها و کلینیک ها جلوگیری شود.

اکبری برای کنترل بیماری و حضور مراجعان در این مراکز خواست تا افراد بر اساس نوبت دهی و زمان مشخص شده به مراکز مراجعه داشته باشند و از ازدحام و تراکم جمعیت پرهیز شود؛ همچنین همه افراد از ماسک و لوازم حفاظت فردی استفاده کنند و اگر مبتلا به نشانه های بالینی مانند تب، سرفه و تنگی نفس هستند اکیدا از حضور در این مراکز خودداری کنیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین یادآور شد که فهرست مراکز تشخیصی و درمانی فعال در این ایام، شامل مراکز تشخیصی، درمانی، مطب ها، کلینیک ها و درمانگاه های مجاز به فعالیت، در نشانی اینترنتی sums.ac.ir قابل دسترسی است.

عضوکانال واتساپ اول فارس شوید

%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE 1

 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار