چاپ کد خبر: 45452
26 بهمن 1399

صدور هشدار هواشناسی برای ورود سامانه بارشی به خوزستان و آذربایجان شرقی

هشدار هواشناسی

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت : از اواسط روز چهارشنبه بیست و نهم بهمن ماه سامانه بارشی جدیدی به استان وارد می شود .

به گزارش  اول فارس، محمد سبزه زاری با اشاره به ماندگاری این سامانه تا پایان روز پنجشنبه سی ام بهمن ماه در استان افزود :  این سامانه رگبار باران و رعد وبرق، وزش باد شدید گاهی تندباد لحظهای، احتمال ریزش تگرگ در نقاط مستعد و بارش برف در ارتفاعات استان را به همراه دارد.

وی گفت : این سامانه در مناطق شمالی، شمال شرقی، شرقی، مرکزی و ارتفاعات استان و بقیه نقاط استان بصورت نقطه‌ای فعالیت می کند .

سبزه زاری با اشاره به احتمال شکستگی درختان، صاعقه و کاهش دید موقتی واحتمال آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب در برخی مناطق، طغیان رودخانه‌های فصلی افزود : تمهیدات لازم برای کاهش خسارت های احتمالی ناشی از رعد و برق و تگرگ، وزش باد و صاعقه در خوزستان باید به کار گرفته شود .

وی گفت : در مدت زمان فعالیت این سامانه شهروندان ضمن احتیاط در صعود به ارتفاعات از سفر‌های غیر ضروری خودداری کنند .

هشدار نارنجی برای وضعیت جوی آذربایجان‌شرقی

از روز چهارشنبه بارش باران و برف، و کاهش محسوس دما در آذربایجان‌شرقی حاکم خواهد شد.

بر اساس این گزارش ، بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی از روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی جدید شاهد بارش باران و برف در تمامی نواحی استان خواهیم بود. این سامانه بارشی موجب وزش شدید باد و کاهش محسوس دما می‌شود، زمان خاتمه این سامانه بارشی روز دوشنبه ۹۹/۱۲/۳ خواهد بود.
طبق اعلام این اداره کل، این سامانه بارشی مخاطراتی همچون: آب‌گرفتگی معابر عمومی، مه، لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌ها، احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها را در پی خواهد داشت. همچنین این سامانه بارشی در نواحی سردسیر و کوهستانی کولاک برف، یخبندان و کاهش دید را موجب می‌شود؛ که احتمال خسارت در بخش کشاورزی به دلیل تنش دمایی وجود دارد.

اداره کل هواشناسی استان به کشاورزان توصیه کرده؛ تمهیدات لازم را برای جلوگیری از خسارات ناشی از تنش دمایی مد نظر قرار دهند.
در این اطلاعیه به شهروندان توصیه شده از تردد‌های غیرضروری مخصوصا در گردنه‌ها، جاده‌های کوهستانی خودداری کنند؛ و رعایت نکات ایمنی و به همراه داشتن تجهیزات زمستان را فراموش نکنند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار