چاپ کد خبر: 44148
12 بهمن 1399

طرز تهیه بادمجان گوده مجلسی و لذیذ

بادمجان گووده

بادمجان یکی سبزیجاتی است که منوی غذای خانواده ایذانی جای خاصی دارد. قیمت پائین ، ارزش غذایی بالا و قابلیت استفاده از آن در غذاهای مختلف بادمجان را یکی از اصلی ترین خریدهای سبد میوه و سبزی ماهانه ایرانی قفرار داده است.

در این مطلب از آموزش آشپزی ایرانی ، طرز تهیه بادمجان گوده که یک غذای گیلانی است که از بادمجان، گردو و رب انار استفاده شده است را برای شما آموزش می دهیم.

مواد لازم برای تهیه بادمجان گوده:

  • بادمجان بزرگ ۲ عدد
  • گوجه فرنگی ۲ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • سیر ۵ حبه
  • گردو ۱.۵ پیمانه
  • جعفری تازه ساطوری ۶ قاشق غذاخوری
  • رب انار ۱/۴ پیمانه
  • تمر هندی ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه و دستور پخت بادمجان گوده:

۱. پوست بادمجان‌ها را گرفته و روی آن‌ها نمک بمالید، سپس چند ساعت در آب خنک قرار دهید تا آب قدری سیاه شده و تندی بادمجان‌ها را بگیرد.

۲. آب بادمجان را عوض کرده و این عمل را تکرار کنید تا مواد سیاه رنگ، نفخ زا و سست کننده‌ی آن در آب داخل شده و با آب دور ریخته شوند.

۳. سپس با آب سرد آن‌ها را شسته و با چاقو یک برش طولی روی آن‌ها ایجاد کنید. عمق برش به اندازه‌ای باشد که دو طرف بادمجان‌ها از هم جدا نشود.

۴. در یک تابه کمی روغن ریخته و اطراف بادمجان‌ها را در آن سرخ کنید تا طلایی شوند.

۵. سر گوجه فرنگی‌ها را جدا کرده و با یک قاشق داخل آن‌ها را خارج کنید.

۶. گوشت داخل گوجه فرنگی‌ها را با استفاده از غذاساز یا مخلوط کن، پوره کنید، کمی نمک و فلفل به آن اضافه کرده و کنار بگذارید.

۷. تمر هندی را در نصف لیوان آب جوش ریخته، چند دقیقه صبر کنید تا نرم شود و سپس با قاشق هم بزنید تا در آب حل شود. سپس از صافی عبور دهید.

۸. پیاز را خیلی ریز خرد کرده و در تابه با کمی روغن تفت دهید تا طلایی شود.

۹. سیر له شده یا رنده شده را به پیاز اضافه کنید و با هم کمی تفت دهید.

۱۰. گردو را در غذاساز پودر کنید یا با چرخ گوشت چرخ کنید و به تابه اضافه کنید در حد چند ثانیه تفت دهید.

۱۱. سپس جعفری ساطوری شده را اضافه کنید و با حرارت ملایم تفت دهید تا آب آن کشیده شود.

۱۲. نمک، فلفل، رب انار و تمر هندی را اضافه کرده، با هم مخلوط کنید، اگر مخلوط سفت بود کمی آب جوش اضافه کنید تا کمی رقیق شود و سپس از روی حرارت بردارید. داخل بادمجان‌ها و گوجه‌ها را با مواد پر کنید و سر گوجه‌ها را روی آن‌ها قرار دهید.

۱۳. پوره گوجه فرنگی را در یک قابلمه ریخته و بادمجان‌ها و گوجه‌ها را روی آن بچینید. قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و در آن را ببندید. فرصت دهید تا بادمجان‌ها و گوجه‌ها کاملا پخته شوند.

۱۴. پس از حدود ۴۰-۳۵ دقیقه غذا حاضر است. 

اگر شما هم تجربه ای در پخت غذاهای مختلف دارید یا در این رابطه نظری دارید میتوانید  برای ما بفرستید تا بانام خودتان منتشر کنیم.منتظر اعلام نظرات خوبتان در پائین همین صفحه هستیم.

واتساپ 5

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار