چاپ کد خبر: 48681
4 فروردین 1400

طرز تهیه خوراک مرغ با لوبیا سبز و سس شیرین چیلی

آشپزی اول فارس|غذا با مرغ: مرغ و لوبیا سبز سرخ شده طعمی فراتر فراتر از خوشمزه گیدارد. تکه های آبدار مرغ ترد و لوبیای سبز در یک سس چیلی شیرین پوشانده شده است.  اگر می خواهید یاد بگیرید که چگونه این مرغ چیلی شیرین را درست کنید ، به خواندن این مطلب در اول فارس ،ادامه دهید. امیدوارم مورد پسند خانواده شما قرار بگیرد.

sweet chili chicken 1

 فلفل دلمه ای در آشپزی نقش بسیار مهمی دارد، همه خانمهای و آقایان طعم اینگونه فلفل هایم را دوست دارند و اینگونه است که آنها را در این مرغ و لوبیا سبز تفت می دهیم. این یک دستور العمل عالی برای تهیه خوراک مرغ و لوبیا سبز است ، عطر و طعم چیلی شیرین و مرغ ترد است که آن را همه بچه ها هم دوست دارند.

این دستورالعمل چگونه بوجود آمده است؟  مقداری مرغ و لوبیا سبز و کمی سس فلفل قرمز شیرین را نیز می توان استفاده کنیم

بهتر است از لوبیا سبز تازه یا باقلای محلی  استفاده کنیم اما  یک کیسه لوبیا سبز منجمد نیز می تواند مورد استفاده واقع شود.

 مرغ و لوبیا سبز سرخ شده  را روی برنج مورد علاقه خود سرو کنید و یک وعده غذایی شگفت انگیز برای خود بخورید.

آنچه شما نیاز دارید تا این خورشت مرغ ولوبا سبز لوبیا  را درست کنید
مواد مورد نیاز شما شامل موارد زیر است:

ران مرغ بدون پوست (بدون مکعب)
نشاسته ذرت
فلفل دلمه ای
لوبیای سبز تازه (اصلاح ، شسته و برش داده شده به قطعات ۲ اینچی یا می توانید از یک کیسه لوبیا سبز بخارپز یا کنسروی استفاده کنید)
میخک سیر (خرد شده)
زنجبیل (اختیاری)
روغن نباتی یا روغن زیتون
پودر سیر (برای افزودن طعم بیشتر)
فلفل قرمز خرد شده (اگر خیلی تند می خواهید بیشتر اضافه کنید)
روغن کنجد
سس چیلی تایلندی با کیفیت خوب (می تواند خانگی باشد)
هنگامی که همه این مواد را آماده کردید ، می توانید شروع به تهیه این غذا کنید. اگر چیزهای تند را دوست دارید ، می توانید مقداری فلفل چیلی تایلندی برای مقداری حرارت اضافی در آن قرار دهید.

طرز تهیه طرز تهیه خوراک مرغ با لوبیا سبز:
در یک کاسه بزرگ مرغ خرد شده و یک قاشق غذاخوری روغن اضافه کنید. سیر و ½ قاشق چایخوری نمک و فلفل را اضافه کنید و آن را به مرغ بمالید. نشاسته ذرت را اضافه کنید. مخلوط کنید تا تمام تکه های مرغ در نشاسته ذرت پوشانده شوند.

در یک تابه بزرگ یا ووک روی حرارت زیاد و متوسط ، ۳ قاشق غذاخوری روغن نباتی به آن اضافه کنید تا براق شود. با کار در دسته های کوچک ، مرغ را اضافه کنید. ظرف را بیش از حد شلوغ نکنید. شما باید خیلی مرتب مرغها را زیر و رو کنید تا مرغ بتواند به طور مساوی بپزد.

اگر ظرف خشک به نظر می رسد ، در صورت لزوم روغن بیشتری اضافه کنید. وقتی مرغ تمام شد ، آن را کنار بگذارید و دسته دوم را بپزید تا ترد شود یا تا زمانی که بافت دلخواه شما آماده شود.

sweet chili chicken step by step 1

فلفل دلمه ای را اضافه کرده و تفت دهید تا نرم یا لطیف مورد نظر شما شود. پس از به دست آوردن بافت دلخواه ، سیر را اضافه کرده و بپزید تا معطر شود. مرغ ، لوبیا سبز ، سس چیلیای شیرین ، روغن کنجد ، زنجبیل و فلفل قرمز خرد شده را به ماهی تابه اضافه کنید. هم بزنید تا ترکیب شود و مرغ و لوبیا سبز در سس چیلی پوشانده شوند. بلافاصله سرو کنید.

sweet chili chicken

چند نکته مهم  برای موفقیت در تهیه این دستور پخت
آیا می خواهید مطمئن شوید که این دستور غذای همزن مرغ و لوبیای سبز با موفقیت درست شده است؟  نکاتی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند. این نکات شامل موارد زیر است:

  • برای تهیه این محصول از کیسه لوبیا سبز بخارپز یا لوبیا سبز کنسروی استفاده کنید.
    *  از سس فلفل دلمه ای با نام تجاری مورد علاقه خود استفاده کنید یا از دستور العمل تند  استفاده کنید
    * اگر از لوبیای سبز تازه استفاده می کنید ، در صورت پخته نشدن مدت زمان بیشتری طول می کشد تا بپزد. 
    * از مرغ دمای اتاق استفاده کنید. تمیز کنید (این جای بحث دارد اما به خود شما بستگی دارد) و مرغ ها را با حوله های کاغذی پایین بزنید. لطفا مرغ را پخته و خشک نکنید.
    * برای تهیه این کار از ران مرغ استفاده کنید زیرا آنها با طعم آبدار پر شده اند و در دمای بالا خشک نمی شوند.
    * برای دستیابی به مرغ ترد ، اطمینان حاصل کنید که مرغ را هر چند وقت یک بار می پزید ، تا زمانی که مرغ قهوه ای طلایی شود.
    * اگر از لوبیای سبز کنسرو شده استفاده می کنید ، چند دقیقه قبل از اینکه مواد غذایی هم بزنید آنها را اضافه کنید (بپزید تا گرم شود)
    * برای لوبیای سبز یخ زده ، بگذارید ابتدا ذوب شود و به آرامی با حوله های کاغذی لمس کنید و آنها را به مواد مخلوط اضافه کنید. لوبیا سبز را بپزید تا گرم شود.
    * یک کیسه لوبیا سبز یخ زده بخارپز یا باید درون کیسه آن مایکروویو باشد یا اجازه دهید درون کیسه ذوب شود. آنها را از کیسه برداشته و با حوله * کاغذی به آرامی خشک کنید. لوبیا سبز را بعد از افزودن سس چیلی شیرین به آن اضافه کنید و لوبیا را بپزید تا گرم شود.
    sweet chili chicken 13 1
  • نظر یا تجربه تان را در خصوص این مطلب آشپزی برای ما بنویسید

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار