چاپ کد خبر: 42304
19 دی 1399

طرز تهیه خورشت فسنجان با کدو حلوایی ومرغ

آشپزی ایرانی: فسنجان با کدو حلوایی یکی از غذاهای پاییزی است که می توانید در روزهای سرد زمستان و پاییز و شب یلدا در کنار خانواده تجربه کنید.

فسنجان

شاید برای شما هم جالب باشد تهیه فسنجان با کدو حلوایی ولی این غذا برای عاشقان کدو حلوایی بسیار دلچسب است و علاوه بر آن هم از خواص کدو حلوایی بهرمند می شوید و هم گرمی غذاتون متعادل می شود زیرا کدو حلوایی طبع سردی دارد و گردو طبع گرم و برای کنترل قند و چربی نیز بسیار مفید است. فسنجان با کدو حلوایی را می توانید هم با مرغ هم گوشت قلقلی تهیه کنید.

کدو حلوایی خیلی خوب به فسنجان لعاب می دهد و مقدار خورشت فسنجان بیشتر می شود و بسیار مقرون به صرفه می باشد و اصلا طعم و مزه کدو حلوایی در آن مشخص نیست و طعم خورش فسنجان عادی را می دهد حتما درست کنید که به شدن عاشق این غذا خواهید شد. در این مطلب طرز پخت فسنجان با کدو حلوایی و مرغ را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

سینه مرغ                     ۲ عدد
مغز گردو آسیاب شده      ۲۰۰ گرم
کدو حلوایی                   ۴۰۰ گرم
رب انار                        ۱/۲ پیمانه
شکر                          ۲ قاشق غذا خوری
پیاز ۱ عدد
نمک و فلفل و زردچوبه    به مقدار لازم

طرز تهیه فسنجان با کدو حلوایی

مرحله اول : آماده سازی کدو حلوایی
ابتدا کدو حلوایی را پوست را بگیرید و خرد کنید و بگذارید داخل قابلمه بخارپز کنید برای بخارپز کردن اگر دستگاه دارید که آن را داخل طبقات چیده و دستگاه را روشن کنید و اگر می خواهید در قابلمه این کار را انجام دهید مقداری آب کف قابلمه ریخته و داخل ان یک سبد متناسب با سایز قابلمه بگذارید و کدو حلوایی برش خرد را داخل سبد قرار دهید و درب قابلمه را بگذارید تا با بخار نرم شود سپس چند عدد برش را برای تزئین کنار بگذارید و بقیه کدو حلوایی را با غذاساز خوب پوره کنید.

 مرحله دوم : تفت پیاز و مرغ
داخل قابلمه کمی روغن ریخته و پیاز را نگینی ریز خرد کنید و کمی نمک و فلفل و زردچوبه به آن اضافه می کنیم و تفت می دهیم سپس مرغ ها را اضافه کرده و با پیاز خوب تفت می دهیم و بعد گردوها را که از قبل آسیاب کردیم را با مرغ ها خوب تفت دهید تا رنگ گردوها کمی تیره شود و بوی خامی آن از بین برود.

 مرحله سوم : پخت فسنجان با کدو حلوایی
رب انار و پوره کدو حلوایی را به همراه شکر به قابلمه اضافه کنید و سپس چند لیوان آب سرد را مواد ریخته و اجازه می دهیم تا همه مواد پخته و فسنجان روغن انداخته و جا بیفتد در انتها دوباره کمی مزه آن را بچشید و بنا به ذائقه خود می توانید شکر بیشتری اضافه کنید وگرنه با مواد فوق فسنجان با کدو حلوایی ملسی خواهید داشت.

فسنجان با کدو حلوایی را در ظرف مورد نظر کشیده و برای تزئین می توانید کدو حلوایی را کمی تفت دهید و روی فسنجان قرار دهید.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار