چاپ کد خبر: 35684
3 مهر 1399

طرز تهیه خورش اناربیج

طرز تهیه خورش اناربیج با مرغ خانم نجاتی با بادمجان مازندران با مرغ o va hkhvfd 

خورش اناربیج یکی از انواع خورش های خوشمزه ایرانی است که اصالت آن متعلق به استان گیلان می باشد، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
مغز گردو ۲۰۰ گرم
پیاز ۲ عدد بزرگ
سبزی معطر ۳۰۰ گرم
رب انار ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

دستور پخت اناربیج

مرحله اول

برای تهیه خورشت اناربیج گیلانی ابتدا سبزی معطر که شامل سبزیجاتی مانند خالواش، چوچاق، جعفری، گشنیز و نعناع می باشد را به صورت ریز خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا سبزی را به تابه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا سرخ شود، تفت دادن بیشتر سبزی باعث می شود رنگ خورش تیره تر شود. پس از اینکه سبزی را به خوبی سرخ کردیم آنرا از تابه خارج می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله سوم

در این مرحله یکی از پیازها را به صورت نگینی خرد می کنیم و به همراه کمی روغن داخل یک قابلمه مناسب تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود. در ادامه گردو را آسیاب می کنیم، سپس به قابلمه اضافه می کنیم و یک دقیقه تفت می دهیم.

در این مرحله رب انار را به همراه نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به تابه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم، سپس ۴ لیوان آب به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم گردوها با حرارت ملایم بپزند و به خوبی روغن بیندازند.

مرحله پنجم

پس از گذشت یک ساعت سبزی سرخ شده را به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم خورش جا بیفتد. در همین حین پیاز باقیمانده را با رنده ریز رنده می کنیم و پس از گرفتن آب اضافی اش داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله ششم

در این مرحله گوشت چرخ کرده را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه می کنیم و مواد را چند دقیقه با دست ورز می دهیم تا کاملا چسبناک شوند. حالا روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و در یخچال قرار می دهیم.

پس از گذشت ۳۰ دقیقه تا یک ساعت کاسه را از یخچال خارج می کنیم، حالا یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم، سپس به اندازه یگ گردو از مخلوط گوشت بر می داریم و آنرا مانند کوفته شکل می دهیم.

مرحله هشتم

سپس داخل روغن می اندازیم و سرخ می کنیم. پس از اینکه سرخ کردن کوفته های قلقلی به پایان رسید انها را درون خورش می اندازیم و اجازه می دهیم خورش روغن بیندازد. در پایان خورش را به همراه برنج یا کته سرو می کنیم.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار