چاپ کد خبر: 67959
28 شهریور 1400

طرز تهیه رشمی کباب هندی نرم و خوشمزه با مرغ

 آشپزی: کباب. مواد لازم: مرغ. نوع غذا: هندی. آشپزی: شادی

طرز تهیه کباب هندی

رشمی کباب یکی از کباب های بسیار خوشمزه است که اصالت آن برای کشور هند می باشد اما رشمی Reshmi به معنای ابریشم می باشد یعنی کباب ابریشمی و به خاطر بافت نرم و خوشمزه آن نام گذاری شده است.

رشمی کباب با مرغ آماده می شود ولی مرغ بدون استخوان که در مواد مرینت مزه دار می شود و بعد در فر و یا تابه یا به روی زغال کباب می شود

این غذای سنتی مغول‌هاست که در هند طبخ می‌شود. وجه تسمیه آن به دلیل لعابیست که گوشت پس از خوابیدن در مواد می‌اندازد.

به طور سنتی می‌توان از گوشت مرغ، گاو یا بره استفاده نمود اما میگو یا حلزون نیز جایگزین‌های خوبی برای انواع دیگر گوشت در این کباب ابریشمی هستند.

 این غذا یکی از محبوب ترین غذاهای هندی می باشد که تقریبا در هر رستورانی در هند سرو می شود. اما اگر دوست دارید یک کباب رشمی خوشمزه داشته باشید باید نکته ها و مواد را رعایت کنید. نرمی این غذا به قدری زیاد است که وقتی می خورید در دهان آب می شود. رشمی کباب را می توانید به عنوان یک پیش غذا و یا غذای سالم در نظر بگیرید و برای تنوع در غذاها تهیه کنید.


مواد لازم:

  • ۶ عدد بادام
  • ۶ عدد فلفل تند، بدون دانه و خردشده
  • ۸ حبه سیر
  • ۳ سانت زنجبیل تازه، پوست کنده
  • ۱ فنجان گشنیز تازه، خردشده
  • نمک جهت مزه‌دار کردن
  • ۱ عدد لیمو، آب گرفته‌شده
  • ½ فنجان خامه‌ی پرچرب
  • ۱ کیلو سینه‌ی مرغ، بدون پوست و استخوان، خرد شده به قطعات کوچک
  • ۲ قاشق سوپ‌خوری کره

طرز تهیه کباب هندی رشمی

reshmi kebab

 
بادام‌ها را در کاسه‌ای کوچک ریخته و مقداری آب روی آنها بریزید تا خیس بخورند. اجازه دهید به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در همان حالت بمانند؛ سپس آنها را آبکش کنید.

بادام، فلفل، سیر، زنجبیل و گشنیز را در کاسه‌‌ی غذاساز بریزید و هم بزنید تا نرم شوند. مواد را نمک طعم‌دار نمائید و سپس آب لیمو را به آن بیافزائید. در آخر خامه را درون غذاساز بریزید.

مخلوط چاشنی‌ها را در کاسه‌ای غیرفلزی و بزرگ بریزید. مرغ‌ها را درون کاسه قرار دهید و با مخلوط چاشنی‌ها روی آن را بپوشانید. درب کاسه را گذاشته و اجازه دهید به مدت ۲۴ ساعت در یخچال بماند تا مواد به خورد مرغ‌ها برود.

گریل را با دمای زیاد از قبل گرم نمائید و روی توری گریل را کمی چرب نمائید. گوشت را از یخچال درآورده و روی توری بگذارید.

کره را با قلموی مخصوص آشپزی روی گوشت‌ها بمالید و توری را روی گریل داغ قرار دهید. به آرامی مرغ‌ها را بپزید.

مرحله اول: آماده سازی بادام

ابتدا باید پوست بادام ها را جدا کنید برای این کار بادام ها را داخل یک کاسه ریخته و مقداری آب داغ روی آن بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه صبر کنید تا پوست بادام ها شل شود حالا بادام ها را آبکش کنید و هر بادام بین دو انگشت فشار دهید تا پوست آن به راحتی جدا شود.

مرحله دوم: تهیه مواد مرینت

برای تهیه سس برای مزه دار کردن کباب ها باید از غذاساز استفاده کنید تا مواد پوره شوند یا از گوشتکوب برقی و یا در نهایت باید تمام مواد ریز ریز خرد کنید برای تهیه سس بادام و پیاز را به همراه سیر و زنجبیل و گشنیز را اضافه کنید و غذاساز روشن کنید تا خمیری یکدست بدست بیاد سپس کمی نمک و فلفل و آب لیموترش تازه را اضافه کنید و چند پالس بزنید تا مواد یکدست شوند.

مرحله سوم: مزه دار کردن

سینه مرغ را از قبل بدون استخوان کنید و به اندازه دلخواه برش بزنید حالا مرغ ها را داخل کاسه ریخته و به آن ماست و سس تهیه شده را اضافه کنید و هم بزنید تا همه مرغ ها مزه دار شوند سپس روی کاسه را پوشانده و برای ۲۴ ساعت یک شبانه روز در یخچال قرار دهید تا مرغ ها کاملا مزه دار شوند.

تکه های مرغ مزه دار شده را به سیخ بزنید و روی کباب ها را با کره ذوب شده رومال کنید و حالا به دلخواه روی زغال از قبل آماده شده کباب کنید و یا داخل تابه گریل قرار دهید و یا در ظرف مخصوص در فر قرار دهید تا پخته شود سپس در انتها وقتی کباب آماده شده با نان هندی و چاشنی دلخواه سرو کنید.

reshmi kabab

 نکات مهم «طرز تهیه کباب هندی رشمی»

  •  این کباب را با chatnis ( چاشنی متشکل از نارگیل، گشنیز و نعناع که معمولا در عطاری یافت می‌شود) یا با سس گوجه فرنگی سرو کنید.به دلخواه از فلفل چیلی بیشتر می توانید استفاده کنید.شما به این روش می توانید مرغ استخوان دار و یا کباب را نیز مزه دار کنید.اگر طرفدار پودر کاری هستید می توانید آن را اضافه کنید.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار