چاپ کد خبر: 89941
26 تیر 1401

طرز تهیه شربت انگور یک نوشیدنی انرژی زای طبیعی به ۳ روش سریع و ساده

شربت انگورطرزتهیه 2
شربت انگور یک نوشیدنی خوشمزه و مقوی تابستانی است که می‌توانید آن را به تنهایی یا به عنوان یک شربت ضد عطش خوشمزه و متفاوت در طرز تهیه انواع اسموتی‌های میوه‌ای به جای آب یا شیر یا در کنار آنها استفاده کنید. حتی می‌توانید این شربت را با عرقیجات مختلفی درست کنید تا طعم آن‌ قوی‌تر و خاص‌تر شود. شربت انگور همچنین یک نوشیدنی محبوب برای مهمانی‌ها و دورهمی‌هاست و کسانی که فعالیت‌های ورزشی می‌کنند، کودکان،‌ زنان باردار و خانم‌ها در دوران شیردهی نوزادان می‌توانند از خواص و فواید این شربت برای سلامتی خود بهره ببرند.

در این مطلب اول فارس،  به ۳ روش طرز تهیه شربت انگور و فوت و فن‌های طرز تهیه آن می‌پردازیم.

طرز تهیه شربت انگور

شربت انگورطرزتهیه 1

زمان آماده سازی و تهیه: ۱۰ دقیقه

مواد لازم برای تهیه شربت انگور

• انگور: ۱۰۰ گرم
• آب انگور: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• عرق نعناع یا عرق کاسنی: ۲ قاشق غذاخوری
• یخ: به میزان دلخواه

طرز تهیه شربت انگور

در اولین مرحله از طرز تهیه شربت انگور، انگورها را بشویید و چوب آن‌ها را جدا کنید. دانه‌های انگور را در مخلوط کن بریزید و آب انگور و عرق نعناع یا عرق کاسنی را به مواد اضافه کنید. مخلوط‌کن را روشن کنید و مواد را بزنید تا جایی که به خوبی میکس شوند. وقتی شربت انگور آماده شد، آن را بچشید و در صورت لزوم به آن شکر یا شیره انگور اضافه کنید. شربت را در لیوان مناسب بریزید و با تکه‌های یخ سرو کنید.

طرز تهیه شربت شیره انگور

شربت انگورطرزتهیه 6

زمان آماده سازی و تهیه: ۱۰ دقیقه

مواد لازم برای تهیه شربت شیره انگور

• شیره انگور: ۳/۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• آبلیمو: ۱/۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• آب: ۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• یخ: به میزان لازم

مراحل طرز تهیه شربت انگور با شیره

برای طرز تهیه شربت شیره انگور، شیره را در یک پارچ بریزید و آبلیمو را به آن اضافه کنید. آب ولرم را به مواد اضافه کنید و آنها را هم بزنید تا کاملا در آب حل شوند. برای سرو کردن شربت، می‌توانید پارچ را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا شربت انگور خنک شود. همچنین می‌توانید از چند تکه یخ در شربت استفاده کنید.

نکته تکمیلی

در طرز تهیه شربت انگور با شیره، می‌توانید به جای شیره انگور از شیره خرما هم استفاده کنید. در این صورت، شیره خرما را کمتر از شیره انگور در نظر بگیرید و آن را به آرامی و طی چند مرحله به شربت اضافه کنید. چون شیره خرما نسبت به شیره انگور شیرینی بیشتری دارد و ممکن است شربتتان زیادی شیرین شود.

طرز تهیه شربت انگور با شکر

شربت انگورطرزتهیه 5

زمان آماده سازی: ۱۵ دقیقه
زمان پخت: ۱۵ دقیقه

مواد لازم برای تهیه شربت انگور

• انگور: ۳ کیلوگرم
• شکر: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• سرکه یا آبلیمو: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی

مراحل طرز تهیه شربت انگور

برای درست کردن شربت انگور با شکر ابتدا باید انگورهای قرمز یا زرد را بشویید و آنها را پوره کنید. پوره را با بقیه مواد ترکیب کرده و چند روز در یخچال بگذارید. سپس شربت را صاف کنید و با کمی آبلیمو یا سرکه و شکر بجوشانید تا کمی غلیظ‌تر شود. شربت انگور که آماده شد، می‌توانید آن را با آب ترکیب کرده و سرو کنید.

مرحله اول: انگورها را پوره کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه شربت انگور با شکر، انگورها را بشویید و در مخلوط کن بریزید تا پوره شوند. می‌توانید از گوشتکوب برقی هم برای له کردن انگورها استفاده کنید. سرکه یا آبلیمو را به پوره انگور اضافه کنید و به مدت ۴ روز در یخچال قرار دهید تا رنگ آن شفاف شود. سپس شربت را صاف کرده و تفاله‌ها را جدا کنید.

مرحله دوم: تفاله‌های انگور را جدا کنید

آب انگور را از صافی یا پارچه نازک عبور دهید تا رنگ آن شفاف شود و کمی تفاله‌ها را فشار دهید تا آب انگور باقیمانده، از پوست انگور خارج شود. در این مرحله از طرز تهیه شربت انگور با شکر، آب انگور را در یک قابلمه بریزید و به مدت ۱۵ دقیقه بجوشانید. سپس شربت را در دمای خنک قرار دهید تا از دما بیفتد. شربت را در بطری شیشه‌ای بریزید و در یخچال بگذارید.

مرحله سوم: شربت انگور را سرو کنید

برای درست کردن شربت انگور با شکر، به اندازه ۱/۲ از لیوان را مایه شربت بریزید و بقیه حجم لیوان را آب خنک بریزید. شربت را به هم بزنید تا مواد با هم ترکیب شوند. در صورت دلخواه، کمی شکر، آبلیمو یا عرقیجات گیاهی دیگر هم به ترکیب اضافه کنید. به شربت انگور، چند تکه یخ، اضافه و آن را سرو کنید.

فوت و فن‌های طرز تهیه شربت انگور

شربت انگورطرزتهیه 4

*برای درست کردن شربت انگور، از انواع انگورهای سبز و قرمز می‌توانید استفاده کنید.

*استفاده از عرقیجات مختلف مثل عرق بهار نارنج، عرق بیدمشک، عرق نعناع و … در طرز تهیه شربت انگور اختیاری است و آن را خوش‌عطرتر خواهد کرد.

*در صورت تمایل می‌توانید به شربت، به اندازه یک یا دو قاشق غذاخوری آلوئه‌ورا هم اضافه کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه شیرینی کشمشی نرم به سبک بازاری به ۲ روش + نکات طلایی

*بهتر است از آب ولرم در طرز تهیه شربت انگور استفاده کنید تا مواد به خوبی با هم حل شوند. سپس برای خنک شدن شربت، به آن تکه‌های یخ اضافه کنید. در این حالت بهتر است شیرینی شربت را بیشتر در نظر بگیرید تا بعد از اضافه شدن یخ، طعم آن ضعیف و بی‌مزه نشود.

* طبع  شربت شیره انگور، گرم و خشک است. بنابراین مصرف زیاد آن برای افراد دارای مزاج گرم و خشک توصیه نمی‌شود. در ضمن می‌توانید از تخم ریحان به عنوان مصلح استفاده کنید.

*شربت انگور خواص انگور را در خود دارد و برای سلامت بدن یک شربت مقوی و مفید است.

خواص و فواید شربت شیره انگور

شربت انگورطرزتهیه 3

*یکی از نوشیدنی‌های مفید و مقوی برای سلامتی، شربت انگور است که بر پایه انگور و شیره انگور یا شکر تهیه می‌شود. همان‌طور که می‌دانید انگور و شیره و کشمش خواص درمانی بسیار زیادی دارند و دارای مقادیری از ویتامین آ، ب و ث هستند. بنابراین مصرف آن‌ها نیاز بدن به این ویتامین‌ها را تأمین می‌کند. اگر نمی‌توانید از کشمش یا انگور در برنامه غذایی‌تان استفاده کنید، شربت شیره انگور جایگزین بسیار خوبی است.

*شربت انگور به رفع نفخ و سوزش معده کمک می‌کند و برای تقویت سیستم گوارشی بدن مناسب است. این شربت سرشار از کالری است و ویتامین‌ها و مواد معدنی متنوعی دارد. به همین خاطر کارشناسان تغذیه نوشیدن آن را به کودکان، بدنسازان و زنان باردار توصیه می‌کنند.

*به خاطر اینکه شربت انگور سرشار از کلسیم، پتاسیم، منیزیم و آهن است، خوردن آن به زنان شیرده برای تامین انرژی و مواد معدنی مورد نیاز بدن مفید است. در کنار این‌ها، شربت انگور به افزایش تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و برای بدنسازان و ورزشکاران برای نوشیدنی مقوی است. شیره انگور که در طرز تهیه شربت انگور به کار می‌رود، می‌تواند به عضله‌سازی بدن ورزشکاران هم کمک کند تا پمپاژ کردن خون سریع‌تر و راحت‌تر انجام شود.

*در کودکان هم شربت انگوری که با شیره انگور درست می‌شود به استخوان‌سازی و رشد مناسب دندان‌ها کمک می‌کند. چون شیره انگور سرشار از کلسیم بوده و برای تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها مناسب است.

سوالات متداول

از چه عرقیجاتی در طرز تهیه شربت انگور استفاده کنیم؟

در شربت انگور می‌توانید از انواع عرقیجات مثل عرق شاتره، عرق کاسنی، عرق نعناع، بیدمشک و … استفاده کنید.

شربت انگور را با شکر درست کنیم یا شیره انگور؟

در طرز تهیه شربت انگور هم می‌توانید از شکر و هم از شیره انگور استفاده کنید. استفاده از شیره خرما هم متداول است. اگر هم انگورتان شیرین است، می‌توانید این شیرین‌کننده‌ها را حذف کنید.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار