چاپ کد خبر: 100857
9 دی 1401

طرز تهیه غذای مجلسی | تا حالا جوجه با سس زرشک خوردین؟

جوجه با سس زرشک یکی از روش‌های طعم دار کردن جوجه می‌باشد.

جوجه+سس زرشک+هوشنگ جهانبخش+طرز تهیه

یکی از غذاهای رسمی ما ایرانیان کباب است و فرق هم ندارد که کباب برگ باشد یا سایر انواع آن مانند جوجه کباب و بخاطر نیاز به منقل و فوت و فن خاصی که بعضی از انواع کباب دارد افراد معمولا کباب را می خرند.

در این نوشته می خواهیم برای شما مخاطبان گرامی اول فارس ،  طرز تهیه جوجه کباب با سس زرشک را آموزش دهیم تا شما هم بتوانید آن را حتی در فضایآشپزخانه خودتان طبخ کنید؛

 جوجه با سس زرشک یکی از روش های طعم دار کردن جوجه می باشد که بسیار خوشمزه و راحت است و اگر به طعم و مزه غذا های ترش علاقه دارید می توانید جوجه با سس زرشک را تهیه کنید.

امیدواریم با طبخ این غذا لبخند رضایت روی لبان شما مخاطبان همیشگی اول فارس نقش ببندد.

برای پخت جوجه با سس زرشک می توانید آن را داخل سیخ چوبی بزنید و یا داخل مواد مرینت بزنید و کف سینی فر یا سولاردم یا هواپز خود قرار دهید و اگر می خواهید در پیک نیک این جوجه را تهیه کنید می توانید منقل آماده کرده و جوجه را کباب کنید که در هر سه روش خوشمزه و آسان است و شما می توانید این جوجه خوشمزه را به همراه یک کته زعفرانی برای مهمانی ها سرو کنید.

جوجه+سس زرشک+هوشنگ جهانبخش+طرز تهیه

مواد اولیه جوجه کباب با سس زرشک

آب۱ لیوان
سینه مرغحدود ۳۰۰ گرم
فلفل دلمه ای۲ عدد
زرشک۱ پیمانه
شکر۲-۳ قاشق غذا خوری
سس کچاپ۱٫۵ قاشق غذا خوری
نمکبه میزان لازم
فلفل سیاهبه میزان لازم
روغن مایعبه میزان لازم

طرز تهیه جوجه با سس زرشک لذیذ و خوشمزه و ترش

مواد اولیه فوق برای تهیه جوجه کباب با سس زرشک برای ۴ نفر مناسب است.

  1. شستن و خیساندن زرشکابتدا زرشک ها را در آب می ریزیم و می شوریم و بعد از آن که ریزهای شن از زرشک در آمدند آنها را در ظرف آب گرم می ریزیم و حدود نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه آنها را در آب می خیسانیم و وقتی که خوب خیس خوردن آنها را از آب خارج می کنیم.
  2. مزه دار کردن سینه های مرغسینه های مرغ را به سایز جوجه کبابی در می آوریم و با نمک و فلفل سیاه، سینه های مرغ را طعم دار می کنیم و با دست آنها را خوب این رو و آن رو می کنیم تا نمک و فلفل سیاه به خورد سینه های مرغ بروند در ادامه روی سینه مرغ را با مقدار مناسبی روغن می پوشانیم روغن را به حدی می زنیم که هوا به گوشت نرسد، چون اگر هوا به گوشت برسد باعث جمع شدن گوشت مرغ و در نهایت زود سوختن سینه مرغ بر روی منقل و… شود.
  3. تهیه سس زرشکزرشک های که در ظرف آب ریخته بودیم و به خوبی خیسانده ایم را در ظرف مناسبی می ریزیم و با کمی شکر، سس کچاپ، نمک و فلفل سیاه ابتدا باقاشق آنها را با هم مخلوط می کنیم و بعد از حدود یک دقیقه مواد را درون دستگاه غذاساز می ریزیم و به خوبی مواد را با هم مخلوط می کنیم.
  4. سیخ کردن سینه ها و فلفل دلمه ای هادرون تابه مناسبی مقدار کمی روغن می ریزیم و سینه های مرغ و فلفل دلمه ای را که به سایز جوجه کبابی برش داده بودیم را به سیخ چوبی می کشیم و درون تابه می گذاریم تا با کمک روغن سرخ شود.
  5. روی حرارت گذاشتن سس زرشکموادی را که با دستگاه غذاساز به خوبی مخلوط کرده بودیم را دورن قابلمه مناسبی می ریزیم و روی حرارت مناسب قرار می دهیم تا به غلظت مناسب برسیم وقتی به غلظت مناسب رسیدند زیر شعله را خاموش می کیم.
  6. سرو نهاییبعد از آن که یک روی سینه مرغ ها و فلفل دلمه ای ها به خوبی سرخ شد آنها را برمی گردانیم تا آن طرفشان هم به خوبی سرخ شود بعد از سرخ شدن هر دو طرف آنها را به سس زرشکی که آماده کرده بودیم آغشته می کنیم و در ظرف مورد نظرمان برای سرو نهایی می چینیم.

    نکات کلیدی طرز تهیه جوجه کباب با سس زرشک

    1. مقدار شکر و سس کچاپ بستگی به ذائقه شما دارد می توانید شکر را خیلی کم کنید یا حذفش کنید.
    2. اگر با طعم تند و تیز مشکل ندارید می توانید مقداری هم فلفل قرمز را به جای فلفل سیاه به مواد اولیه اضافه کنید.
    3. سس زرشک نباید رقیق باشد و در ضمن به علت وجود شکر نباید بقدری روی حرارت باشد تا بسوزد و تیره رنگ شود.

آموزش آشپزی|طرز تهیه یک نوع جوجه کباب که از خوردنش سیر نمی شوید

آموزش آشپزی |طرز تهیه یک خورش سنتی ایرانی که از خوردنش سیر نمی شوید

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار