چاپ کد خبر: 40802
30 آذر 1399

طرز تهیه قارچ پلوی خوشمزه و سرشار از پروتئین

به گزارش گروه آموزش آشپزی اول فارس ، قارچ پلو یکی از خوشمزه ترین و سالم ترین پلوها است، پلو با قارچ به دلیل اینکه قارچ فراوانی در خود دارد سرشار از ارزش غذایی می باشد، این پلو خوشمزه و در عین حال ساده بسیار راحت تهیه می شود و مناسب روزهای است که شما فرصت کافی برای تهیه غذا ندارید. قارچ ها پروتئین بسیار بالایی در خود جای دادند و بسیار مفید برای پوست و مو و بدلیل داشتن کالری کم می توانید در رژیم غذایی روزانه خود جای دهید. قارچ پلو جایگزین مناسبی از مرغ یا گوشت در غذاها است البته می توانید قارچ پلو را با مرغ ریش ریش شده نیز تهیه کنید

این غذایی خوشمزه را می توان در وعده نهار و شام تهیه و میل نمایید، برای نگهداری قارچ برای مدت طولانی تر باید آنها را بلانچ کنید که ما در اول فارس امروز به شما یاد می دهیم، با یکی از خوشمزه ترین قارچ پلو ها با ما همراه باشید.

قارچ پلو 1

مواد لازم برای تهیه قارج پلو

  • برنج ۳ پیمانه
  • قارچ ۵۰۰ گرم
  • رب ۲ ق غذا خوری
  • پیاز ۱ عدد بزرگ
  • کره ۵۰ گرم
  • آبلیمو ۲ ق غذا خوری
  • شکر ۲ ق غذا خوری
  • زرشک ۱/۴ پیمانه
  • نمک و فلفل و ادویه پلویی و زیره سبز به مقدار لازم

مرحله اول : بلانچ کردن قارچ ها

برای اینکه بتوانید مدت طولانی تر قارچ ها را استفاده کنید باید آنها را بلانچ کنید بدین صورت که قارچ ها را شسته و ورقه کنید و یک قابلمه آب روی حرارت بگذارید تا به جوش بیاد سپس قارچ ها را داخل آب جوش ریخته تا ۴ دقیقه زمان می دهیم سپس بلافاصله در آب سرد ریخته و آبکشی می کنید تا به اصطلاح بهش شوک وارد شود سپس بعد از خنک شدن آن را بسته بندی کرده و داخل فریزر نگه داری کنید.

مرحله دوم : تفت دادن پیاز

پیاز را شسته و نگینی خرد کنید و داخل تابه مقداری کره به همراه روغن ریخته و پیاز ها را اضافه کرده تا سبک و طلایی شود سپس زردچوبه را اضافه می کنیم تا پیاز خوش رنگ شود.

مرحله سوم : اضافه کردن رب و قارچ

رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا خوش رنگ شود سپس قارچ ها را که خوب شسته و ورقه کردیم اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

مرحله چهارم : اضافه کردن آبلیمو و زرشک و ادویه ها

در پایان آبلیمو و زرشک و شکر را اضافه می کنیم و هم می زنیم (بنا به ذائقه خود می توانید شکری بیشتری بریزید) کمی که تفت خورد نمک و زیره سیاه یا سبز و ادویه کاری را اضافه کرده و از روی حرارت برمیداریم.

مرحله آخر

برنج را از قبل با مقداری نمک خیس کرده و روی حرارت می گذاریم و کف روی برنج را می گیریم وقتی برنج نرم شد آن را آبکش کرده و سیب زمینی را ورقه کنید و به کنجد آغشته کرده سپس کف قابلمه روغن ریخته و سیب زمینی ها را می چنیم و مقداری از برنج را ریخته و روی آن مواد قارچ پلو را می ریزیم و مخلوط می کنیم این کار را ادامه می دهیم تا برنج و قارچ تمام شود سپس برنج را بمدت ۴۰ دقیقه دم می گذاریم و در آخر روی آن مقداری کره یا روغن ریخته و در ظرف سرو بکشید. نوش جان

  1. وقتی قارچ ها را اضافه می کنیم حرارت را بالا می بریم تا آب کمتری بیندازد.
  2. می توانید سینه مرغ را پخته و ریش ریش کنید و به مواد قارچی اضافه کنید.
  3. از پوره گوجه فرنگی بجای رب استفاده کنید.
  4. در پایان روی پلو مقداری جعفری ریخته تزئین کنید.
  5. این غذا برای ۳ الی ۴ نفر مناسب است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار