چاپ کد خبر: 88648
13 تیر 1401

طرز تهیه قهوه موکا به ۲ روش کافی‌شاپی و خانگی

قهوه موکا طعم شکلاتی قوی‌ای دارد و در کافی شاپ ها با ظاهری لایه لایه سرو می‌شود.
طرز تهیه قهوه موکا به ۲ روش کافی‌شاپی و خانگی
اگر قهوه‌های سنگین و غلیظ را می‌پسندید، قهوه موکا با شیر را امتحان کنید. طرز تهیه و مدل سرو قهوه موکا با خامه را  بخوانید.
خاستگاه دانه‌های قهوه موکا، مربوط به شهر موکا در کشور یمن است. قهوه موکا با شیر می‌تواند یک نوشیدنی خنک لذت‌بخش برای دورهمی‌های تابستانه و یا یک نوشیدنی گرم و آرامبخش برای عصرهای زیبای پاییزی باشد. وجود شکلات در این قهوه الزامی است، اما گاهی قهوه موکا با خامه یا بدون آن هم تهیه می‌شود.
در این مطلب طرز تهیه و سرو قهوه موکا خوشمزه و خوش‌عطر را بخوانید.

طرز تهیه قهوه موکا به ۲ روش کافی‌شاپی و خانگی

قهوه موکاچینو

طرز تهیه قهوه موکا با خامه

قهوه موکا یکی از انواع قهوه‌های اصلی و محبوب در کافی شاپ‌ها است که نسبت به لاته و کاپوچینو، غلظت و سنگینی بیشتری دارد. طعم موکا نزدیک به شکلات است، بنابراین اگر طعم‌های قوی شکلاتی را می‌پسندید، احتمالا امتحان کردن این قهوه غلیظ، تجربه لذت‌بخشی برای شما خواهد بود. در ادامه، طرز تهیه و سرو قهوه موکا به دو روش کافی شاپی و یک روش خانگی را با هم مرور می‌کنیم.

مواد لازم
قهوه۳۰ میلی لیتر
پودر شکلات۱۵ گرم
پودر کاکائو۱۵ گرم
شیر۱۰۰ میلی لیتر
آببه مقدار لازم
خامهبه مقدار لازم

دستور تهیه:

  • پودر کاکائو و پودر شکلات را با مقداری آب جوش مخلوط کنید.

۱: مقدار آب جوش باید به حدی باشد که ترکیب کاکائو و شکلات، حالت کاراملی پیدا کنند.

۲: برای این کار می‌توانید از سس‌های آماده شکلاتی هم استفاده کنید. اگر طعم‌های تلخ را می‌پسندید، چند تکه شکلات تلخ را که به روش بن‌ماری ذوب کرده‌اید، جایگزین پودر شکلات کنید.

  • برای تهیه قهوه می‌توانید از قهوه اسپرسو یا قهوه دمی استفاده کنید.
  • در صورت استفاده از ظرف قهوه‌جوش، در مخزن زیرین آن، دو لیوان آب بریزید و ظرف بالایی را با پودر قهوه پر کنید. سپس ظرف را روی حرارت بگذارید و به محض اینکه شروع به جوشیدن کرد، حرارت را خاموش کنید.

۳: در یک شیرجوش ساده هم می‌توان قهوه دمی آماده کرد؛ کافی است مقداری پودر قهوه و آب سرد را مخلوط کرده و روی حرارت ملایم بگذارید. به محض جوشیدن، باید شیر جوش را از روی حرارت بردارید.

  •  در این مرحله از طرز تهیه قهوه موکا، شیر را روی حرارت اجاق گاز بگذارید و زمانی که به نقطه جوش نزدیک شد، از روی حرارت بردارید.
  • قهوه موکا یا موکاچینو که در کافی شاپ‌ها سرو می‌شود، ظاهری لایه لایه دارد. برای درست کردن آن ترتیب زیر مهم است:
    لایه اول، سس شکلاتی
    لایه دوم، قهوه اسپرسو یا قهوه دمی
    لایه سوم شیر گرم شده
    باید لایه‌ها را به آرامی روی قهوه بریزید. در بالاترین لایه می‌توانید مقداری کف شیر درست کنید و سطح قهوه موکا را با آن و خامه زده شده و با کمی دارچین و وانیل، تزئین کنید.

طرز تهیه قهوه موکا به ۲ روش کافی‌شاپی و خانگی

سرو قهوه موکاچینو به روش کافی شاپی

طرز تهیه قهوه موکا کافی شاپی

  • روش دیگر برای درست کردن یک لیوان قهوه موکای لایه لایه این است که در یک لیوان شیشه‌ای بلند، ابتدا سس شکلاتی و روی آن به آرامی مقداری کف شیر یا شیر فوم‌دار بریزید.
  • دقت کنید که شکلات و کف شیر با هم مخلوط نشوند.
  • در لایه بعدی، از وسط لیوان، اسپرسو را به آرامی طوری روی شیر بریزید که روی سطح شیر باقی بماند و در لایه‌های زیری نفوذ نکند.
  • در آخر، چند قاشق غذاخوری کف شیر را روی سطح قهوه بریزید و مقداری خامه یا تکه‌های شکلات به آن اضافه کنید تا نوشیدنی خوش طعم شما آماده سرو شود.

روش خانگی برای سرو قهوه موکا

اگر لایه لایه بودن ظاهر این قهوه برای شما مهم نیست، روش آسان‌تری هم برای سرو آن وجود دارد، به این ترتیب که:

  • ابتدا قهوه دمی را به روش‌های قبلی آماده کنید. سپس در ظرفی جداگانه، شیر را داغ کرده و تکه‌های شکلات را به آن اضافه کنید.
  • حالا قهوه، خامه و مقداری شکر را هم به شیر اضافه کنید و مدام هم بزنید تا قهوه موکا، غلیظ و آماده سرو شود. برای تزئین آن می‌توانید از خامه زده شده، وانیل و دارچین استفاده کنید.

در پایان :

قهوه موکا هم به صورت گرم و هم به صورت سرد سرو می‌شود. اگر نوع سرد این قهوه را بیشتر می‌پسندید، کافی است بعد از اتمام مراحل بالا، لیوان حاوی قهوه را چند دقیقه داخل یخچال بگذارید و یا چند تکه یخ داخل آن بریزید. به این ترتیب می‌توانید از طعم خنک کولر موکا یا فروزن موکا لذت ببرید. شاد و برقرار باشید.

شما هم نظرتان را بنویسید

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار