چاپ کد خبر: 66401
13 شهریور 1400

طرز تهیه مُحَمِّرِه یک غذای جذاب لبنانی پر از عطر و طعم

 طرز تهیه مُحَمِّرِه 2

محمره، میان وعده جذاب لبنانی پر از عطر و طعم بی نظیر است که به عنوان پیش غذا سرو می‌شود.

محمره، این میان‌وعده جذاب لبنانی پر از عطر و طعم است، محمره را به عنوان پیش‌غذا یا مزه هم سرو می‌کنند، گاهی روی نان میمالند و همچنین به عنوان سس کباب‌ها، گوشت‌های باربیکیو و ماهی‌ها استفاده می‌شود. طرز تهیه محمره زیاد سخت نیست؛ اما هنر آشپزی می‌خواهد تا با حفظ اصالت آن، طعم و مزه‌اش برای ایرانی‌جماعت جذاب و دلنشین باشد. سایت مزبار،  که وب سایتی تخصصی  برای خرید فینگر فود و مزه های مختلف است به شما این امکان را می‌دهد که با خرید محمره علاوه بر حفظ مزه اصلی، ‌دست شما باز باشد تا وزن و نوع ظرف غذا برای پذیرایی را هم خودتان انتخاب کنید.

تاریخچه محمره

غذاهای متنوع عربی با مشهورترین غذاهای دنیا رقابت می‌کنند، چه از نظر پیش‌غذاها و چه از لحاظ خود غذا. تنوع غذاهای محلی از شرق تا غرب سرزمین عربی متأثر از تمدن‌های فراوان است. تنوع غذاهای عربی آنقدر زیاد است که امکان ندارد که اگر شما بخواهید سفره ای از غذاهای عربی بچینید، برای انتخاب طعم و مزه غذا، انتخاب‌های کمی داشته باشید.

محمره نام یک پیش غذای خوشمزه لبنانی و معنای لغوی آن به ادویه‌ای سرخ رنگ می‌گویند که باعث تحریک پوست می‌شود، همچنین شهری قدیم در خرمشهر هم محمره نام داشت.

طرز تهیه مُحَمِّرِه 1

آموزش آشپزی|اول فارس: تاریخچه‌ای از اینکه اولین بار چه کسی طرز تهیه محمرا را ابداع کرد، ‌ وجود ندارد. تنها می‌دانیم که دستور پخت فعلی این غذای لبنانی متعلق به سوریه و حلب است. مواد اصلی آن معمولاً فلفل تازه یا خشک، گردوی خرد شده، رب انار و روغن زیتون است.  در واقع محمره نوعی فلفل قرمز تفت داده شده است که با ادویه‌های دیگر ترکیب شده است.

همچنین فلفل قرمز و روغن‌زیتون درون این پیش‌غذا هر دو آنتی‌اکسیدان‌های قوی هستند که سموم داخل بدن شما را از بین می‌برند و در عین حال ورم‌های داخلی بدن مانند ورم معده را تسکین می‌دهند.  علاوه بر این گردو و زیره دارای خاصیتی هستند که به افرادی که نمی‌توانند بخوابند کمک می‌کند.  همچنین آب لیمو و رب انار ماده‌های غذایی هستند که به تقویت پوست و مو کمک فراوانی می‌کنند.

به صورت کلی غذاهای لبنانی به دلیل مواد تشکیل‌دهنده‌شان و نحوه پختشان در بین غذاهای سالم جهان قرار می‌گیرند.

محمره را با چی بخوریم؟

امروزه محمره در کشورهای عربی و خاورمیانه مثل ترکیه و سوریه همیشه عضو ثابت سینی مزه است و در عمان و فلسطین به همراه نان پیتا برای صبحانه صرف می‌شود.

روش‌ های مصرف این مزه لبنانی بی‌شمارند.  محمره را به عنوان پیش غذا همراه با دیگر پیش غذاها مانند سالاد تبوله و… نان پیتا کنار غذاهایی مانند فلافل، مرغ کبابی، کوفته و… سرو می‌کنند.  هیچ‌چیزی بهتر از تر کیب محمره و سالاد تبوله نمی‌تواند بیانگر هویت لبنانی‌ها باشد. هر دو این پیش غذاها در کنار هم گزینه مناسبی برای گیاهخواران هم به شمار می‌آید.

همچنین محمره را به عنوان یک پیش غذا با پنیر بز یا به عنوان پایه‌ای برای پنینی موزارلا و ریحان هم می‌توانید سرو کنید که طعم بی‌نظیری دارد.

طرز تهیه مُحَمِّرِه 3

سینی مزه لبنانی

بهترین انتخاب برای پذیرایی در مهمانی و دورهمی استفاده از سینی مزه فینگرفود است که با توجه به تنوعی که دارند ذائقه تمام افراد حاضر در مهمانی را پوشش می‌دهند. از دلمه‌های کوچک سنتی ایرانی گرفته تا سینی‌های مزه لبنانی و فینگرفودهای فست فودی و فرنگی. فینگرفودهای سرد و گرم علاوه بر خوشمزگی و طعم بی نظیر، بدون استفاده از قاشق، بشقاب و یا ظروف اضافی دیگر سرو می‌شوند که باعث می‌شود تا بعد از رفتن مهمانان، میزبان با انبوهی از ظروف نشسته روبرو نشود.

پیشنهاد ما به شما برای پذیرایی از مهمانان خود یک میز متفاوت و خوشمزه است که با ترکیبی از غذاهای خوشمزه و رنگارنگ لبنانی و ایرانی آن‌ها را غافلگیر کنید.

سینی مزه میکس لبنانی مزبار شامل ۵ مدل انواع مزه لبنانی، که در جام های یک نفره آماده شده است تا هر مهمانی به راحتی بتواند یک جام بردارد، ترکیبی از حمص، محمره، تبوله، کشکه و بابا غنوج.

سینی مزه میکس ایرانی شامل میرزاقاسمی، بورانی اسفناج، بورانی بادمجان، ماست و خیار و گردو، ماست موسیر و نعنا همراه با سینی سالاد مزبار هم گزینه جذاب دیگری است که پذیرایی شما را کامل تر خواهند کرد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار