چاپ کد خبر: 57647
27 خرداد 1400

طرز تهیه چای آلبالو ؛ دمنوشی آرامبخش و خوش‌عطر

چای آلبالو

عصرهای تابستانی بهترین زمان برای وقت‌گذرانی در کنار دوستان و آشنایان است. مهمانی‌ها و دورهمی‌های عصرانه با خوراکی‌های خوشمزه و متنوع دلپذیر‌تر هم می‌شود، پس اگر مهمانی در پیش دارید و نمی‌دانید برای تنوع چه کنید راهی ساده را به شما پیشنهاد می‌کنیم. استفاده از میوه‌ تابستانی، آلبالو!  مربا، شربت، ترشی و انواع کیک و شیرینی آلبالویی را حتما امتحان کرده‌اید اما چای آلبالو چطور؟
این چای سرشار از آنتی اکسیدان است که می‌تواند بهتقویت سیستم ایمنی، مبارزه با آلرژی و سرطان کمک کند. از خواص دیگر این چای کاهش چربی خون و علایم نقرس و آرتروز است. در ادامه یاد بگیرید چای البالو را چطور دم کنید تا عطر، رنگ و طعم بهتری داشته باشد.

انواع چای و دمنوش از بهترین نوشیدنی‌ها برای وقت‌های خستگی و ناآرامی هستند؛ یکی از این نوشیدنی‌ها چای آلبالو است که علاوه بر خواص فراوانی که دارد، طعم بی‌نظیرش شما را به وجد می‌آورد.

مواد لازم برای تهیه چای آلبالو:

  • آلبالوی تازه: ۱ لیوان
  • آب: ۲ لیوان
  • عسل یا شکر: مقدار لازم

 طرز تهیه و دستور پخت چای آلبالو:

۱. آلبالوهای تازه را به همراه آب داخل ظرفی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. پس از اینکه به جوش آمد با حرارت کم اجازه دهید ۱۵ دقیقه چای بماند و دم بکشد. سپس داخل فنجان بریزید و به‌همراه عسل یا شکر چای را میل کنید.

۲. این چای زود سر می‌رود پس با دقت چای را زیر نظر داشته باشید. می‌توانید این چای را با نبات نیز میل کنید. این چای آرام بخش است و می‌تواند خواب خوبی برای شخص به‌همراه داشته باشد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار