چاپ کد خبر: 95981
16 مهر 1401

طرز تهیه یک غذای خوشمزه با گوجه فرنگی که تا حالا نخورده اید

گوجه فرنگی شکم پر

گوجه فرنگی شکم پر یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده است که با رسپی های گوناگونی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه گوجه فرنگی شکم پر در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوجه فرنگی ۸ عدد
گوشت چرخ کرده ۴۰۰ گرم
تخم مرغ ۱ عدد
جعفری ۳ قاشق غذاخوری
پیاز ۱ عدد
رب گوجه فرنگی ½ قاشق غذاخوری
فلفل دلمه ای ½ فلفل دلمه ای
خمیر نان باگت به مقدار کافی
پنیر پارمزان به مقدار کافی
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و گراماسالا به مقدار کافی

طرز تهیه گوجه فرنگی شکم پر

طرز تهیه گوجه فرنگی شکم پر

مرحله اول

برای تهیه گوجه فرنگی شکم پر خوشمزه در ابتدای کار پیاز را به همراه فلفل دلمه ای به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و مقدار روغن مایع به آن می افزاییم.

مرحله دوم

در ادامه پیاز را به تابه اضافه کرده، سپس تفت می دهیم تا پیاز سرخ و طلایی شود. حالا مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و گراماسالا به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی ادویه ها از بین برود.

مرحله سوم

حالا فلفل دلمه ای خرد شده را به همراه رب گوجه فرنگی به تابه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا سرخ شوند، سپس تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم تا مواد خنک شوند. در ادامه گوجه فرنگی ها را می شوییم.

مرحله چهارم

در این مرحله گوجه فرنگی ها را از قسمت بالای آن برش زده، سپس درون آنها را با یک قاشق کاملا خالی می کنیم و مقداری نمک درون آنها می پاشیم. حالا چند تکه خمیر نان باگت درون گوجه فرنگی ها قرار می دهیم.

مرحله پنجم

قرار دادن خمیر نان درون گوجه فرنگی ها باعث می شود آب اضافه گوجه فرنگی ها را به خود جذب کند. در ادامه گوشت چرخ کرده را به همراه نان خیس خورده با آب گوجه فرنگی و مخلوط پیاز و فلفل دلمه ای درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله ششم

حالا جعفری را شسته و به صورت ریز خرد می کنیم، سپس به همراه تخم مرغ به کاسه اضافه می کنیم و به خوبی ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه فر را با حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

سیب زمینی شکم پر یکی از انواع غذاهای بین المللی خوشمزه است که با مواد متنوعی تهیه می شود

مرحله هفتم

حالا اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود، سپس مواد گوشتی را به مدت ۱۵ دقیقه در یخچال قرار می دهیم تا مزه ها باهم ترکیب شوند. پس از گذشت این زمان گوجه فرنگی ها را با مواد گوشتی کاملا پر می کنیم.

مرحله هشتم

حالا گوجه فرنگی ها را درون سینی فر می چینیم، سپس سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم. حالا اجازه می دهیم گوجه فرنگی های شکم پر به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند.

مرحله نهم

۱۰ دقیقه آخر پخت مقداری پنیر پارمزان روی گوشت ها ریخته و تکه برش خورده گوجه فرنگی را روی گوشت قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم گوجه فرنگی ها به مدت ۱۰ دقیقه درون فر بماند تا پنیر پیتزا شود. نوش جان.”چی شی”

طرز تهیه مرغ ماستی خوشمزه و لذیذ روی گاز به روش رستورانی

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس شنبه , ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹

عالی بود سپاس

آخرین اخبار