چاپ کد خبر: 86582
24 خرداد 1401

عامل انفجار در کارخانه کربنات سدیم کاوه فیروزآباد +ویدئو

کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد

در پی وقوع حادثه منجر به مصدومیت ۱۱۹ نفر از کارگران کارخانه «کربنیات سدیم»، یک منبع کارگری در فیروز آباد به تشریح جزئیات این حادثه پرداخت.به گزارش اول فارس، یک منبع کارگری در شهرستان فیروز آباد استان فارس به  ایلنا گفت: حوالی ساعت ۴عصر روز گذشته (دوشنبه ۲۳ خرداد ماه) تعدادی از کارگران کارخانه کربنات سدیم کاوه واقع در شهرستان فیروز آباد استان فارس مشغول رفع نشتی لوله یک از مخازن نیتروژن بودند که همزمان خودروی تریلی مخزن دار با گاز نیتروژن در آن محل در حال حرکت بود. این خودروی سنگین به دلیل اصطحکاک لاستیک‌ها و جرقه‌های ایجاد شده با گاز نشت یافته مخزنی که لوله آن دچار نشتی بود، دچار آتش سوزی شده و مخزن متصل به آن منفجر می‌شود.

طبق گزارش وی؛ با وقوع این حادثه و با انتشار گاز نیتروژن در فضای محل فعالیت کارگران، حدود ۱۱۹ نفر از مجموع ۷۰۰ کارگر شیف عصر دچار مشکلات تنفسی شده و با کمک امدادگران و همکاران حاضر در محل تا حوالی ساعت ۱۲ شب به بیمارستان قائم فیروز آباد منتقل شدند.

1536416 313

او درباره پیشینه شرکت کربنات سدیم نیز اظهار داشت: شرکت کربنات سدیم حدود ده سال پپیش ساخت آن آغاز شده و در حال حاضر دو سه سال است به بهره‌برداری رسیده و حدود ۲ هزار کارگر دارد.

او افزود: تمام تجهیزات پالایش و مخازن هواسازی این شرکت بزرگ برای حفظ ایمنی و خطرات احتمالی در فضای باز نصب شده به همین دلیل در حادثه دیروز خوشبختانه تلفاتی نداشته‌ایم.

به گفته وی، کارگران حادثه دیده که در بیمارستان قائم فیروز آباد بستری بودند، مرخص شده و آتش سوزی حوالی ساعت ۱۲ شب خاموش شد.

%DA%AF%D8%B1%D9%88%D9%87 %D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE %D8%A7%D9%88%D9%84 %D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3

 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار