چاپ کد خبر: 11236
17 مرداد 1398

رودکی آزاد شد….و…. آسمان شیراز بی خطر

هتل آسمان

فرماندار شهرستان شیراز گفت: محدودیت‌های ترافیکی که از روز بروز آتش‌سوزی هتل آسمان در معابر اطراف این ساختمان و خیابان رودکی اعمال شده بود برداشته شده است.

به گزارش اول فارس ، محمدرضا امیری روز پنجشنبه افزود: نتیجه کمیته فنی که مامور بررسی وضعیت سازه هتل آسمان شیراز که در روزهای گذشته دچار آتش سوزی  شده بود اعلام شده که بر همین اساس ممنوعیت تردد در معابر اطراف از لحظاتی پیش رفع شد و هم‌اکنون امکان تردد خودروها و اهالی محل در خیابان رودکی امکان‌پذیر است.

وی ادامه داد: روز دوم آتش‌سوزی تصمیم بر این شد که محدودیت‌هایی که از روز اول  در این محل برقرار شده تا اعلام نتیجه نهایی کمیته فنی که برای بررسی همین موضوع و وضعیت سازه هتل آسمان تشکیل شده ادامه داشته باشد.

فرماندار شیراز اظهار داشت: کمیته فنی نیز با هماهنگی دادستان و معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس و برای بررسی وضعیت سازه و ایستایی هتل آسمان پس از آتش سوزی تشکیل شده است.

امیری بیان کرد: بنابر نتیجه کمیته فنی که بعد از ظهر امروز پنجشنبه به فرمانداری شیراز ابلاغ شده تصمیم بر این شد که خیابان رودکی شیراز بازگشایی ‌شود اما ورود به ساختمان هتل آسمان همچنان با محدودیت روبه رو است.

جزئیات نتیجه کمیته فنی بنا به صلاحدید معاونت عمرانی استانداری فارس که وظیفه تشکیل این کمیته را داشته اطلاع رسانی خواهد شد.

 آسمان خطری برای شیراز ندارد

عضو کمیته فنی  ۱۱ نفره بررسی وضعیت سازه هتل آسمان شیراز در ۱۵ مرداد ۹۸ و دو روز قبل گفت: خطر جدی در زمینه ایستایی سازه و آلودگی‌های شیمیایی در این هتل وجود ندارد.

حسین پور اسدی افزود: کمیته فنی متشکل از ۱۱ نفر برای بررسی وضعیت سازه هتل آسمان پس از آتش‌سوزی ۱۴ و نیم ساعته توسط استانداری فارس تشکیل شده که چهار نماینده از نظام مهندسی ساختمان نیز در این کمیته عضو هستند.

وی اضافه کرد: نتیجه کلی این بررسی‌ها نشان از این مسئله دارد که جای نگرانی درباره سازه هتل آسمان وجود ندارد.وی در پاسخ به این سوال که گزینه تخریب سازه هتل آسمان در پی ناپایداری سازه به چه نتیجه‌ای رسیده است، گفت: احتمالا گزینه تخریب این سازه منتفی است.

عضو کمیته ۱۱ نفره برای بررسی وضعیت هتل آسمان افزود: خطر جدی ناپایداری این سازه رفع شده است و شهروندان دیگر نگران خطر در این محدوده از شیراز نباشند.

هتل ۱۸طبقه آسمان  ساعت ۱۱ صبح روز ۱۲ مردادماه براثر آتش گرفتن ۲هزار تشک که در طبقه منفی ۲ انبار شده بود، دچار آتش سوزی شد.خاموش کردن‌ آتش بیش از ۱۴ ساعت زمان برد، به دلیل آسیب بسیار به سازه‌های این هتل و حرارت بیش از ۶۰۰ درجه سانتیگرادی این آتش‌سوزی، مسئولان به‌منظور امن‌سازی محیط و جلوگیری از ریزش احتمالی ساختمان خیابان رودکی را مسدود  و برای حفظ امنیت ساکنان و کسبه این منطقه، این بخش شهر را تعطیل و تخلیه کرده‌اند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار