چاپ کد خبر: 99854
24 آذر 1401

علت‌های اصلی آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی چیست؟

علت‌های اصلی آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی چیست؟
علت آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی چیست؟ آیا تا به حال برای شما پیش آمده که ماشین ظرفشویی را از ظرف پر کرده و روشن کنید اما هیچ عکس‌العملی از سوی دستگاه برای شروع فرایند شستشو مشاهده نشود. اگر با این رخداد مواجه شده و به دلیلی قاطع برای تشخیص دقیق نرسیده‌اید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

آیا تا به حال برای شما پیش آمده که ماشین ظرفشویی را از ظرف پر کرده و روشن کنید اما هیچ عکس‌العملی از سوی دستگاه برای شروع فرایند شستشو مشاهده نشود. اگر با این رخداد مواجه شده و به دلیلی قاطع برای تشخیص دقیق برای آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی نرسیده‌اید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

تصلا– کار نکردن ماشین ظرفشویی پس از روشن شدن ممکن است دلایل متعددی داشته باشد اما یکی از علت‌های اصلی این موضوع، آبگیری نکردن دستگاه است که در این مطلب قصد داریم به شرح مواردی در این خصوص بپردازیم.

چرا ماشین ظرفشویی آبگیری نمی‌کند؟

مسدود بدون شلنگ آب

آب مورد نیاز برای شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی به واسطه یک شلنگ آب تأمین می‌شود. این شلنگ از یک سمت به سینک ظرفشویی و از طرف دیگر به دستگاه متصل می‌شود. در صورتی که مسیر ورود آب توسط شیء خارجی مسدود شده باشد، امکان آبگیری نکردن دستگاه وجود خواهد داشت. همچنین آسیب دیدن شلنگ نیز از دیگر مواردی است که باعث آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی می‌شود. به همین جهت در اولین قدم می‌توانیم این مورد را بررسی کرده و علت مشکل به وجود آمده را شناسایی کنیم.

بروز مشکل در عملکرد شناور

در صورتی که شناور در سطح بالایی از آب باقی بماند، فرایند آبگیری ماشین ظرفشویی متوقف می‌شود. به طور کلی با پر شدن دستگاه از آب شناور نیز بر روی سطح آب بالا می‌آید، هر زمان که آب به مقدار مشخص شده رسید، شناور به سمت پایین حرکت می‌کند. در صورتی که شناور به سمت پایین حرکت نکرده و بر روی سطح بالای آب باقی بماند، ماشین ظرفشویی عملیات آبگیری را انجام نخواهد داد. به این ترتیب دومین مسیری که می‌توانیم برای پیدا کردن علت آبگیری نکردن ماشین به آن مراجعه کنیم، بررسی وضعیت شناور است.

علت‌های اصلی آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی چیست؟

اختلال در شیر برق ماشین ظرفشویی

در هر ماشین ظرفشویی یک شیر برقی وجود دارد که به دو شلنگ و دو سیم برق مجهز شده است. این بخش وظیفه هدایت آب از منبع تأمین آب خانه به شیر برقی و همچنین رساندن آب به مخزن داخلی دستگاه را بر عهده دارد. در صورتی که عملکرد این بخش به درستی انجام نشده و جریان برق به ورودی آب نرسد، امکان آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی وجود دارد. با بررسی وضعیت کارکرد شیر برقی می‌توانیم آبگیری نکردن ماشین را عیب‌یابی کنیم.

خرابی برد الکترونیکی

تمامی وسایل برقی ما به یک برد الکترونیکی مجهز شده‌اند که فرمان‌های لازم از طریق این برد به سایر بخش‌ها ارسال می‌شود. در صورت بروز هر گونه مشکل، امکان ایجاد اختلال (مانند عدم آبگیری کردن ماشین ظرفشویی) در بخش‌های مختلف وجود خواهد داشت.

بسته نشدن درب ماشین ظرفشویی

نکته‌ای که همواره باید به آن توجه داشته باشید، اطمینان از بسته بودن کامل درب دستگاه است. در صورتی که این امر به درستی انجام نشود، امکان بروز مشکلات متعددی وجود خواهد داشت. یکی از این مشکلات، آبگیری نکردن دستگاه است. هر زمان با مشکل آبگیری ماشین ظرفشویی مواجه شدید، می‌توانید درب دستگاه را چک کرده و از بسته بودن کامل آن اطمینان حاصل کنید.

خرابی میکروسوئیچ شناور

در قسمت زیرین فضای داخلی ماشین ظرفشویی قطعه‌ای وجود دارد که عملکرد آن با شناور در ارتباط است، در صورتی که شناور و میکروسوئیچ آن در کارکرد با یکدیگر دچار مشکل شوند، مشکلاتی مانند قطعی جریان برق شیر ایجاد خواهد شد. در نتیجه این احتمال وجود دارد که ماشین ظرفشویی فرایند آبگیری را انجام ندهد.

با توجه به نکات ذکر شده در این مطلب، آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی دلایل متعددی داشته که پیدا کردن علت مشکل به وجود آمده، نیاز به عیب‌یابی دقیق دارد. هر زمان دستگاه ماشین ظرفشویی شما فرایند آبگیری را به شکلی صحیح انجام نداد، شما می‌توانید موارد موجود در این مطلب را بررسی کرده و در نهایت به نتیجه‌ای مثبت رسیده و برای رفع مشکل اقدام کنید.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار