چاپ کد خبر: 6118
19 فروردین 1398
معاون بهداشتی علوم پزشکی شیراز:

علت کدورت آب شیراز مشخص شد

n83269880 72948698

به گزارش پایگاه خبری اول فارس ،  عبدالرسول همتی، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران بیان داشت: در روزهای گذشته آب در بخش هایی از شیراز از جمله شهرک سعدی، معالی آباد، زرهی و برخی مناطق دیگر به علت ترکیدگی و شکستگی شبکه، قدری کدر شده است لیکن کدر بودن آب به معنی آلوده بودن آن نیست زیرا ما همه آزمایش های میکروبی و کلر سنجی لازم را برای اطمینان از سالم بودن آب آشامیدنی انجام می دهیم.
وی، با بیان اینکه در روزهای آتی نیز ممکن است موضوع کدر بودن آب ادامه داشته باشد، گفت: در شرایطی که آب این مناطق کدر شده است اما با افزایش کلر موجود در آب که تا ۲ برابر حد مجاز نیز قابل افزایش است اقداماتی برای اطمینان از سالم بودن آب بهداشتی انجام شده است.
همتی ادامه داد: آب شیراز هیچ آلودگی میکروبی ندارد و افرادی هم که در روزهای گذشته به علت بیماری های گوارشی به مراکز درمانی مراجعه کردند علت بیماری آنها ناشی از آب آلوده نبوده است و شمار این مراجعه کنندگان هم محدود بوده و موضوع اپیدمی و همه گیری مطرح نیست.
بر اثر وقوع سیل پنجم فروردین ۹۸ در دروازه قرآن شیراز، ۲۱ نفر جان باختند، ۱۶۴ نفر مصدوم شدند و خسارت های بسیاری به خودروهای در حال عبور وارد آمد.

**تعطیلی ۲۸ مرکز توزیع مواد غذایی در شیراز
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بخش دیگری از سخنانش، اظهار داشت: بازرسان بهداشت محیط این دانشگاه در ایام نوروز ۹۸، با انجام ۶۰ هزار و ۶۰۴ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، سامانه های آبرسانی و اماکن عمومی، بر سلامت مردم و مسافران نوروزی نظارت داشتند.
همتی، تعداد بازدید از مراکز و اماکن بین راهی را در ایام یاد شده یک هزار و ۴۹۳ مورد برشمرد و افزود: در نوروز ۹۸ با توجه به مجهز بودن تیم های بهداشت محیط به تجهیزات سیار، ۲۳ هزار و ۸۷۶ مورد سنجش سلامت با این تجهیزات به ثبت رسیده است.
وی، بیان کرد: در مدت مورد اشاره نیز ۲۲ هزار و ۶۹ مورد کلرسنجی انجام شد اما این بخش از خدمات بهداشت محیط با وقوع سانحه سیلاب در شیراز، شدت یافت و با توجه به بررسی های انجام شده، موردی از آلودگی در آب ها و وقوع اپیدمی در جامعه مشاهده نشده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: همچنین در ایام نوروز ۲۴ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیر قابل مصرف از مراکز تهیه و توزیع این مواد جمع آوری و معدوم، متولیان ۱۴۴ مرکز متخلف به مرجع قضایی معرفی و با حکم قضایی ۲۸ مرکز تعطیل شد.
همتی اضافه کرد: در ایام نوروز امسال، ۱۲۲ هزار و ۳۰۲ مورد خدمات سرپایی در مراکز خدمات جامع سلامت استان فارس به ثبت رسیده است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار