چاپ کد خبر: 98423
2 آذر 1401

علت ۴۲ درصد از تصادفات رانندگی در استان فارس اعلام شد

علت 42 درصد از تصادفات رانندگی در استان فارس اعلام شد

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده ای پلیس راه شمالی استان فارس گفت: بررسی تجزیه و تحلیل حوادث رانندگی استان در آبان ماه سال جاری، نشان می دهد که علت ۴۲ درصد از این تصادفات عدم توجه به جلو بوده است.

به گزارش اول فارس ، سرهنگ  علی اصغر همایون پوربا اعلام این خبر اظهار داشت: بررسی های آماری از تصادفات و تجزیه و تحلیل های به عمل آمده در آبان ماه سال جاری، مبین وقوع ۶۷ درصد از تصادفات جرحی و فوتی در محورهای اصلی، ۲۶ درصدی برخورد موتور سیکلت با خودرو و ۴۸ درصدی از نوع واژگونی می باشد.

وی با بیان اینکه ۳۲ درصد تصادفات آبان ماه سال جاری بین ساعت های ۸ تا ۱۱ شب به وقوع پیوسته است، گفت: سهم ۲۶ درصدی جانباختگان از موتورسواران و سهم ۴۲ درصدی عدم توجه به جلو، بر ضرورت توجه و پرداختن به این دو موضوع را به خوبی نشان می دهد.

سرهنگ همایون پور با تأکید بر اقدامات کنترلی و عملیاتی از طریق اجرای طرح های فوق العاده در زمینه برخورد با موتورسواران متخلف و همچنین برخورد با تخلفات حادثه ساز، افزود:  با عنایت به اینکه عدم توجه به جلو (با۴۲درصد سهم از علل وقوع) و تصادفات از نوع واژگونی (با ۴۸ درصد سهم از انواع تصادفات) از فراوانی خاصی برخوردار بوده و هر دو از مصادیق بارز حواس پرتی حین رانندگی محسوب می شوند، انجام اقدامات فرهنگی و آموزشی در این خصوص بر کاهش ناهنجاری های رفتاری تأثیرگذار خواهد بود.

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده ای پلیس راه شمالی استان فارس گفت: استفاده ازتلفن همراه و وسایل وتجهیزات ارتباطی مشابه ، خوردن وآشامیدن،استعمال دخانیات و درآغوش داشتن اطفال هنگام رانندگی ازمصادیق تخلف عدم توجه به جلو در رانندگی می باشند.

سرهنگ همایون پور تصریح کرد: بیان موضع گیری متناسب رانندگان و کاربران ترافیک در قالب آموزش و استمرار بر آن (آموزش) می تواند در ایجاد تمرکز و حواس جمعی در امر رانندگی موثر باشد و وضعیت را بهبود خواهد بخشید.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار