چاپ کد خبر: 72543
2 بهمن 1400

عملیات ویژه آتش نشانان در جستجوی سه کوهپیمای گمشده در کوه های شیراز

آتش نشانان در عملیاتی ۱۶ ساعته سه کوهنورد را که در یخبندان کوه سرخ در دو نقطه مختلف گرفتار شده بودند، نجات دادند.

به گزارش اول فارس، محمد هادی قانع رئیس سازمان آتش نشانی شیراز درباره عملیات نجات کوهپیمایان از میان برف و سرمای ارتفاعات کوه سرخ گفت: بدنبال اطلاع رسانی دو شهروند به سامانه ۱۲۵ مبنی بر نا آشنا بودن به مسیر و گم کردن راه در یخبندان، گروه نجات کوهستان مستقر در ایستگاه ۲۲ آتش نشانی شیراز به محل حادثه اعزام شدند.

او گفت: عملیات جستجو و دسترسی به افراد (دو مرد ۲۸ و ۲۶ ساله) ۳ ساعت ساعت به طول انجامید و آتش نشانان موفق شدند در ساعت ۱۹ به این دو فرد دسترسی پیدا کنند.

آتش نشانی شیراز 8

قانع گفت: پس از اطمینان از سلامت جسمی این دوکوهپیما و بازگرداندن قوای جسمی آنان، از مرکز ۱۲۵ سازمان آتش نشانی شیراز حادثه‌ای دیگر مبنی بر گم شدن مردی ۳۰ ساله در کوه مذکور به تیم عملیاتی اطلاع رسانی شد.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز با اشاره به در دسترس نبودن شخص سوم و نبود آگاهی از محل او گفت: با ملحق شدن تیم کمکی از ایستگاه ۱۷، دو کوهپیمای جوان به پناهگاه امن منتقل و جست و جو برای نفر سوم ادامه یافت.

او گفت: آتش نشانان در میان برف و سرمای شدید به مرد ۳۰ ساله که در یک قدمی یخ زدگی قرار داشت رسیدند و با توجه به وضعیت جسمانی او پس از انجام اقدامات اولیه و دادن آب و غذا، مسیر خود را به پایین کوه ادامه دادند.

 قانع گفت: هر سه کوهپیما در عملیاتی ۱۶ ساعته و دشوار با توجه به تاریکی هوا و یخبندان، با همت و تلاش بی وقفه تیم تخصصی کوهستان سازمان آتش نشانی شیراز به سلامت به پایین کوه انتقال داده شدند.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز گفت: عملیات جست و جو برای دو شهروند دیگر در ارتفاعات دراک نیز از سوی آتش نشانان تیم کوهستان مستقر در ایستگاه ۲۲ انجام شد.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار