چاپ کد خبر: 84557
3 خرداد 1401

عکسهایی از دفتر ، پروژه ها و دیگران … حسین عبدالباقی /مرگ ۱۰ نفر تاکنون در متروپل آبادان

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از افزایش شمار جانباختگان حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان به ۱۰ تن خبر داد.
متروپل
مهدی ولیپور  دراین باره گفت: اجساد سه تن دیگر از افرادی که در زیر آوار ساختمان متروپل آبادان مدفون شده بودند با تلاش امدادگران حاضر در محل کشف شده و به این ترتیب متاسفانه تاکنون شمار کشته شدگان این حادثه به ۱۰ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه تلاش امدادگران برای جستجو در آوار و دستیابی به طبقات پایین تر ادامه دارد، گفت: جستجوها همچنان از سوی عوامل امدادی و تیم های زنده یاب جمعیت هلال احمر در حال انجام است. ایسنا

درباره سازنده “متروپل” و ارتباطات و عناوین او + یک هشدار درباره سایر پروژه هایش (تصویری)

او ارتباطات متعددی با مسوولان استانی دارد، به گونه ای که برای کلنگ زنی و افتتاح پروژه های شخصی اش مسوولان رده بالای استانی هم حضور پیدا می کنند… او به عنوان “خیّر امنیت ساز” هم لوح تقدیر گرفته بود!

عصر ایران – فرو ریختن برج “متروپل” در آبادان که فاجعه ای انسانی در این شهر را رقم زد، این سوال مهم را در اذهان پدید آورد: این برج مشکل دار را چه کسی ساخته است؟ به ویژه آن که متخصصان پیشتر درباره خطر ریزش این برج هشدارهایی داده بودند ولی برغم این، برج ساخته شد و این سوال تقویت می شود که چه کسی می تواند تا بدین حد تخلف کند و برجی لرزان بسازد و تحویل مردم دهد و فاجعه ای چنین بزرگ را رقم بزند؟!

آبادانی ها البته او را به خوبی می شناسند: حسین عبدالباقی، متولد ۱۳۶۰ ، مدیر عامل و رئیس هیات مدیره هلدینگ عبدالباقی و البته فردی متنفذ در استان خوزستان.

1390991 272
با مراجعه به سایت هولدینگ متوجه می شویم که او ارتباطات متعددی با مسوولان استانی دارد، به گونه ای که برای کلنگ زنی و افتتاح پروژه های شخصی اش مسوولان رده بالای استانی هم حضور پیدا می کنند! مثلاً برای افتتاح همین برج “متروپل” شخص استاندار وقت نیز آمده بود. او حتی با ساختن کلانتری برای نیروی انتظامی توانسته است خود را به عنوان “خیّر امنیت ساز” معرفی کند و لوح تقدیر هم بگیرد.

تصاویر از سایت هلدینگ عبدالباقی گرفته شده اند

1390993 804

1390987 629

جالب اینجاست درست در روزهایی که برج متروپل با آن وضعیت نابسامان و غیر اصولی ساخته می شد، عبدالباقی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت دولت قبل به عنوان چهره ماندگار صنعت ساختمان معرفی شد و لوح تقدیر گرفت!

سال ۹۷ و در بحبوحه ساخت غیر اصولی برج متروپل، حسین عبدالباقی چهره ماندگار صنعت ساختمان شد!
1390992 403

عنوان سازی همایش های بیهوده ای که در این کشور بیداد می کنند، درباره عبدالباقی نیز صدق می کند و علاوه بر نامیده شدن او به عنوان چهره ماندگار صنعت ساختمان، در اجلاس مدیران پیشرو  در دی ماه ۱۴۰۰ نیز عنوان مدیر منتخب به وی تعلق گرفت (۵ ماه قبل از فاجعه متروپل).

مدیر منتخب اجلاس سراسری مدیران پیشرو – دی ۱۴۰۰
1390989 414

فارغ از پرداختن به مصداق ها، باید گفت که بسیاری از همایش ها، در واقع بدون آن که بار علمی داشته باشند، صرفاً محفلی برای زد و بند و اعطای عناوین در ازای دریافت پول یا رانت و … هستند. کم نیستند افرادی که در همایش های مختلف القاب و الواح مدیر نمونه و برتر و … گرفته اند و با آن عناوین، کاسبی می کنند یا دستکم عقده های فردی شان را پوشش می دهند.

اتاق کار عبدالباقی و انبوهی از الواح و عناوین!
1390994 626

نکته قابل توجه این که هلدینگ عبدالباقی، پروژه های متعددی را ساخته یا در دست احداث دارد.

طبق آنچه در سایت این هلدینگ آمده،  برج های دو قلوی متروپل (شماره۲) ، برج مسکونی پرستیژ ، برجهای مسکونی پریمو ، مجتمع تفریحی باکس پارک و مجتمع تجاری مهرگان پروژه های در دست احداث هستند و  مجتمع تجاری و پارکینگ طبقاتی الماس جنوب، مجتمع تجاری الماس اروند ، شهرک خودرویی آبادان، مجتمع اداری وزرا ، بازار سنتی فیدوس ، مجتمع مسکونی والا و مجتمع مسکونی مینیاتور نیز قبلاً احداث و تحویل شده اند.

تصاویر از سایت هلدینگ عبدالباقی
1390985 592
1390986 596

با توجه به حادثه اسفناک فرو ریختن برج متروپل، این پرسش باید به طور جدی درباره پروژه های ساخته شده یا در دست ساخت این هلدینگ مورد بررسی قرار بگیرد که آیا در این پروژه ها موازین و اصول ساختمان سازی رعایت شده اند یا همانند متروپل، بدون رعایت اصول ساخته شده اند و ممکن است هر کدام از آنها آبستن حوادث تلخی چون متروپل باشند؟

بررسی تخصصی این پروژه ها و تایید یا رد استحکام آنها همراه با قبول مسؤولیت، یکی از مهم ترین کارهایی است که مسوولان پرونده رسیدگی به پرونده هلدینگ عبدالباقی باید بدان توجه لازم را بنمایند؛ شاید لازم باشد پروژه ای تخلیه یا مقاوم سازی یا متوقف شود تا جان انسان ها نجات یابد.

امید که قوه قضائیه بدون توجه به فشارها و توصیه های احتمالی، پرونده “متروپل” را به گونه ای رسیدگی کند که ضمن اجرای عدالت در این پرونده، درسی به همگان داده شود که جرات نکنند این گونه با جان و مال مردم بازی کنند.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

باهر چهارشنبه , ۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۲

این یکی از هزاران نفر مافیا و اژدهاهای هفت سر فساد در کشور هست که همه جارا به فساد و تباهی کشیده اند و می کشند و خواهند کشید چون هم دولتها و هم مجالس مثل موم در دستان خود دارند و درکشور بصورت فعال مایشا جولان می دهند .

آخرین اخبار