چاپ کد خبر: 52238
9 اردیبهشت 1400

عکس خاص مینو آزرمگین در احضار/چرا تلوزیون از زیبایی بدش می آید؟

سایت برترین‌ها: این روز‌ها با پخش مجموعه احضار عکس‌هایی از بازیگر نقش زهره در فضای مجازی منتشر شده است که با نقشی در سریال دارد متفاوت است. این موضوع واکنش‌های زیادی در فضای مجازی به دنبال داشته است.

2594380 547

این موضوع یادآور سریال پدر و بازیگر آن ریحانه پارسا است، مخاطبان، ریحانه پارسا بازیگر نقش «لیلا» را با حجاب چادر مشاهده کردند، اما بعد از اتمام کار این بازیگر جوان عکس‌های متفاوتی را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد که با واکنش‌های زیادی مواجه شد. بعد از انتشار عکس‌های ریحانه پارسا، سازندگان سریال پدر طی پستی کنایه‌آمیز خطاب به ریحانه نوشتند: «ما عاشق نقش‌ها می‌شویم نه نقش‌پردازان»

ریحانه پارسا

همچنین لعیا زنگنه بازیگر سینما و تلویزیون که بیشتر به خاطر بازی در سریال قدیمی در پناه تو شناخته شده و با آن به شهرت رسید، در مصاحبه با فریدون جیرانی درباره‌ی سانسور صدا و سیما می‌گوید: «مثلاً خوش چهره بودن پارسا پیروزفر را. پارسا را تا جایی که من یادم است سه بار، چهار بار، پنج بار گریمش را عوض می‌کردند تا [زیبا نباشد]».

2594384 302

وی در ادامه به این موضوع اشاره می‌کند که چادر سر کردن او هم برای صدا و سیما مشکل ساز بوده، زیرا می‌گفته اند او چادر سر کرده، اما مشخص است چادری نیست و رفتارهایش مثل دختر‌های چادری دیگر نیست و غیرعادی است. زنگنه مدعی می‌شود اگر یک بازیگر محجبه [کسی که در زندگی واقعی اش نیز محجبه می‌بود]این نقش را بازی می‌کرد شاید نتیجه دیگری داشته و مدیران صدا و سیما را راضی‌تر می‌کرد.

لعیا زنگنه

دامون قنبرزاده (منتقد سینما) در اینستاگرام خود نوشت: عکس‌هایی که می‌بینید متعلق است به مینو آزرمگین یکی از بازیگران یکی از سریال‌های ماه رمضان به نام «احضار». کاری به کیفیت این سریال ندارم. نکته‌ام این است: با این که همه‌مان خبر داریم میان دنیایی که از صداوسیمای ملی به ما نشان داده می‌شود و دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم زمین تا آسمان فرق وجود دارد، اما باز هم تماشای این عکس‌های به‌شدت متفاوت از یک نفر، حسابی متعجبم کرد. به نظرم اتفاقی که در سیمای ملی می‌افتد چیزی بیش از سانسور و ممیزی‌ست؛ دیگر با «تخریب» طرفیم.

2594380 547

به نظرم نابود کردن و از بین بردن زنانگی و حتی کمی تا قسمتی مردانگی در سیمای ملی به شکلی عامدانه در حال اتفاق افتادن است. انگار قصد دارند زن‌ها مانند مرد‌ها باشند و کم‌کم ظرافت‌ها و تفاوت‌های دو جنس از بین برود. نوعی از اخته کردن که در تصویر اتفاق می‌افتد. در این شیوه، ذهن تماشاگران به سمتی می‌رود که دیگر توانایی تشخیص نداشته باشند. سیمای ملی با این روش و در ابعادی گسترده و به نظرم ترسناک، نه‌تن‌ها زنانگی، بلکه مردانگی را هم تخریب می‌کند تا همه با هم یک دست شوند؛ پادگانی که زن و مرد در آن بی‌معناست و همه با شکل و قیافه‌ای واحد در آن حاضرند، بدون هیجان، بدون احساس، بدون نگاه.

اخته کردن انسان‌ها و تقلیل دادن‌شان به صورتک‌هایی که تنها در ظاهر زن یا مرد هستند در حالی که هیچ روحی ندارند، عملکرد خطرناکی‌ست که صداوسیمای ما حتی بیش از گذشته در پیش گرفته است. در واقع انگار در حالی که جامعه هر روز به سمت رها شدن از قیدوبند‌ها می‌رود (با وجود تمام فشار‌ها و محدودیت‌ها)، صداوسیما دقیقاً در جهت عکس و برای انکار تمام آن زیبایی‌ها حرکت می‌کند؛ هر چه تیپ و قیافه و لباس پوشیدن زن‌های جامعه‌ی ما (و حتی مردها) آزادتر و زیباتر شود، منابع رسمی این موضوع را بیش‌تر انکار می‌کنند و به سمت تخریب چهره‌ها و همسان‌سازی جنس‌ها پیش می‌روند.

طبعاً این هم بخشی از آن دروغ‌گویی بزرگ صداوسیمای ماست. این البته تنها دروغ‌گویی نیست، بلکه چاشنی وقاحت هم به آن آمیخته. آن‌ها نه‌تن‌ها واقعیت را نمی‌گویند، بلکه آن را جور دیگری به خورد بیننده می‌دهند و اصرار هم دارند حرف‌شان درست است. اما چه خوب است که ما هنوز می‌توانیم دنیای بیرون را ببینیم…

2594388 371

مقصر اصلی کیست؟ مقصر اصلی صداوسیما است اساساً به دو مقطع پیش و پس از ساخت آثار فکر هم نمی‌کند و نمی‌داند برای اثرگذاری در فرهنگ پیش و پس از تولید و پخش سریال نیز دارای اهمیت است و باید برای آن برنامه‌ریزی شود. پیچیدگی حوزه فرهنگ به رعایت همین جزئیات و ظرافت‌هاست.

از سوی دیگر این نکته را نباید فراموش کرد که بازیگری یعنی اینکه یک فرد بتواند در نقش‌های متفاوتی ظاهر شود نه اینکه به واسطه شناخته شدنش در یک سریال به نحوی پیش رود و دست آخر هم از دنیای بازیگری کنار گذاشته شود.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس جمعه , ۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲:۲۴

من هم ازمینو جونم تشکر می‌کنم به خاطر بازی خوبش

محمدرضا چهارشنبه , ۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵

خانوم مینو اذرمگین از شما خواهش می کنم بیاین مازندران بیاین????

محمدرضا طالبی چهارشنبه , ۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴

خانوم مینو اذرمگین از شما خواهش می کنم بیاین مازندران بیاین????

فاطمه سه شنبه , ۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۹

ازبین بردن زنانگی؟!! یعنی زنانگی تو برهنه بودنه! بعدم شما که همیشه و همه جا میگید زنا با مردا فرقی ندارن و حقوق برابر می خواین حالا اینجور جاها تفاوت هارو یادتون میاد؟؟!!

ناشناس سه شنبه , ۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰:۵۷

سلام مطالب نویسنده را مطالعه کردند از پوشش دینی بروز رفتارهای انسانی در جامعه و وفاداری به خانواده است که درک این معنا عمیق است اتفاقا نقش زهره الگوی وقار نجابت تیزهوشی یک زن مسلمان است و خوب هم ایفا شده بود

z یکشنبه , ۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳

هیچکس نمیخواد زیبایی رو از بین چادر به معنای زشتی نیست وقتی موهاتو میریزی بیرون ینی داری زیباییاتو مال همه میکنی و البته جدا از همه ی اینا بازیگران احضار واقعا نا با زیگر بودم و به طز وحشتناکی آماتور بودن

بانو میرزایی شنبه , ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹

همه بابزک ودوزک زیباوجزابن
ولی تیپ چادری به هرکسی نمیاد
ولی ایشون چهره معصوم وزیبایی داشت درفیلم احضار به نظرم باچادرخوشگلتر
تابا این همه ارایش وموهای هزاررنگ شده

سیده صفیه شنبه , ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱:۰۱

مینو جان تو‌مثل خواهرمی. انشالله تو تموم مراحل زندگیت موفق باشی یاد خدا رو فراموش نکنی

ناشناس پنجشنبه , ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴

به نظر من هم چادر بهشون میاد، باشخصیت تر نشونشون میده

ناشناس پنجشنبه , ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷

نظر من هم همینطور است ????

حسام پنجشنبه , ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۳:۳۷

بزرگوار زشتی همون چهره بزک کرده هست نه چادری که زیبایی و معصومیتش رو بیشتر کرده

سیما چهارشنبه , ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲:۳۲

اتفاقا بازیگرا با حجاب زیباتر هستند… آنقدر بهانه نگیرین… دستور صریح خداوند در قرآن هست.. چرا انقدر دنبال بی حجابی هستین.. چی گیرتون میاد.

یک دوست یکشنبه , ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۶

سلام مینوجان به خدا خیلی باچادرمعصوم تر وزیباترهستی چون نه موهات ونه آرایشت باعث زیبایی میشود و این میمیک بانمکت هست که جلوه داردامیدوارم بازی در این فیلم باعث انتخابت برای حجاب اصلی خانم مسلمان شودورهرو راه حضرت فاطمه شوی

ناشناس شنبه , ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۶:۵۵

اکثرا بازیگران با چادر زیباتر میشن
سوال:آیا کسی دور یک زمین بی و آب و علف فنس میکشه؟
نه چون ارزشی نداره ولی دور یک باغ میوه که محصول داره فنس میکشن چون ارزش بالایی داره
چادر هم محدودیت نیست بلکه به خاطر ارزش بالای زن چادر محافظشه از چشم های ناپاک

ناشناس شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵

مینوجان خیلی دوستت دارم،،حجاب خیلی بهت میاد مانند ماهی،ان شااللە همیشە اینجوری باشی

ناشناس شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵

این خانم باید چهار سال دوره میمیک برود…… وایساده میگه اخ چیزی نشد… یعنی بچه دوساله بهتر ریکشن داره…..هر کسی بازیگر نیست …. این خانم اینده ای ندارد … تمام….شاید در حد چند تا اب دوغ خیاری دیگه مثل کمدی احضار بازی کنه اما بعد……….بازیگری به میمیک هست نه قیافه…فاطمه معتمد اریا قیافه نداره اما بازیهاشو ببینید… خانم جون برو کلاس بازیگری بعد بیا

مینو شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲:۱۹

اتفاقا چادرخیلی خیلی به ایشون میاد وچهره اش روجذابتر زیباتر وبانمک تر کرده است بابازی بسیارپخته اش نقش افرینی زیبایی داشته ممنونم مینو جون

الناز سلمانی جمعه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰:۳۳

مینو جان واقعا سریال خوبی بازی کردی انشالله بازام بهترین هارو بازی کنی انشالله موفق باشی عزیزم انشالله به تمام اهداف و آرزو هات برسی

آخرین اخبار