چاپ کد خبر: 75010
25 بهمن 1400

عکس های شگفت انگیز ” بالات ” محله رنگارنگ استانبول

در این گزارش ، با مشاهده تعداد از عکس های خیره کننده از بالات، محله ای رنگارنگ در استانبول ترکیه شگفت زده می شوید.

بالات با تأثیرات پذیری از فرهنگ های ترکی، یونانی، یهودی و لاتین، این محله قدیمی و در عین حال خوش نما دارای خانه‌ها و خیابان‌های رنگارنگی است که زمان را به چالش می‌کشند، و همچنین بناهای تاریخی و مذهبی که قدمت آن‌ها به قرن‌ها پیش می‌رسد.

Balat a colorful neighborhood in Turkey 1عکس Balat a colorful neighborhood in Turkey 2عکس Balat a colorful neighborhood in Turkey 3عکس Balat a colorful neighborhood in Turkey 4عکس Balat a colorful neighborhood in Turkey 5عکس Balat a colorful neighborhood in Turkey 6عکس Balat a colorful neighborhood in Turkey 7عکس Balat a colorful neighborhood in Turkey 8عکس Balat a colorful neighborhood in Turkey 9عکس

بالات یکی از محله های قدیمی استانبول است که در منطقه فاتح استانبول و در بخش اروپایی قرار گرفته است. محله بالات در محدوده شهر قدیم و در ساحل غربی شاخ طلایی استانبول واقع شده است و محل سکونت یونانی ها و یهودی ها بوده است. در مورد ریشه نام بالات گمانه زنی های زیادی وجود دارد، اما احتمال دارد که این واژه از کلمه یونانی پالاتیون به معنای قصر گرفته باشد؛ چرا که محله بالات در نزدیکی قصر بلاشرنه قرار داشته است. محله بالات گاهی به اشکال دیگر مثل بلاط هم نوشته می شود. وقتی وارد این محله می شوید انگار به دل تاریخ و چند دهه پیش سفر کرده اید.

خیابان ها و کوچه های تنگ و باریک این محله مملو از ساختمان های رنگارنگ و بهم فشرده است که بسیاری از آن ها چندین دهه از عمرشان می گذرد و با رنگ های جذاب و زیبایشان فضایی تماشایی به وجود آورده اند.

مردم این محله هنوز هم لباس هایشان را از بند رخت آویزان می کنند و در گوشه و کنار این محله بند رخت های بلندی را می توانید ببینید که از یک سمت کوچه به سمت دیگر کشیده شده اند و پر هستند از لباس های تمیز و تازه شسته شده! بچه ها در این محله هنوز هم بازی فوتبال  و بازی های خیابانی را به پلی استیشن ترجیح می دهند و در کوچه ها پرسه می زنند. این جا بالات است: محله ای تاریخی در قلب منطقه توریستی استانبول که به خودی خود یک جاذبه گردشگری تماشایی و هیجان انگیز است!
کدام عکس مورد علاقه شماست؟

اگر شما هم این روزها  سفر کرده اید، مناطق مورد علاقه خود را با ما به اشتراک بگذارید!

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار