چاپ کد خبر: 89525
21 تیر 1401

همه بازیگران زیبا و خوشتیپ ایرانی که متولد تیر هستند+عکس و بیوگرافی

بسیاری از بازیگران مطرح سینما و تلویزیون ایران و همچنین دیگر هنرمندان تیر ماهی هستند که در این گزارش با آن ها بیشتر آشنا خواهید شد. شما هم اگر کسی را مشناسید در بخش نظرات برای ما بنویسید
ابوالفضل پور عرب

ابوالفضل پورعرب از بازیگران متولد ماه تیر (زاده ۱ تیر ۱۳۴۰ در تهران) در ایران است.

وی سومین فرزند خانواده در محله شاه عبدالعظیم در خانواده فرهنگی دیده به جهان گشود. او با فیلم سلطان قلبها به سینما علاقه‌مند گشت اما با مخالفت پدر خود مواجه شد.

در دبیرستان تئاتر کار می‌کرد و به واسطهٔ همین با محمود استادمحمد آشنا شد و از طریق او به گروه کارگردانی یک نمایش معرفی شد و سال ۵۹ اولین کار حرفه‌ای خود را به نام «مأموریت حساس» در سالن چهارسوی تئاترشهر بازی کرد.

در سال ۶۰ کارمند تلویزیون شد و تا سال ۶۴ در صداوسیما دستیار کارگردان بود. وی همچنین در نمایش حاکم یک شبه ایفای نقش کرد. عباس پورعرب، برادر وی، در ۱۶ آذر ۱۳۹۶ بر اثر تصادف درگذشت.

وی همچنین فارغ‌التحصیل بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشسرای هنر است. او تاکنون سه بار ازدواج کرده و دارای سه فرزند می‌باشد (رعنا، پوریا و رائیکا). او از آخرین همسرش آناهیتا نعمتی (بازیگر) جدا شده و از او داری یک فرزند دختر (رائیکا پورعرب) است.

همچنین وی به تازگی صاحب نخستین نوه خود دماوند فراهانی پور پسر رعنا شده‌است. پور عرب با عروس روی پرده درخشید و فیلم‌های خوب بعدی‌اش یکی بعد از دیگری روی پرده می‌رفت.

نخستین کار حرفه‌ای پور عرب در سینما دستیار کارگردانی فیلم دزد و نویسنده در سال ۱۳۶۴ است. اما در سال ۱۳۶۹ با بازی در فیلم «عروس» به شکل حرفه‌ای وارد سینما شد و به عنوان چهره اول فیلم‌های دهه ۷۰ نقش‌های زیادی بازی کرد.

ابوالفضل پور عرب

اشکان اشتیاق

اشکان اشتیاق از بازیگران متولد ماه تیر (زادهٔ ۶ تیر ۱۳۶۰تهران) اهل ایران است.

او بازیگری را در سنین نوجوانی با بازی در مجموعه‌های تلویزیونی آغاز کرد. او با مجموعهٔ دنیای شیرین جلوی دوربین رفت و با سریال نود شبی مهران غفوریان به شهرت رسید؛ و با فیلم «چپ دست» به کارگردانی آرش معیریان نخستین تجربه خود را آموخت.

اشتیاق در رشته گرافیک در دانشگاه آزاد تهران شمال تحصیل کرده‌است.اشتیاق تقریباً در تمامی آثار تلویزیونی شاهد احمدلو حضور داشته‌است. او در تله فیلم‌هایی نظیر گنج خانه سفید، بلور باران، پسرها سرباز به دنیا نمی‌آیند و ما خونه نیستیم با احمدلو همکاری کرده‌است.

اشکان اشتیاق

النازشاکردوست

الناز شاکردوست از بازیگران زن متولد ماه تیر (زاده ۷ تیر ۱۳۶۳ در تهران) است.

او بازیگری را با تئاتر آغاز کرد. در سن نوزده سالگی، با بازی در فیلم گل یخ در سال ۱۳۸۳، به کارگردانی کیومرث پوراحمد، پا به عرصه سینما گذاشت و ظرف کمتر از یک سال در ۴ فیلم سینمایی نقش آفرینی کرد.

الناز فرزند دوم خانواده است که یک برادر بزرگتر و یک خواهر کوچکتر از خودش دارد. البته شباهت الناز و برادرش بسیار زیاد است.

پدر وی تاجر ابزارآلات صنعتی و الکترود و مادرش خانه دار است. الناز علاقه بسیار عجیبی به مادرش دارد.

الناز شاکردوست در نامه‌ای خطاب به اهالی رسانه نوشته بود: نقش افسانه را در واقع زندگی کردم و روحم تا ابد در این نقش باقی می‌ماند.

تنها دلخوشی من بیدار شدن به موقع روح‌های مملکتم ایران است. دلیل ایفای الناز شاکردوست در این نقش شنیدن آه همان دختری بود که بعد از گران شدن قیمت نان از خدا قهرش گرفت و از صف خارج شد و سوار مرکب فحشا شد و کسی نپرسید جواب خانه بی‌نان چه می‌شود.

النازشاکردوست 1

الهام چرخنده

الهام چرخنده از بازیگران متولد ماه تیر (زاده ۴ تیر ۱۳۵۷ در کاشان) و مستندسازایرانی است. وی فعالیت خود را از سال ۱۳۷۵ با بازیگری در فیلم عروسی مهتاب آغاز کرد.

چرخنده پیش‌تر به عنوان ترانه‌سرا و خواننده نیز سابقه کاری دارد و یک آلبوم موسیقی نیز ضبط کرده‌است.

او و همسر سابقش در دهه ۱۳۸۰ مجری برنامه «ستاره مهاجر» در شبکه ماهواره‌ای مهاجر بودند که برنامه‌ای به سبک آمریکن آیدل بود

اظهار نظر جنجالی

الهام چرخنده در یکی از سخنرانی‌هایش گفت دوست ندارد که در قطعهٔ هنرمندان، دفن شود؛ البته پیش از او یکی از هنرمندان  یعنی فرج‌الله سلحشور نیز چنین مطلبی را گفته بود که از دیدگاه هنرمندانی، توهین‌آمیز بود.

الهام چرخنده

آناهیتا نعمتی

آناهیتا نعمتی از بازیگران متولد ماه تیر (زادهٔ ۲۰ تیر ۱۳۵۴ در مشهد)، معروف به آنا نعمتی است.

آناهیتا نعمتی، بازی در سینما را در سال ۱۳۷۵ آغاز کرد. وی، پس از گذراندن دوره بازیگری، زیر نظر حمید سمندریان، برای اولین بار، در نقش کوتاهی در فیلم «هیوا» (رسول ملاقلی‌پور، ۱۳۷۵) ظاهر شد. اما با بازی در مجموعه تلویزیونی پرطرفدار «مسافر» بود که به شهرت رسید.

وی، تا پیش از پارک‌وی (فریدون جیرانی، ۱۳۸۵) در سینما با نقش‌های دیگری، مطرح شده بود؛ اما پس از این فیلم، نشان داد که می‌توان برای کارهای سخت‌تر، روی او حساب کرد.

نعمتی، در فیلم زن دوم (سیروس الوند)، یکی از نقش‌های اصلی را بر عهده داشت و در یک سکانس، جایی که از بهرام (محمدرضا فروتن) خواست که به او فرصت بدهد، به‌یادماندنی شد.

او با فیلم یکی می‌خواد باهات حرف بزنه و ایفای نقش یک مادر شکست‌خورده، وارد مرحله جدیدی از بازیگری شد که تحسین منتقدین را برانگیخت و پس از آن، با بازی در تئاتر و همین‌طور، نقش‌آفرینی در فیلم‌های انارهای نارس، ماحی و عصر یخبندان، سعی کرد تا گزیده‌کار باشد و بیشتر، برای ایفای نقش خوب و متفاوت، صبر کند. او همسر سابق ابوالفضل پورعرب است. آناهیتا نعمتی علاقه زیادی به طبیعت و کوهنوردی دارد

اناهیتا نعمتی

بهاره افشاری

بهاره افشاری از بازیگران متولد ماه تیر (زاده ۱۴ تیر ۱۳۶۳ در کاشان) و طراح لباس ایرانی است. وی با بازی در سریال او یک فرشته بود شهرت یافت. سپس با بازی در سریال فاصله‌ها خوش درخشید.

در انتهای شهریور ۱۳۹۴ شایعه شد که او با بنیامین بهادری ازدواج کرده‌است؛ که چندی بعد توسط وی تکذیب شد. در ابتدا قرار بوده افشاری در سریال دلنوازان در نقش «یلدا» ایفای نقش کند اما به گفته خودش دو روز مانده به فیلمبرداری قراردادش را فسخ می‌کند.

بهاره افشاری که از سال بعد از اکران فیلم پایان‌نامه به مدت سه سال در سینما ممنوع‌الکار شده بود، در برنامهٔ دید در شب در این مورد گفت:

«چطور من می‌توانم روبه‌روی مردمی بایستم که مرا بهاره افشاری کرده‌اند. ابتدا به‌عنوان یک فیلم پلیسی اکشن ساده با او قرارداد بسته شده و بعد برای خروج از فیلم مجبور بوده هشتاد میلیون خسارت بدهد در حالی که چنین پولی را نداشته‌است.»

او گفت پلان‌هایی بوده که بیست بار اشتباه بازی کرده و در نهایت مجبور به تن دادن به بازی شده‌است. او همچنین اشاره کرد که در دورهٔ محمود احمدی‌نژاد چند مرتبه به مراسم افطار دعوت شده، اما در آن شرکت نکرده‌است.

بهاره افشاری با فیلم ناف به کارگردانی محمد شیروانی در سال ۱۳۸۱ وارد عرصه سینما شد.

بهاره افشاری

بهروز بقایی

بهروز بقایی از بازیگران متولد ماه تیر (زاده ۱۷ تیر ۱۳۳۲ در تهران)و کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس ایرانی است.

بقایی در سال ۱۳۳۲ در تهران به دنیا آمد. دبستان و دبیرستان را در رودسر، هرزویل و رشت گذراند و پس از دریافت دیپلم برای تحصیل بازیگری و کارگردانی تئاتر در دانشکده هنرهای دراماتیک به تهران آمد.

او پس از ورود به صحنهٔ حرفه‌ای تئاتر وارد تلویزیون و سینما شد. بقایی فعالیت خود در زمینه تئاتر را با نمایش «لبخند با شکوه آقای گیل» به کارگردانی رکن‌الدین خسروی در سال ۱۳۵۲ آغاز کرد و در سال ۱۳۵۹ با فیلم سینمایی «تاریخ‌سازان» به کارگردانی هادی صابر فعالیت سینمایی خود را نیز آغاز کرد. بقایی دانش‌آموختهٔ بازیگری و کارگردانی در سال ۱۳۵۷ است.

بهروز بقایی

پرویز پرستویی

پرویز پرستویی از بازیگران متولد ماه تیر (زادهٔ ۲ تیر ۱۳۳۴ در روستای چالو، کبودرآهنگ)و خواننده و گوینده ایرانی است. او موفق به دریافت نشان درجه یک گواهی‌نامه هنری گردیده‌است. پرویز پرستویی با دریافت چهار سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره فیلم فجر، در بین بازیگران ایرانی رکورددار است.

پرویز پرستویی در روستای چالو، از توابع شهرستان کبودرآهنگ به دنیا آمد. پدر وی کشاورز بود و زمانی که وی ۳ ساله بود به تهران مهاجرت کرد.

دوران کودکی و نوجوانی را در یک خانه اجاره‌ای کوچک در محله دروازه غار سپری کرد. او در مدرسه صادقیه اسلامی در کوچه گمرک تحصیلات ابتدایی خود را به پایان رساند.

پرستویی با پس‌انداز کردن یازده هزار تومان خانه‌ای در حوالی ترمینال جنوب خرید. مدتی به ورزش علاقه‌مند شده و دروازه‌بان تیم کارگران بود. پس از این زمان به مرکز رفاه نازی‌آباد رفت و شروع به آموختن تئاتر کرد.

پرویز پرستویی در سال ۱۳۶۰ و زمانی که ۲۶ سال سن داشت، مدتی به عنوان منشی در دادگستری تهران مشغول به کار شد (مدت دو سال در دادگاه خانواده و هشت سال در دادگاه کیفری (جنایی سابق)) امّا پس از مدتی به خاطر علاقهٔ زیاد به تئاتر رفت و تا پایان در آنجا مشغول به کار شد.

پرویز پرستویی

پوریا پورسرخ

پوریا پورسرخ از بازیگران متولد ماه تیر (زاده ۴ تیر ۱۳۵۴ در تهران)است. وی دارای مدرک دکترای فیزیولوژی گیاهی است.

پوریا پورسرخ در محله جردن تهران متولد شده و فرزند اول خانواده است. او دو خواهر و یک برادر کوچکتر از خود دارد. مادرش معلم زبان است و پدرش بازنشسته شرکت نفت می باشد.

پوریا پورسرخ همزمان با ورودش به مقطع دکتری پیشنهاد بازی در سریال تلویزیونی «فرار بزرگ» را پذیرفت و با این کار وارد حرفه بازیگری شد..

پوریا پورسرخ در سال ۱۳۸۵ با بازی در سریال وفا به کارگردانی محمدحسین لطیفی به‌عنوان چهره‌ای جدید مطرح شد و پس از آن این مسیر را با ایفای نقش‌های متنوع و متعدد دیگری ادامه داد.

وی در همین سال با حضور در فیلم روز سوم نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از بیست و پنجمین جشنواره فیلم فجر شد.

پورسرخ مسیر بازیگری را با بازی در فیلم‌هایی نظیر آناهیتا ساخته عزیزالله حمیدنژاد، عیار ۱۴ ساخته پرویز شهبازی، روز رستاخیز ساخته احمدرضا درویش ادامه داد.

وی در اولین فیلم سه‌بُعدی تاریخ سینمای ایران آقای الف علی عطشانی در نقش آقای الف ایفای نقش کردو بازی در طولانی‌ترین سریال ایرانی(کیمیا) را در کارنامه دارد.

پوریا پورسرخ

پولاد کیمیایی

پولاد کیمیایی از بازیگران متولد ماه تیر (زاده ۲۳ تیر ۱۳۵۹، تهران) و کارگردان ایرانی سینما و تلویزیون است.

پولاد، فرزند مسعود کیمیایی، کارگردان و گیتی پاشایی، خواننده ایرانی، در ۲۳ تیر سال ۱۳۵۹ در تهران به دنیا آمد. شروع فعالیت سینمایی او با فیلم سرب (مسعود کیمیایی) به عنوان بازیگر در سال ۱۳۶۷ بود.

با حضور در فیلم تجارت ساختهٔ پدرش، از آلمان به ایران آمد و در ایران ماند و در فیلم‌های پدرش در نقش‌های دوم ظاهر شد. به نظر برخی بهترین کار او بازی در سریال مرگ تدریجی یک رؤیا است که با گریمی خاص و نقشی متفاوت ظاهر شده‌است.

پولاد کیمیایی که سال‌ها در سینمای پدرش، مسعود کیمیایی بازی کرده بود دربارهٔ جدایی از این قالب «تعریف شده و کلیشه‌ای برای خودش» با بازی در فیلم گشت ارشاد (سعید سهیلی) می‌گوید :

«من و پدرم دو جور مختلف زندگی کردیم و دو عقیده متفاوت داریم؛ و قهرمان سینمای کیمیایی بودن خودش بزرگ‌ترین فرصت است، چون این فرصت آرزوی خیلی از ستارگان سینماست اما برای من در جاهایی هم فرصت‌های زیادی را گرفته.

قهرمان سینمای کیمیایی شدن برای من راه طولانی و سختی بود از سرب (فیلم) و تجارت (فیلم) و سلطان (فیلم) تا رئیس (فیلم) و حکم (فیلم) و محاکمه در خیابان و جرم (فیلم)، رسیدن به این نقطه خیلی سخت بود. من در «جرم» خودم را شایسته سیمرغ می‌دانستم ولی این اتفاق نیفتاد اما درس بزرگی برای من بود و استقلالم را بیشتر کرد.»

پولاد کیمیایی

پیمان معادی

پیمان معادی از بازیگران متولد ماه تیر (زادهٔ ۹ تیرماه ۱۳۴۹) و کارگردان، فیلمنامه‌نویس و بازیگر ایرانی-آمریکایی است. او برای نقش‌آفرینی در فیلم‌های جدایی نادر از سیمین و دربارهٔ الی به عنوان بازیگر صاحب سبک، شناخته شد.

او خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی فیلم برلین ۲۰۱۱ را به‌همراه گروه بازیگران فیلم جدایی نادر از سیمین دریافت کرد.

پیمان معادی از بازیگران ایرانی-آمریکایی است از مهم‌ترین نقش‌های بین‌المللی او می‌توان در نقش علی در فیلم کمپ ایکس ری، فیلم آخرین شوالیه‌ها در کنار مورگان فریمن و در نقش پدر نصیر خان در سریال آمریکایی آن شب و فیلم شش زیرزمینی در نقش برادر رئیس‌جمهور تورگستان اشاره کرد.

او سیمرغ بلورین سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر بهترین بازیگر نقش اول مرد را برای فیلم درخت گردو دریافت کرد اما به دلیل حضورش در آمریکا در اختتامیه جشنواره حضور نداشت و با ارسال پیامی تصویری از داوران تشکر کرد.

پیمان معادی

حامد کمیلی

سیّد حامد کمیلی از بازیگران متولد ماه تیر (زادهٔ ۱۴ تیر ۱۳۶۱ در اصفهان) است. کمیلی بازیگری در سینما را با فیلم تردید (۱۳۸۷) آغاز کرد. تردید ساخته کریم مسیحی موفق به کسب سیمرغ بلورین بهترین فیلم سال جشنواره فیلم فجر شد.

سیّد حامد کمیلی در ۱۴ تیر سال ۱۳۶۱ در اصفهان به دنیا آمد. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، کاردانی کامپیوتر و دارای ۱۰ سال فعالیت تئاتر است.

کارش را با تئاتر در اصفهان شروع کرد و آن را در تهران ادامه داد. در رشتهٔ تئاتر از شاگردان فریدون خسروی و گلاب آدینه بوده‌است. او برندهٔ جایزهٔ بهترین بازیگر از جشنوارهٔ تئاتر فجر است، که جایزه‌اش را از دست علی نصیریان دریافت نموده‌است.

کمیلی پیانو و تار نیز می‌نوازد. وی می‌گوید: حامد بهداد در زندگی هنری او تأثیر فراوانی داشته و امیدوار است که بتواند با توجّه به تأثیراتی که از او می‌گیرد در بازیگری سینما به شیوه‌ای اختصاصی و تازه دست یابد. ب

ازی او در فیلم پایان‌نامه که در آنچه که برخی آن را تحریف وقایع انتخابات ۱۳۸۸ می‌نامند، مورد انتقاد طیفی از جامعهٔ ایرانی قرار گرفت.

حامد کمیلی

حبیب دهقان نسب

حبیب دهقان نسب از بازیگران متولد ماه تیر (متولد ۱۷ تیر ۱۳۲۸ در شیراز) می‌باشد.

او به خاطر عشق به بازیگری تحصیلات خود را در همین رشته انتخاب کرد، او فارغ‌التحصیل بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است در سال ۱۳۴۶ فعالیت‌های هنری خود را آغاز کرد.

در نمایش‌های رادیو شیراز از سال۱۳۴۶ تا ۱۳۵۲ و هچنین نمایش‌های تئاتر را تجربه کرد.

اولین حضور او در سینما فیلم شرایط عینی (۱۳۶۶) بود. اما در تلویزیون با سریال در پناه تو چهره شد، فیلم سفر به چزابه و نسل سوخته مورد توجه منتقدین سینما قرار گرفت.

وی در حال حاضر در شهرک اکباتان زندگی می‌کند و از همکاران و کتابداران کتابخانهٔ بلوک دو، فاز دو اکباتان است.

حبیب دهقان نسب

داوود رشیدی

داوود رشیدی حائری از بازیگران متولد ماه تیر (زادهٔ ۲۵ تیر ۱۳۱۲، خیابان ری تهران– درگذشتهٔ ۵ شهریور ۱۳۹۵، تهران) بود.

او بیشتر با نقش‌هایی مانند «آقا حسینی» در فیلم کندو، «مفتش شش‌انگشتی» در سریال هزاردستان و همچنین با بازی تأثیرگذارش در فیلم فرار از تله جلال مقدم شناخته می‌شود.

داوود رشیدی همراهِ علی نصیریان، جمشید مشایخی، عزت‌الله انتظامی و محمدعلی کشاورز پنج چهرهٔ برجسته‌ای بودند که در دههٔ چهل شمسی از تئاتر پا به عرصهٔ سینما گذاشتند. وی به‌خاطر فعالیت‌هایش نشان درجه یک فرهنگ و هنر را دریافت کرده بود.

داوود رشیدی در سال ۱۳۱۲ در تهران خیابان ری کوچه آبشار در خانواده‌ای که ریشهٔ آن به شهر بابل در استان مازندران و خاندان حائری مازندرانی باز می‌گشت، متولد شد.

پدر او عبدالامیر رشیدی حائری دیپلمات بود و در چند کشور سفیر نیز شد. پدربزرگش، محمد حائری مازندرانی معروف به ابن‌الشیخ از روحانیان مشروطه خواه و جدش زین‌العابدین حائری مازندرانی از مراجع تقلید عصر قاجار بود.

داوود رشیدی تحصیلات متوسطه را (به دلیل فعالیت‌های دیپلماتیک پدرش) در ترکیه و پاریس به پایان رساند و تحصیلات دانشگاهی را در ژنو ادامه داد. وی فارغ‌التحصیل کنسرواترا ژنو در رشته کارگردانی و بازیگری تئاتر و همچنین لیسانس علوم سیاسی از دانشگاه ژنو بود.

داوود رشیدی

رضاشفیعی جم

رضا شفیعی‌جم از بازیگران متولد ماه تیر (زاده ۹ تیر ۱۳۵۰ در خرم آباد ) است.

وی فعالیت در تئاتر را از سال ۱۳۶۴ آغاز کرد و در سال ۱۳۷۰ فعالیت در تلویزیون را آغاز کرد. شفیعی جم با بازی در مجموعه ساعت خوش ساخته مهران مدیری به شهرت رسید و پس از آن در بیشتر مجموعه‌های طنز ظاهر شد.

مشهورترین و به یادماندنی‌ترین نقش او «بامشاد» در مجموعه نقطه چین به کارگردانی مهران مدیری است. شروع فعالیت سینمایی او با فیلم دو همسفر (اصغر هاشمی) به عنوان بازیگر در سال ۱۳۷۱ بود.

مشهورترین و به یادماندنی ترین نقش او «بامشاد» در مجموعه نقطه چین به کارگردانی مهران مدیری است. در ادامه ویدئویی از رضا شفیعی جم را در طنز نقطه چین میبینید.

رضاشفیعی جم

رضافیض نوروزی

رضا فیض نوروزی از بازیگران متولد ماه تیر (زادهٔ ۴ تیر ۱۳۳۰ در کرمانشاه) است.

رضا فیض نوروزی ابتدا در کلاس های بازیگری در خانه تئاتر قزوین شرکت کرد و به تحصیل اصول ابتدایی بازیگری پرداخت. او در سال ۱۳۵۰ به دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران راه یافت و تحصیلات آکادمیک در رشته بازیگری را آغاز نمود.

در سال ۱۳۵۱ دوره آموزش مربیگری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را گذراند و به عنوان مربی در این مرکز به فعالیت پرداخت. در سال ۱۳۵۲ همکاری با تلویزیون را آغاز کرد که نتیجه آن گردآوری ادبیات و قصه‌های عامیانه ناحیه غرب ایران بود.

در سال ۱۳۵۵ پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه تهران به استخدام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درآمد و با سمت بازرس آموزشی تئاتر مشغول به کار شد.

فیض نوروزی در شهریور سال ۱۳۵۷ برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت و در دپارتمان تئاتر دانشگاه آریزونا در رشته بازیگری و کارگردانی به تحصیل پرداخت.

او در سال ۱۳۶۲ با تسلیم پایان‌نامه‌ای تحت عنوان «تحلیل پیش تولید کارگردان از نمایشنامه دایره گچی قفقازی برتولت برشت» و نیز با کارگردانی نمایشنامه نامبرده در آریزونا دوره کارشناسی ارشد را تمام کرد.

او پس از بازی در تئاتر تانگو (به کارگردانی اسلاومیر مروژک) در دانشگاه آریزونا و نمایش همه علیه من (به کارگزدانی نیل سایمن) همراه با رضا ژیان که او هم در آمریکا بود، در سال ۱۹۹۵ (۱۳۷۶) به ایران آمد. او پس از بازگشت از آمریکا به فعالیت در سینما و تلویزیون پرداخت و برای اولین بار در مجموعه کاکتوس ظاهر شد.

رضافیض نوروزی

سام درخشانی

سام درخشانی از بازیگران متولد ماه تیر (زاده ۳۱ تیر ۱۳۵۴ در تهران) است.

سام درخشانی دارای دیپلم علوم تجربی و دانشجوی انصرافی تئاتر است. او در آموزشگاه بازیگری سمندریان یک دوره بازیگری گذرانده است و با مجموعه شب زدگان به دنیای بازیگری پا گذاشت.

پس از آن با بهشت آبی، مجموعه همسفر، خانه پدری، دلباخته و اخیراً هم در سریال سالهای برف و بنفشه و ما چند نفر و روزهای زیبا و نابرده رنج و دارا و ندار و مجموعه پژمان، رؤیای گنجشکها، آوای باران، پشت بام تهران، همه چیز آنجاست و دشمن زن و خوب بد جلف (۱ و ۲) نقش آفرینی کرده‌است و او اکنون مجری مسابقه تلویزیونی ایران است.

این هنرمند کشورمان در خانواده ای پنج نفره به دنیا آمد و پسر بزرگ خانواده است و یک خواهر کوچکتر به نام پانته آ و یک برادر به نام شهریار دارد.

سام درخشانی دیپلم رشته تجربی دارد و با وجود قبولی در دانشگاه در رشته تئاتر از ادامه تحصیل انصراف داد.

سام درخشانی رابطه بسیار خوبی با بسیاری از هنرمندان دارد اما رفاقت دیرینه او با کامبیز دیرباز و پژمان بازغی زبانزد همه اهالی دنیای هنر و طرفداران او است.

سام درخشانی

سحرجعفری جوزانی

سحر جعفری جوزانی از بازیگران متولد ماه تیر (زاده ۱۱ تیر ۱۳۵۷ در سن فرانسیسکو) و نویسنده و شاعر ایرانی-آمریکایی است.

سحر جعفری جوزانی در سن فرانسیسکو در کالیفرنیا از یک مادر آمریکایی متولد شد و تا ۵ سالگی ساکن آنجا بود. وی فرزند مسعود جعفری جوزانی (نویسنده و کارگردان فیلم) است.

او فارغ‌التحصیل روانشناسی کودک از دانشگاه آزاد اسلامی است

سحر جعفری جوزانی فعالیت سینمایی خود را با نقش کوتاهی در فیلم شیر سنگی به کارگردانی پدرش (مسعود جعفری جوزانی) در سال ۱۳۶۵ آغاز کرد، او با نویسندگی در سریال آژانس دوستی و پس از آن بازیگری در همین سریال به فعالیت خود به صورت رسمی ادامه داد و پس از آن وارد سینما شد.

او در سال ۱۳۸۲ در سریال تلویزیونی طنز نقطه‌چین بازی کرد و و فعالیت خود را در تلویزیون شروع کرد.

سحر جعفری جوزانی در سال ۱۳۷۸ نامزد سیمرغ بلورین برای بهترین بازیگر نقش مکمل زن در هجدهمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم بلوغ شد.

سحرجعفری جوزانی

سحرولدبیگی

سحر ولدبیگی از بازیگران متولد ماه تیر (زاده ۱ تیر ۱۳۵۶، تهران) است.

وی دختر مسعود ولدبیگی و همسر نیما فلاح است.

وی دارای مدرک دیپلم اداری بازرگانی از هنرستان شهید مدرس است. سحر ولدبیگی یک دوره بازیگری را در کارگاه آزاد بازیگری گذراند و پس از بازی در چند مجموعه تلویزیونی، با سریال «دختران» به شهرت رسید.

شروع فعالیت سینمایی با فیلم « ازدواج غیابی » (کارگروهی) به عنوان بازیگر در سال ۱۳۷۹

سحر ولدبیگی یک دوره بازیگری را در کارگاه آزاد بازیگری گذراند و پس از بازی در چند مجموعه تلویزیونی، با سریال «دختران» شناخته شد.

سحر دختر مسعود ولدبیگی بازیگر و چهره پرداز نه چندان دور سینما و تلویزیون است. او همسر نیما فلاح دیگر بازیگر سینما وتلویزیون است

سحرولدبیگی

سید مهردادضیایی

سید مهرداد ضیایی از بازیگران متولد ماه تیر (زادهٔ ۱۰ تیر ۱۳۴۸) است. او در رشته‌های مهندسی منابع طبیعی و روزنامه‌نگاری تحصیل کرده‌است

وی حرفهٔ بازیگری را از سال ۱۳۶۹ با بازی در تئاتر آی کی اونجاست آغاز کرد. نخستین تجربه تصویری او نیز در سال ۱۳۷۱ با بازی در فیلم شب دهم به کارگردانی جمال شورجه رقم خورد.

در سال ۱۳۹۶، یک کتاب مجموعه شعر با عنوان مرا به پیراهنت بسپار از وی منتشر شد.

او با مهرداد ضیایی بازیگر متولد سال ۱۳۴۷ در اصفهان تشابه اسمی دارد

سید مهردادضیایی

علی انصاریان

علی انصاریان از بازیگران متولد ماه تیر (زادهٔ ۱۴ تیر ۱۳۵۶ در تهران) و بازیکن بازنشسته فوتبال و مجری ایرانی بود.

علی انصاریان فوتبال خود را به صورت حرفه‌ایی در سال ۱۳۷۵ از تیم فوتبال فجرسپاسی شروع‌کرد و بعد از آن در سال ۱۳۷۷به تیم پرسپولیس رفت. در سال۱۳۸۵ در اقدامی پرحاشیه برای فوتبال دوستان از تیم پرسپولیس تهران به تیم استقلال تهران رفت که البته یک فصل بیشتر دراین تیم‌بازی نکرد.

وی سابقه بازی در تیم‌های دیگر چون باشگاه فوتبال شهرداری تبریز، سایپا،استقلال اهواز،شاهین‌ بوشهر،استیل‌آذین وگسترش فولاد را نیز داراست.علی انصاریان در سال ۱۳۹۰ و در سن ۳۴ سالگی در تیم شاهین بوشهر از دنیای حرفه‌ایی فوتبال در قامت بازیکن خداحافظی کرد.

وی در خرداد ۱۳۹۰ آهنگی به نام «شدید» را به بازار موسیقی عرضه کرد که بعد از آن خوانندگی را ادامه نداد.

انصاریان در دی ماه ۹۱ در برنامه زنده تلویزیونی «ویتامین ۳» در شبکه ۳ سیمای جمهوری اسلامی ایران به همراه مادرش حاضر شد.وی در بخشی از اظهاراتش انتقال به استقلال پس از سال‌ها حضور در پرسپولیس را بزرگ‌ترین اشتباه زندگی خود عنوان و تأکید کرد شرایطی به‌وجود آمد که مجبور به این کار شد.

علی انصاریان سال گذشته به دلیل کرونا درگذشت.

علی انصاریان

فاطمه گودرزی

فاطمه گودرزی از بازیگران متولد ماه تیر (زادهٔ ١٩ تیر ۱۳۴۲) است. او تا کنون موفق به دریافت یک سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی در فیلم غزال و دو نامزدی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول (۱۳۷۷) و نقش مکمل زن سال (۱۳۷۰) در جشنواره فیلم فجر شده‌است.

فاطمه گودرزی در ١٩ تیر ۱۳۴۲ در تهران زاده شد اما پدر و مادرش بروجردی هستند.وی همچنین دارای مدرک دیپلم اقتصاد است. گودرزی همسر عبدالرضا گنجی کارگردان سینما است.

پسر وی، پویان گنجی، نیز بازیگر است. وی از سال ۱۳۶۱ دورهٔ دوسالهٔ تئاتر را در ادارهٔ بازیگری گذراند. نخستین بازی او در تلویزیون در مجموعه تلویزیونی آئینه بود و اولین حضور خود در سینما را با بازی در فیلم به خاطر همه چیز در سال ۱۳۶۹ تجربه کرد.

او در جریان برگزاری بیست و هشتمین دوره جشنوراه فیلم فجر، همانند اصغر فرهادی و عزت‌الله انتظامی، از پذیرش داوری جشنواره خودداری کرد.

فاطمه گودرزی

فاطیما بهار مست

فاطیما بهارمست مجری و بازیگر کشورمان ۱۰ تیرماه ۱۳۷۵ در تهران متولد شد.

این هنرمند کشورمان تنها فرزند خانواده است و پدرش فرشید بهارمست و مادرش خانم کافی است.

فاطیما بهارمست حضور در دنیای هنر را از سن کودکی و زمانی که تنها ۶ یا ۷ سال داشت آغاز کرد و با اجرای برنامه کودک در کنار عمو پورنگ یا همان داریوش فرضیایی به دنیای هنر معرفی شد.

این بازیگر کشورمان دیپلم کارگردانی سینما دارد و مدرک کارشناسی تئاتر را از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران گرفته است.

فاطیما بهارمست زمانی که تنها ۶ سال داشت به عنوان مجری در کنار داریوش فرضیایی یا همان عمو پورنگ به اجرا پرداخت و عنوان کوچکترین مجری کودک را از آن خودش کرد.

حضور فاطیما بهارمست به عنوان مجری در برنامه کودک عمو پورنگ به صورت اتفاقی رخ داد و استعداد او در زمینه در این زمینه با اجراهای موفقش کشف شد.

فاطمه بهارمست سابقه اجرای یک تله تئاتر ویژه نوروز به همراه نیما فلاح در نقش فصل بهار را هم در کارنامه هنری اش دارد.

فاطیما بهار مست

گلشیفته فراهانی

رهاورد فراهانی از بازیگران متولد ماه تیر (زادهٔ ۱۹ تیر ۱۳۶۲) شناخته‌شده با نام گلشیفته فراهانی، هنرپیشه، خواننده و نوازنده اهل ایران است. او در ۳۵ فیلم نقش داشته‌است که بسیاری از آن‌ها در جهان شناخته شده‌اند.

در جایزه سزار ۲۰۱۴، برای بازی در سنگ صبور نامزد دریافت جایزه امیدبخش‌ترین بازیگر زن شد و جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره سه قاره را برای بازی در بوتیک دریافت کرد.

او در فیلم درام درباره الی (۲۰۰۹) درخشید، فیلمی که جایزه بهترین روایت جشنواره فیلم ترایبکا ۲۰۰۹ و خرس نقره‌ای را از جشنواره بین‌المللی فیلم برلین دریافت کرد. پس از این فیلم، او هرگز در ایران کار نکرد. وی هم‌اکنون در پاریس، فرانسه زندگی می‌کند و از اعضای آکادمی اسکار است.

فراهانی نقش‌های برجسته ای در فیلم‌های کارگردان‌های مشهوری همچون اصغر فرهادی، عباس کیارستمی، بهمن قبادی، رسول ملاقلی‌پور، جیم جارموش، ریدلی اسکات، یواخیم رانینگ و اسپن سندبرگ داشته‌است.

گلشیفته فراهانی فرزند بهزاد فراهانی و فهیمه رحیمی‌نیا، و خواهرِ کوچکترِ شقایق فراهانی، از بازیگران سینما و تلویزیون ایران و آذرخش فراهانی سرپرست، نوازنده، ترانه‌سرا و خواننده گروه موسیقی «کوچ‌نشین» است.

گلشیفته فراهانی در ۱۹ تیر ۱۳۶۲ برابر با ۱۰ ژوئیه ۱۹۸۳ در تهران متولد شد. به نوشته وبگاه رسمی او، هنگامی که والدینش برای تهیهٔ شناسنامه او نام گلشیفته را ارائه کردند ادارهٔ مربوط با این نام مخالفت کرد و به‌ناچار نام شناسنامه‌ای او با نام شناخته شده او تفاوت پیدا کرد.

گلشیفته فراهانی علاوه بر بازیگری در سینما در تئاتر نیز فعالیت دارد. او در تئاتر دولاتامپت پاریس در نقش «آنا کارنینا» بازی کرده‌است.

وی بازی در سینما را در سال ۱۳۷۶ با فیلم درخت گلابی به کارگردانی داریوش مهرجویی آغاز کرد. او همچنین در فیلم‌های دیگری چون زمانه، بوتیک، اشک سرما، به نام پدر، میم مثل مادر، گیس بریده، سنتوری و درباره الی به ایفای نقش پرداخت.

او جوان‌ترین بازیگری است که سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را دریافت کرده‌است. درخت گلابی جایزه بهترین بازیگر نقش اول بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۷۶ را در سن ۱۴ سالگی برایش به ارمغان آورد.

برای فیلم اشک سرما برنده تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن از هشتمین دوره جشن خانه سینما شد و برای فیلم بوتیک جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره بزرگ سه قاره (در نانت، فرانسه) را بدست آورد.

گلشیفته فراهانی

گلاره عباسی

گلاره عباسی از بازیگران متولد ماه تیر (متولد ۲۹ تیر ۱۳۶۲ در تهران) است.

گلاره عباسی از دانش آموختگان کلاس‌های امین تارخ است. وی همچنین فارغ‌التحصیل تئاتر از دانشکده هنر و معماری است.

او فارغ التحصیل رشته تئاتر از دانشگاه هنر و معماری تهران و از شاگردان استاد امین تارخ میباشد. گلاره در یک خانواده چهار نفره بزرگ شده و فقط یک خواهر به نام بهار دارد که دارای تخصص در زمینه تغذیه میباشد و در کشور کانادا زندگی میکند.

گلاره عباسی

لیلی رشیدی

لیلی رشیدی حائری از بازیگران متولد ماه تیر (متولد ۳۱ تیر ۱۳۵۲ در تهران)است. لیلی رشیدی با سریال تلویزیونی زی‌زی گولو در دهه هفتاد شمسی که برای کودکان ساخته شده بود در جامعه هنری ایران شناخته شد.

وی فرزند داوود رشیدی و احترام برومند و همچنین خواهرزاده مرضیه برومند است. نیما بانکی بازیگر و کارگردان تبلیغاتی، همسر سابق لیلی رشیدی بود. او یک فرزند پسر به نام سینا دارد. وی فارغ‌التحصیل مترجمی زبان فرانسه است.[۲] لیلا حاتمی یکی از دوستان صمیمی لیلی رشیدی است.

لیلی رشیدی فعالیت اصلی خود در سینما را با فیلم «دلشدگان» ساخته «علی حاتمی» آغاز نمود. او در زمان ساخت این فیلم تنها ۱۸ سال داشت.

لیلی رشیدی

لاله صبوری

اشرف السادات صبوری، با نام هنری لاله صبوری از بازیگران متولد ماه تیر (زاده تیرماه ۱۳۴۶ ، تهران) است.

صبوری در کنکور سراسری رتبه ۲۴ رشته هنر را دریافت کرد. وی معمولاً نقش‌هایی را بازی می‌کند که شیطنت خاص و شیرینی در آن تداعی می‌شود.

از کارهای صبوری می‌توان به جنگ ۷۷، کمربندها را ببندیم، دوقلوها و… اشاره کرد.

مدتی به نویسندگی روی آورده و براساس یکی از نوشته‌هایش، در نظر داشت کارگردانی فیلمی را نیز آغاز کندُ اما در این زمینه توفیقی به دست نیاورد.

لاله صبوری در سریال ۲۶ قسمتی من نه منم که از شبکه ۲ سیما پخش شد در کنار حسن پورشیرازی و نیما فلاح بازی کرده‌است. او در سریال‌های رستوران خانوادگی، این زمینی‌ها، بزرگ‌مردان کوچک به کارگردانی مسعود رسام و جاده در دست تعمیر است نیز ایفای نقش کرده‌است.

او همچنین سابقهٔ مجریگری در شبکهٔ جام جم داشته‌است. یکی از سریال‌های دیگری که لاله صبوری کار کرده سریال این زمینی‌ها می‌باشد که از تلویزیون پخش شد.

لاله صبوری 1

ماهور الوند

ماهور الوند از بازیگران متولد ماه تیر (زادهٔ ۲۲ تیر ۱۳۷٣) است. او دانش‌آموختهٔ رشته تئاتر از دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی است.

وی دختر سیروس الوند کارگردان و برادرزاده خشایار الوند فیلم نامه نویس است

ماهور الوند بازیگری را با فیلم دختر شروع کرد که در آن نقش اصلی فیلم را داشت و اتفاقا به همان کار هم توانست به خوبی شناخته شود. وی در جشنواره فیلم فجر سال ۹۶ نیز کاندید بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای بازی در فیلم چهارراه استانبول گردید.

ماهور الوند

معصومه آقاجانی

معصومه آقاجانی از بازیگران متولد ماه تیر (زاده ۲۵ تیر ۱۳۳۸ در ارومیه) و دوبلور اهل ایران است. او فعالیت هنری‌اش را سال ۱۳۵۳ با تئاتر «بام‌ها و زیربام‌ها» آغاز کرد و سپس جذب دوبله شد

دانش آموخته دانشکده هنرهای دراماتیک دانشگاه تهران می باشد ، فعالیت هنری خود را قبل از انقلاب با تئاتر شروع کرد ، ازدواج کرده و دو فرزند دارد ، خواهرش صفا نیز از بازیگران شناخته شد است.

معصومه آقاجانی

مهدی پاکدل

مهدی پاکدل از بازیگران متولد ماه تیر (زادهٔ ۱۰ تیر ۱۳۵۹) است. مهدی پاکدل برادر کوچکتر حسین پاکدل نویسنده، مجری و کارگردان ایرانی، مسعود پاکدل، عکاس و برنامه‌ساز ایرانی است.

او علاوه بر سینما و تلویزیون، در عرصه موسیقی نیز یک آلبوم به نام «در انعکاس کوچه‌های خیس» منتشر کرده‌است.[۲]او همسر رعنا آزادی‌ور (بازیگر ایرانی)است.

وی هم چنین در سال ۱۳۹۲ نخستین کارگردانی و نویسندگی و طرح اولیه داستان را در فردا بر عهده داشته‌است.

مهدی پاکدل

مانی حقیقی

مانی حقیقی از بازیگران متولد ماه تیر (زاده ۲۵ تیر ۱۳۴۸)و کارگردان و فیلمنامه‌نویس اهل ایران است.

مانی حقیقی، ۲۵ تیر ۱۳۴۸ در تهران متولد شد. او فارغ‌التحصیل کارشناسی فلسفه از دانشگاه مک‌گیل در سال ۱۹۹۱، کارشناسی ارشد فلسفه از دانشگاه گولف در سال ۱۹۹۷ و کارشناسی ارشد مطالعات فرهنگی از دانشگاه ترنت در سال ۲۰۰۰ است.

مادر او لیلی گلستان از مترجمان سرشناس و پدر او نعمت حقیقی فیلم‌بردار پرآوازهٔ ایرانی است. همچنین او نوه ابراهیم گلستان، کارگردان، نویسنده و مترجم ایرانی است.

خواهر او صنم حقیقی، وکیل حوزه نفت و گاز؛ و کارمند اوپک است.

مانی حقیقی

مریم کاویانی

مریم کاویانی از بازیگران متولد ماه تیر (زاده ۱ تیر ۱۳۴۹ در اهواز؛ اصالتا مازندرانی) است.

وی فارغ‌التحصیل رشته پرستاری است و فعالیت هنری خود را در مقام بازیگر از سال ۱۳۸۳ با فیلم اسپاگتی در هشت دقیقه آغاز کرد. مریم کاویانی، زاده اهواز است به سال ۱۳۴۹، اصالتا، اما مازندرانی؛ پدر وی کارگر کارخانه نیشکر و کاغذ پارس و مادر وی خانه‌دار.

هر دو هم اهل مطالعه، اما نه علاقه‌مند پیگیر هنر. پدر و مادر وی هردو مازندرانی و اهل بابل هستند. خود کاویانی هم نه علاقه چندانی داشته به بازیگری و نه شناختی از سینما. خودش می‌گوید از میان بازیگران فقط هدیه تهرانی، محمدرضا فروتن و افسانه بایگان را می‌شناخته و بس.

روزی گذر نادر مقدس به بیمارستان مهراد که او در آنجا مشغول به کار است، می‌افتد. مقدس از او دعوت می‌کند تا بازدیدی داشته باشد از پشت صحنه فیلم رؤیای جوانی که در دست ساخت دارد.

کاویانی بر تردیدهایش غلبه می‌کند و از سر کنجکاوی در پشت صحنه این فیلم حاضر می‌شود. مقدس به او می‌گوید که چهره خوبی برای بازیگری دارد و با اصرار مانتوی سفیدی بر تنش می‌پوشانند و روانه جلوی دوربینش می‌کنند تا ایفاگر نقش کوتاه یک خانم دکتر شود و این‌گونه مریم کاویانی بازیگر می‌شود

مریم کاویانی

مژده شمسایی

مژده شمسایی از بازیگران متولد ماه تیر (زاده ۲ تیر ۱۳۴۷ در تهران) و چهره‌پرداز ایرانی است.

مژده شمسایی در تهران زاده شد. او دوره کارشناسی را در رشته تئاتر در دانشگاه آزاد گذراند. شمسایی علاوه بر تئاتر، در سینما نیز فعالت کرده‌است و در سال ۱۳۶۶ چهره‌پردازی فیلم شاید وقتی دیگر را بر عهده گرفت.

او بازیگری سینما را از سال ۱۳۷۰ در فیلم مسافران بهرام بیضایی آغاز کرد. وی هم‌اکنون در شهر پالو آلتو ساکن است.او همسر بهرام بیضایی، فیلم‌ساز و نمایشنامه‌نویس مشهور، است

مژده شمسایی

محمد نادری

محمد نادری از بازیگران متولد ماه تیر (زادهٔ ۱۰ تیر ۱۳۵۷)و فیلم‌نامه‌نویس، مجری و صداپیشهٔ ایرانی است. عمده شهرت او با ایفای نقش در مجموعهٔ تلویزیونی شمعدونی کسب شد.

محمد نادری اصالتاً اهل اردبیل و پسرعموی اتابک نادری است. او با بازی در نقش اول مجموعهٔ شمعدونی به عنوان اولین کار تلویزیونی‌اش و همچنین ایفای نقش در مجموعهٔ دورهمی مشهور شد. نادری یکی از خالقان شخصیت محبوب «جناب‌خان» به‌شمار می‌رود.

محمد نادری

منوچهر آذری

منوچهر آذری از بازیگران متولد ماه تیر  (زادهٔ ۸ تیر ۱۳۲۲، تهران، والدین منوچهر آذری: پدر اهل ارومیه و مادر اهل اصفهان) و گوینده رادیو ایرانی دانش‌آموختهٔ هنرکدهٔ هنرهای دراماتیک فن بیان هنرپیشگی و کارگردانی است.

او در سال ۱۳۴۵ از هنرکدهٔ هنرهای دراماتیک فارغ‌التحصیل شد. او مدتی نزد مهدی فروغ و پرویز تأییدی آموزش دید. نخستین برنامه او با حسن خیاط باشی در سال ۱۳۵۴ در رادیو بود.

پس از انقلاب او فعالیت‌های خود را ادامه داد و به واسطه برنامه بسیار محبوب صبح جمعه با شما معروفیت و محبوبیت فراوانی به دست آورد. منوچهر آذری به همراه فرهنگ مهرپرور یکی از موفق‌ترین زوج‌های هنری در عرصهٔ کمدی رادیویی را تشکیل می‌دادند.

منوچهر آذری

مجید یاسر

مجید یاسر از بازیگران متولد ماه تیر (زادهٔ ۲۲ تیر ۱۳۵۵ در تهران) و مجری ایرانی است.

او به همراه علی انصاریان اجرای برنامهٔ زابیواکا ویژه جام جهانی ۲۰۱۸ را بر عهده داشتند که با حواشی زیادی روبرو شد. حواشی اصلی برنامه مربوط به علی انصاریان است که در بخشی از برنامه به نام «سخن بزرگان» با خواندن اشعاری از ترانه‌های خوانندگان «لس آنجلسی»، همواره حواشی زیادی ایجاد کرده‌است که گفته می‌شود این عملکرد او در ده روز اجرا باعث دریافت ۱۴۰ تذکر از سوی سازمان صداو سیما شده‌است. یکی از این خواننده‌ها شهرام شب‌پره بود که شوخی انصاریان با یکی از ترانه‌هایش موجب اعتراض و واکنش ازسوی او شد.

مجید یاسر

نسرین مقانلو

نسرین مقانلو از بازیگران متولد ماه تیر (زادهٔ ۱ تیر ۱۳۴۷) است.که از سال ۱۳۷۰ کار حرفه‌ای خود را آغاز کرده‌است.

نسرین مقانلو در سریال مختارنامه در نقش ناریه بنت سمره بن جندب بازی کرده است.وی فعالیت خود را با نقش کوتاهی در فیلم – دو نیمه سیب – به کارگردانی کیانوش عیاری آغاز کرد.

در سال ۱۳۶۹ آغاز کرد ولی در واقع با فیلم سینمایی امید به سینمای ایران معرفی شد و با بازی در فیلم همسر بیشتر مورد توجه قرار گرفت. وی پس از بازی در فیلم نابخشوده چند سالی را در خارج از کشور گذراند.

سپس به ایران بازگشت و بازی در سینما و تلویزیون را ادامه داد. بازی در فیلم مهمان مامان وی را به عنوان یک بازیگر توانا مطرح کرد.

نسرین مقانلو

نگارفروزنده

نگار فروزنده از بازیگران متولد ماه تیر (زاده ۳ تیر ۱۳۵۷ در شمیران، تهران) است.

وی کلاس‌های بازیگری را زیر نظر حمید سمندریان گذراند و سپس به سینمای حرفه‌ای ایران روی آورد. بهترین بازی او در فیلم کافه ستاره اثر سامان مقدم بوده‌است.

او بازیگری را از ۱۴ سالگی آغاز کرد. پس از بازی در فیلم پاپیتال، بسیاری از منتقدان بازی وی را ستودند. وی در دو فیلم از داریوش مهرجویی در سه نقش حضور یافت. مسعود کیمیایی، ابراهیم حاتمی‌کیا دیگر اسامی ثبت‌شده در کارنامهٔ هنری اوست. از ویژگی‌های بارز بازیگری نگار فروزنده، ایفای نقش‌های متفاوت است.همچنین بازی در اخراجی های ۱و۲و۳ مسعود ده نمکی از بازیهای ماندگار نگارفروزنده میباشد.

نگار فروزنده

نیوشاضیغمی

نیوشا ضیغمی از بازیگران متولد ماه تیر (متولد ۱۸ تیر ۱۳۵۹، تهران) است.

نیوشا ضیغمی در ۱۸ تیر ماه ۱۳۵۹ در تهران به دنیا آمد. نیوشا ضیغمی بعد از اتمام دبیرستان، لیسانس خود را در رشته روانشناسی کودک از دانشگاه شهید بهشتی تهران گرفت.

او با شرکت در کلاس‌های آزاد بازیگری کانون سینماگران جوان بازیگری را فراگرفت و توسط این مؤسسه به مسعود جعفری‌جوزانی معرفی شد. پس از فارغ‌التحصیلی از این کلاس‌ها در مجموعهٔ تاریخی در چشم باد نقش یک دختر روستایی شمالی را ایفا کرد.

نیوشا ضیغمی یکی از حامیان جدی صنایع دستی ایران به‌شمار می‌رود. او در گفت وگویی که با مدیر کل صادرات ایران داشت بر لزوم معرفی صنایع دستی کشور در بازارهای جهانی تأکید کرد.

نیوشاضیغمی

هدیه تهرانی

هدیه تهرانی از بازیگران متولد ماه تیر (زادهٔ ۴ تیر ۱۳۵۱) است. وی همچنین در زمینه عکاسی فعالیت دارد. هدیه تهرانی برنده دو سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر است

هدیه تهرانی در ۴ تیر ۱۳۵۱ در تهران متولد شد. اولین بار وی برای بازی در فیلم روز واقعه انتخاب شد، اما بعدها لادن مستوفی جای او را گرفت. کیانوش عیاری هم او را برای بازی در بودن یا نبودن انتخاب کرد که بعدها عسل بدیعی به جای او برگزیده شد.

اما سرانجام مسعود کیمیایی او را برای فیلم سلطان انتخاب کرد و هدیه تهرانی وارد سینمای حرفه‌ای شد. بازی‌های راحت و روان او در فیلم‌های غریبانه و به خصوص شوکران تحسین منتقدان را برانگیخت.

یکی از بهترین نقش آفرینی‌اش که منجر به دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر و تندیس زرین جشن خانهٔ سینما شد و تحسین نویسندگان و منتقدان را در پی داشت، بازی بیاد ماندنی او در چهارشنبه سوری بود. مجله همشهری جوان، بعد از مهناز افشار وی را به عنوان دومین بازیگر زن پول‌ساز دهه هشتاد خورشیدی انتخاب کرد.

هدیه تهرانی

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

احمد حاتمی یکشنبه , ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۰:۱۵

بازیگر سینما محمدحسین آقااجانی متولد فروردین ۱۳۴۴ خوراسگان اصفهان بازیگر فیلمهای فرماندار- هشت بهشت – پاتختی آمیرزا وسریال فردادیراست

آخرین اخبار