چاپ کد خبر: 76921
14 اسفند 1400

عینک های آفتابی خاص روی صورت بازیگران زن سینمای ایران

عینک آفتابی اکسسوری است که نه تنها لازم که ضروری است. علم پزشکی و صنعت زیبایی هیچ وقت تا این حد بهم گره نخورده بودند.

وب سایت چی بپوشیم: شاید برایتان جالب باشد بدانید؛ اولین عینک آفتابی در قرن دوازدهم در چین اختراع شد. آن‌ها یک صفحه خام از کوارتز دودی بودند که برای جلوگیری از نور خورشید ساخته شده بود. قاب‌های ابتدایی قاب‌هایی تقریباً شکلی بودند که آن‌ها را در برابر صورت کاربر نگه می‌داشتند. البته اسکی موها هم قبل از آن‌ها عینک‌هایی داشتند که فقط خط باریک برای دید داشت و آن‌ها را از نور برف نجات می‌داد.

همچنین، امروزه به معنای واقعی کلمه هزاران برند عینک در دسترس مصرف‌کنندگان است و این تجارت بیش از ۳۰ برند بسیار معروف دارد. در ادامه به چهار عینک آفتابی بازیگران زن ایران و ویژگی‌های آن‌ها نگاهی داشته‌ایم که می‌تواند راهنمای خوبی هم برای شما باشد.

نهال دشتی و عینک پروانه‌ای والنتینو

نهال دشتی 2

اگر چشم‌تان به دنبال عینکی آفتابی است که شبیه عینک نهال دشتی است؛ باید برایتان بگوییم که برند والنتینو بود. طراحان عینک‌های والنتینو با تغییری که در قاب‌های قدیمی و کلاسیک می‌دهند و الهامی که از آن‌ها می‌گیرند؛ با هر مدل به طرفداران خود جلوه‌ای خاص می‌دهند. قاب‌های والنتینو از سال ۱۹۶۰ در بازار حرف برای گفتن دارند و مورد توجه آدم‌های معروف و شیک‌پوشان زیادی هم بوده‌اند و البته کار آدم‌های شیک‌پوش و بی‌حوصله را هم راحت می‌کردند؛ چون کافی بود یکی از مدل‌های این عینک را به چشم بزنند تا حسابی جلوی دوربین عکاس‌ها حرف برای گفتن داشته باشند.

قاب‌های والنتینو در سه کلمه خلاصه می‌شوند: زنانه، معاصر و شیک! قابهایی که در سال‌های سال است این برند تولید کرده؛ کاملاً مناسب سبک زن‌های مدرن بوده است. عینک‌های والنتینو با رنگ‌های تند، مدل‌های اغراق شده مانند قاب و دسته‌ای که عینک نهال دارد و در عین حال راحتی فوق العاده و ظاهر منحصر به فردی که به شما می‌دهد؛ تقریبا بی‌رقیب است.

نهال دشتی1

مدلی که نهال به چشم دارد؛ جزو قاب‌های پروانه‌ای است. جنس فریم آن استات است و رنگ قاب هم مشکی است که به راحتی با هر رنگ پوست و روسری جور در می‌آید. فریم پروانه با لنزهای بزرگ، برای داشتن ظاهری شیک و پر زرق و برق بسیار مناسب است. این فریم‌ها به قاب‌بندی صورت شما کمک می‌کنند. عینک‌های آفتابی پروانه‌ای برای آن‌هایی که صورت‌های مربعی دارند؛ بسیار مناسب است، اما در صورت‌های بیضی و قلب مانند هم زیبا به نظر می‌رسند. والنتینو این مدل عینک پر فروش‌اش را در ترکیب‌های رنگی بسیار متنوعی عرضه کرده است. از رنگ‌های بژ و مشکی گرفته تا سفید و پلنگی و…لیلی کولین بازیگر سریال امیلی در پاریس هم در این سریال کمدی درام چنین عینکی با قاب سفید به چشم زده بود.

عینک زنانه

الناز شاکر دوست و عینک oversized کلوئه

عینک آفتابی که الناز به صورت‌اش زده و حسابی هم با آن در ژست مدلینگ رفته از دسته عینک‌های برند کلوئه است که لنزهای گرادیان دارند در رنگ‌های مختلف و او سبزش را انتخاب کرده است البته با فریمی که در قسمت بالا صورتی رنگ است و با تمی که پوشیده است در یک راستا است. رنگ سبز روشن چشم‌های رنگی او را بیشتر نشان داده و مانند یک فیلتر عمل کرده است.

الناز شاکر دوست

  • دسته‌های نازک عینک در نیم رخ، به فردی که این مدل را انتخاب می‌کند ظرافت خاصی می‌دهد.
  • این مدل عینک‌ها پدهای بینی‌شان از جنس لاستیکی شفاف است و نگه داشتن قاب را که بزرگ هم هست ساده می‌کند.
  • رنگ‌هایی که این مدل در آن‌ها به بازار فرستاده شده، اکثرا طلایی هستند.

این مدل عینک‌های آفتابی که از قاب‌های معمولی برای شما بزرگتر هستند و به آن‌ها oversized می‌گویند؛ از سال ۲۰۲۱ روی بورس آمدند و هنوز هم مد هستند. جالب اینکه نه فقط روی چشم‌های شما کاربرد دارند و در مقایسه با همتایان کوچکتر خود از نور خورشید محافظت بیشتری از چشم‌هایتان دارند؛ می‌توانید به راحتی آن‌ها را به سمت بالای سر بکشید و به عنوان یک هدبند شیک از آن استفاده کنید که به به نگاه داشتن موهای شما کمک می‌کند.

همه می‌توانند از عینک آفتابی بزرگ استفاده کنند. به شرطی که راز خوب به نظر رسیدن را بدانند. راز این است که فریم و لنز عینک آفتابی مناسب را پیدا کنید تا استایل و چهره شما را زیبا و خاص‌تر کند.

چه مدل عینک آفتابی بزرگ برای کدام صورت؟

نکته اصلی که باید درباره این مدل بدانید، این است که به تناسب اندازه صورت شما، بزرگ بودن سایز آن مشخص می‌شود و ممکن است عینکی که برای شما oversized است برای دیگری یک اندازه معمول باشد.

نکته مهم دیگری که الناز هم آن را رعایت کرده است؛ تضاد قاب عینک با فرم صورت شما است. شما نباید عینک آفتابی را انتخاب کنید که قاب صورت شما را تقلید می‌کند. اگر صورت گردی مثل الناز دارید؛ یک قاب مستعطیلی برای شما مناسب‌تر است؛ البته این مدل عینک آفتابی کلا خط‌شکن است و چهره شما را از حالت نرمال بیرون می‌آورد. اما به طور کلی بهترین عینک آفتابی سایز بزرگ برای صورت گرد: فریم‌های زاویه‌دار، مانند مربع، مستطیل یا ذوزنقه است که کنتراست با صورت گرد ایجاد می‌کنند و آن را باریک‌تر نشان می‌دهند.

5 45

بهترین عینک آفتابی بزرگ برای صورت بیضی: اگر صورت بیضی شکلی دارید، دنیا به کامتان است و می‌توانید از هر سبکی از عینک آفتابی که انتخاب می‌کنید استفاده کنید. مثل جنیفر لوپز که حسابی در این سال‌ها عینک oversized‌های مختلف به چشم های‌اش زده است.

در آخر هم اگر صورت شما چاق و زاویه دار است، باید فریم عینکی را انتخاب کنید که ظاهری بیضی به صورت شما بدهد.

4 58

آزاده صمدی با عینک گربه‌ای کیت میدلتون

بدون شک زمانی که صحبت از عینک آفتابی به میان می‌آید، یک فرم است که همیشه مد است و یک رنگ است که نشان داده جاودانه می‌ماند؛ فریم گربه‌ای و رنگ مشکی! عینک مشکی هرگز از مد نمی‌افتد. این رنگ تیره، اسرارآمیز و پیچیده همیشه در کمد وسایل مدرن جای خودش را خواهد داشت. مات بودن قاب عینک هم چند سالی است مد شد و باقی مانده است و جلوه بیشتری به این عینک داده اشت.

آزاده صمدی 3

البته این را هم در نظر بگیرید که عینک آزاده جزو دسته‌های oversized که توضیح دادیم به حساب می‌آید و همان قوانین را دارد. برندی هم که این بازیگر به چشم زده به احتمال زیاد از دسته عینک‌های برند RAY BAN محبوب است که کیت میدلتون هم حسابی طرفدارش است و زمانی که این مدل و برند را به صورت زد حسابی برای این برند تبلیغ شد.

مدل چشم گربه‌ای به شما ظاهری پویاتر و زاویه دار تز می‌دهد و برای کسانی که از بی‌زاویه بودن فرم صورت‌شان شاکی هستند، انتخاب بسیار مناسبی است.

2 107

در حالیکه رنگ‌های دیگر این مدل مانند «صورتی حباب‌دار»، «خرلی تند» و «خاکستری پوست کوسه» ترند سال ۲۰۱۷ است اما تا سال ۲۰۱۸ همچنان روی خط مد ماند.

عینک آفتابی مشکی همیشه به عنوان رنگ کلیدی در مجله ووگ بوده اما همه عینک‌های سیاه همه باهم برابر نیستند. طیف کاملی از رنگ‌های سیاه در بازار است که می‌تواند ظاهر شما را تغییر دهد. مثلا مشکی براق درست است که می‌تواند با نوری که از خودش انعکاس می‌دهد؛ بیشتر به نظر بیاید اما روکش مشکی مات که جدیدتر هم است؛ سادگی و ظرافت را به رخ می‌کشد.

1 123

سحر دولتشاهی و عینک ویفری RAY BAN

سحر در این سال‌ها با عینک آفتابی‌های خیلی متنوعی ظاهر نشده است و بیشتر عینک های‌اش قاب‌های مستطیلی و به سمت کشیده و گربه‌ای به چشم زده است. اما خاص‌ترین عینک او که در عکس هم با نشان دادن دسته آن سعی دارد؛ بیشتر از آنچه یک ببینده می‌تواند ببیند؛ به او نشان دهد؛ از مدل‌های جدید RAY BAN به اسم ویفری است.

سحر دولتشاهی 1

یک ضرب المثل انگلیسی هست که می‌گوید؛ صاعقه دوبار به یک مکان برخورد نمی‌کند، اما ری بن ثابت کرده که این نظریه اشتباه است و بعد از عینک‌های هوانوردی بسیار معروفش که وارد بازار کرد و همان طور روی خط مد و فشن ماند؛ با مدل Wayfarer هم توانست از قاب‌های فلزی همیشگی‌اش فاصله بگیرد و شکل مدرن‌تری از عدسی عینگ را ارائه دهد. این مدل که ظاهری مربع مانند با لبه‌های گردتر دارند؛ در ظاهر شما خیلی تغییر ایجاد نمی‌کنند ولی به قدری در طراحی آن دقت شده که اگر در سایز و رنگ آن دقت کنید؛ حسابی مانند سحر خاص می‌شوید و برای عینک‌تان خاطر خواه پیدا می‌کنید.

10 21

مجموعه Wayfarer طیفی گسترده‌ای از سبک‌ها، ترکیب رنگ‌ها، بافت‌ها و پرداخت‌ها را دارد اما همه با شکل کلاسیک و ذوزنقه‌ای هستند. عینک دولتشاهی البته نسخه به روز شده‌ای از این مدل نمادین است و طراحی مدرن‌تر با شیب کمتر، و اندازه لنزهای بزرگتر دارد

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار