چاپ کد خبر: 5323
16 اسفند 1397
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت:

فارس آماده استقبال از مهمانان نوروزی

آمادگی فارس برای استقبال از مهمانان نوروزبه گزارش سرویس گردشگری اول فارس ، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: از چند پیش اقدامات مناسبی برای راحتی گردشگران در بازدید از اماکن گردشگری و باستانی استان فراهم شده است.
امیری با بیان این که پارسال بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از اماکن تاریخی و باستانی زیر مجموعه میراث فرهنگی فارس بازدید کردند افزود: در مجموع بیش از سه میلیون و ۸۰۰ هزار اقامت در شب به ثبت رسید.
وی گفت: امسال تعداد اقامتگاه‌های بوم گردی فارس به بیش از ۱۰۰ اقامتگاه رسیده است و در همه مراکز گردشگری فروش بلیت بدون افزایش قیمت نسبت به پارسال هم به صورت اینترنتی و هم از طریق دستگاه‌های فروش بلیت در مراکز گردشگری مهیا شده است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس افزود: با هماهنگی با شرکت همراه اول، هنگام ورود افراد به مراکز باستانی و گردشگری اطلاعات مورد نیاز امکان گردشگری بر روی تلفن همراه آن‌ها نمایش داده می‌شود.
معاون خدمات شهری و اجرایی شهرداری شیراز هم گفت: کار نظافت ورودی‌های شیراز از ده کیلومتری شیراز در حال اجرا است و از ۲۵ اسفند از ۴ کیلومتری ورودی شیراز ستاد‌های اسکان شهرداری شیراز فعال می‌شوند.
محمد حسن پور افزود: در ایستگاه‌های اسکان شهرداری، به هر گردشگر بسته فرهنگی اهدا می‌شود که در این بسته‌ها علاوه بر نقشه شیراز اطلاعات لازم برای اسکان و خدمات قرار دارد.
وی گفت: با ورود هر نفر به شیراز سامانه‌ای بر گوشی همراه فعال می‌شود که همه اطلاعات گردشگری و خدمات به صورت رایگان در اختیارمسافران قرار می‌گیرد.
معاون خدمات شهری و اجرایی شهرداری شیراز گفت: برپا کردن چادر در همه پارک‌ها ممنوع و برای رفاه حال مسافران در صورت وقوع بارندگی تمهیدات مناسب در نظر گرفته شده است.”منبع:  صدا و سیما”

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار