چاپ کد خبر: 4139
12 بهمن 1397

فارس قهرمان مسابقات تیر و کمان سنتی کشور در خلخال شد

فارس قهرمان مسابقات تیر و کمان سنتی کشور در خلخال  شد

به گزارش اول فارس به نقل از ایرنا، ۴۰ تیرانداز با کمان از استانهای آذربایجان شرقی،کردستان، البرز ، اردبیل ، لرستان ،کرمان ،فارس،چهار محال و بختیاری و یزد در این مسابقات با هم رقابت کردند.
این مسابقات در ۲ بخش مردان و زنان و در ماده قیقاج به صورت نشسته به زانو ،به پهلو و رو به پشت به مسافت ۴۰ متر برای مردان و ۳۵ متر برای زنان برگزار شد.
سیبل های استاندارد مطابق با مسابقات جهانی تیر و کمان سنتی رشته قیقاج برای نخستین بار در این مسابقات مورد استفاده قرار گرفت که این امر مورد توجه تیراندازان واقع شد .
در پایان این مسابقات در رده تیمی تیم تیر و کمان سنتی استان فارس و البرز به ترتیب مقام اول و دوم را کسب و در رده انفرادی هم در بخش مردان عیسی ابراهیمی از استان فارس،حسن عبادی و علاالدین قره حسن لو هر دو از استان البرز دوم و سوم شدند.
در بخش زنان نیز خانم ها شیلان تخت فیروزه از استان کردستان، شهلا افشار از اردبیل و مهسا حسینی از فارس عناوین اول تا سوم را کسب کردند .
در این مسابقه خانم مهسا حسینی به لحاظ کسب برترین امتیاز مردان و زنان در مرحله اول مسابقه بعنوان پدیده مسابقات معرفی شد .
علیرضا احدی دبیر فدراسیون روستایی و عشایری کشور در آیین اختتامیه این مسابقات با بیان اینکه رشته ورزشی تیر وکمان سنتی از رشته های زیر مجموعه این فدراسیون است گفت: هم اکنون بیش از ۳۰۰ ورزشکار در مناطق مختلف کشور در این رشته ورزشی فعالیت دارند.
وی افزود: نفرات برتر این مسابقات در مسابقات نهایی تیر و کمان سنتی کشور که ۲۴ بهمن ماه امسال در شهرستان نیشابور برگزار می شود شرکت خواهند کرد.
او از برگزاری مسابقات تیر وکمان سنتی در رشته های اماج و ارش به میزبانی شهرستان سرعین و با شرکت تیراندازانی از سراسر کشور خبر داد .
سایقی رییس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خلخال گفت:این مسابقات در قالب سومین جشنواره زمستان بیدار خلخال برگزار شد و علاوه بر آن برنامه های متنوعی از جمله انتخاب زیباترین لباس محلی،مسابقات عکاسی از جاذبه های گردشگری منطقه و بازی های بومی و محلی اجرا شد.
خلخال در جنوب اردبیل و در همسایگی استان اردبیل واقع است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار