چاپ کد خبر: 67953
28 شهریور 1400

فالگیر میلیونر اینستاگرامی در شیراز به دام افتاد

رمال 2

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: فردی که در شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام اقدام به کلاهبرداری ۶۷۰ میلیون ریالی از طریق رمالی کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش اول فارس، سرهنگ “حشمت سلیمانی”  اظهار داشت: در پی شکایت مردی ۴۳ ساله مبنی بر کلاهبرداری مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال از وی با ترفند فالگیری و رمالی در شبکه اجتماعی اینستاگرام ، موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از اخذ اظهارات شاکی مشخص شد، وی مدتی پیش با یک صفحه اینستاگرامی آشنا شده که مدیر آن صفحه خود را فالگیر و رمال معروف معرفی و با دادن وعده‌های پوچ، ‌شاکی را فریب داده و از وی مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده است.

وی با بیان اینکه با اقدامات فنی و تحقیقات خاص پلیسی، متهم مورد شناسایی قرار گرفته و با هماهنگی قضایی دستگیر شد، افزود: در بازجویی‌های اولیه، متهم به جرم ارتکابی اعتراف و بیان داشت با ایجاد صفحه اینستاگرامی با عنوان فالگیری و رمالی پس از جلب اعتماد مخاطبین و سوء استفاده از سادگی قربانیان و دادن امید واهی و وعده‌های دروغین، با دریافت مبالغی اقدام به کلاهبرداری از آنان می‌کرده است.

رئیس پلیس فتا استان فارس ادامه داد: در تحقیقات فنی از متهم مشخص شد، وی با این شگرد از ۱۲ نفر دیگر جمعاً مبلغ ۶۷۰  میلیون ریال کلاهبرداری کرده است.

وات 1

سرهنگ سلیمانی تاکید کرد: افراد سودجو غالباً مسائل خرافاتی را به شکل‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌دهند و از سادگی و زودباوری طعمه‌های خود نهایت بهره را می‌برند، لذا از شهروندان وکاربران انتظار داریم به تبلیغات اغواکننده و دروغین که از طریق فضای مجازی به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی منتشر می شود، اعتماد نکنند و به هیچ وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار