چاپ کد خبر: 78836
2 فروردین 1401

فریبرز زیرخاکی سر از کاخ صدام درمی‌آورد !

سریال زیرخاکی 1

بازیگر سریال «زیرخاکی» گفت: جلیل سامان خیلی علاقه دارد که در این سریال فریبرز و پریچهر کمدی باشند و معتقدند بلاهت فریبرز باید در موقعیت جدی باشد که کمدی بوجود آید، اما من هم شیرینی‌هایی به نقشم اضافه کردم که در تقابل با فریبرز به چشم بیاید.

 مجموعه تلویزیونی زیرخاکی از آن دست سریال هایی است که به دلیل استقبال مخاطبان تا به حال در ۳ فصل ساخته شده است.

این سریال به کارگردانی جلیل سامان داستانی کمدی در دهه ۶۰ را روایت می کند که پژمان جمشیدی نقش اول آن را ایفا می کند. این شبها فصل سوم این سریال نیز در حال پخش است و روایتگر قصه اسارت فریبرز است.

اما در کنار جمشیدی بازیگران دیگری نیز ایفای نقش می کنند که از جمله آنها می توان به پیام احمدی نیا اشاره کرد.

احمدی نیا تا به حال در سریال و فیلم های بسیاری مثل هیولا، بیگانه ای با من است، لونه زنبور، حمال طلا، کار کثیف و … به ایفای نقش پرداخته است، حضور او در نقش مامور استخبارات عراقی در سریال زیرخاکی که این شب ها از شبکه یک پخش می شود، بهانه ای شد تا با او گفت و گویی داشته باشیم:

سریال زیرخاکی 2

آقای احمدی نیا این شب ها شما با حضور در سریال زیرخاکی ایفاگر یک نقش متفاوت هستید، درباره آن توضیح بفرمایید.

-بله. در زیر خاکی مامور استخباراتی هستم که فریبرز (پژمان جمشیدی) زیر دستش می آید. تا قسمت ۸ قصه در عراق است و بین شخصیتی که من بازی می کنم با فریبرز اتفاق های جالبی می افتد.البته این را هم بگویم که فاز حضور اسرا در این سریال نسبت به باقی سریال‌های طنز فضای طنازانه‌تری داشت.

یعنی او جزو مامورهای عراقی است؟

-در واقع شخص اولی است که در عراق با او مواجه می شویم و با فریبرز درگیری هایی دارد.

حضور مداوم در لوکیشن هایی نظیر شهرک سینمایی دفاع مقدس سخت نبود؟

-به خاطر اینکه نیمی از سریال در عراق می گذرد و چاره ای جز این نبود. مثلا در یک صحنه کاخ صدام را هم داشتیم که می‌خواستیم در عراق تصویربرداری کنیم اما نشد و در خود ایران گرفتیم.

بازی کردن این شخصیت چقدر شما را دچار چالش می کرد؟

-در ابتدای امر به دلیل حضور یک تهیه کننده خوب این نقش را پذیرفتم. اما در ادامه وقتی دیدند نقش من خوب درآمده آقای سامان سکانس هایم را بیشتر کرد.

با توجه به ویژگی های شخصیتی که این نقش دارد فکر می کنم یکی از چالش های شما بازی با لهجه عراقی بود؟

-بله برای این کار هم معلمی برای تمرین لهجه عراقی داشتیم که زبان عراقی را با ما تمرین می کرد.

با لهجه عربی چطور کنار آمدید؟

-در ابتدا خیلی سخت بود اما با وجود مربی زبان عربی که داشتیم توانستم به خوبی بیانش کنم. تا به اینجای کار هر کسی دیده دوست داشته و امیدواریم مخاطبان نیز از این نقش در این سریال خوششان بیاید.

سریال زیرخاکی 3

زیر خاکی در فصل های قبلی در نوروز پخش نشده بود، فکر می کنید چقدر فضای این سریال متناسب با حال و هوای نوروز باشد؟

-قطعا می دانید که در این دو فصلی که از این سریال پخش شد مخاطبان بسیاری داشت که قصه آن را دنبال می کردند. برای امسال و با توجه به اینکه در نوروز پخش می شود بخش های کمدی کار بیشتر از قبل شده است تا با فضایی که در آن هستیم همخوانی داشته باشد.

شما تا به حال نقش کمدی هم بازی کردید؟

بله، اولین سریالی که بازی کردم کمدی بود. سریالی به نام آسپرین که نقش من در کلیت سریال کمدی بود. علاوه بر این فیلم کوتاه های کمدی هم بازی کردم. البته که در برخی کارهایی که کمدی بوده نقش جدی هم بازی کردم مثل هیولا، لونه زنبور و … همانطور که گفتم به خاطر نقش های کمدی که بازی کردم، بازی ام دیده و مورد توجه قرار گرفت. به نظر خودم بازیگری هستم که می توانم هر نقش کمدی و جدی را به خوبی دربیاورم و باورپذیرش کنم.

بازی شما در «زیرخاکی» تلفیق کمدی و جدی است؟

-آقای سامان خیلی علاقه دارند که در این سریال فریبرز و پریچهر کمدی باشند و معتقدند بلاهت فریبرز باید در موقعیت جدی باشد که کمدی بوجود آید اما خب من هم شیرینی هایی به نقشم اضافه کردم که در تقابل با فریبرز به چشم بیاید.

در این مدت پیشنهاد دیگری نداشتید؟

-امسال تصمیم گرفتم با زیرخاکی و حکم رشد در خدمت مخاطبین تلویزیونی باشم چون تا قبل از این بیشتر در سینما متمرکز بودم. الان هم دیگر فرصتش را ندارم که بخواهم به کار دیگری فکر کنم.

سریال زیرخاکی 4

مدتی است که سریال های کمدی در تلویزیون رونقی ندارند. شما به عنوان یک بازیگر فکر می کنید در حال حاضر مردم ما چقدر به تماشای سریال کمدی نیاز دارند؟

-به طور قطع در شرایط فعلی نیاز به سریال کمدی خیلی ضروری است آنهم به خاطر مسائل روزی که در کشورمان رخ می دهد همه این را می دانیم که مردم مان بیش از هر چه به روحیه خوب نیاز دارند. اما از سویی هم فضای مجازی شاخصه های سلیقه ای مردم را برای دیدن حتی کمدی هم کوچک کرده و سطح سلیقه شان را پایین آورده است.

برای مثال الان برخی کارهای کمدی واقعا سخیف هستند، اما می بینیم که در گیشه می فروشد و این معلوم می کند که این کارها مخاطب دارند. به عقیده من پایین آمدن سطح سلیقه مخاطب در دستان فضای مجازی است.

سریال زیرخاکی به کارگردانی و نویسندگی جلیل سامان و تهیه کنندگی رضا نصیری نیا هر شب در نوروز ساعت ۲۲:۱۵ از شبکه یک سیما بروی آنتن می رود.

پژمان جمشیدی، ژاله صامتی، نادر فلاح، گیتی قاسمی، پیام احمدپور، رایان سرلک از بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار