چاپ کد خبر: 48631
3 فروردین 1400

فوت ۱۶ بیمار مبتلا به کرونا در استان فارس در ۷۲ ساعت گذشته

اخبار استان فارس|شیراز: به گزارش اول فارس،دکتر سید روح اله حسینی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با حضور در استودیو سلامت دانشگاه و اعلام آخرین آمار‌های مربوط به کروناویروس در استان فارس اظهار کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۶۸۰ هزار و ۳۰ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۱۸۲ هزار و ۸۸۰ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

کرونا در استان فارس new

او ادامه داد: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۵۵ هزار و ۴۷۲ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۴ هزار و ۸۱۳ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۸۷ هزار و ۶۹۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز با اضافه شدن ۱۲۳ بیمار جدید ۶۰۲ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۹۶ بیمار به علت وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

دکتر حسینی با اعلام جان باختن ۱۶ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی ۷۲ ساعت گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را ۳ هزار و ۳۴۸ اعلام کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز همچنین از بهبودی ۱۷۶ هزار و ۹۷۶ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

او با هشدار بر افزایش روند موارد بستری مبتلایان کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان، همچنین تغییر وضعیت کرونا در شهرستان‌ها به سمت وضعیت پُرخطر، توصیه کرد: تا از سفر در تعطیلات نوروز به ویژه به شهر‌های با وضعیت نارنجی و قرمز پرهیز کرده و مسافران به این شهرستان‌ها به منزل خود بازگردند.

دکتر حسینی با بیان اینکه روزانه می‌توان به صورت تلفنی و مجازی با خانواده در تماس بود، تصریح کرد: دورهمی‌های خانوادگی را به صورت مجازی برگزار کرده تا خود، خانواده و اطرافیان را از ابتلا به این ویروس خطرناک دور نگهداریم و با قطع زنجیره انتقال این بیماری، یاریگر مدافعان سلامت باشیم.

این مقام مسئول، از مردم خواست تا نوروز را با رعایت اصول بهداشتی نظیر استفاده مداوم از ماسک، شست و شوی مرتب دست ها، رعایت فاصله فیزیکی و خودداری از حضور در تجمعات به ویژه دورهمی‌های خانوادگی سپری کنند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار