چاپ کد خبر: 10798
9 مرداد 1398

فوری:آتش جنگل کوهمره سرخی را به خاکستر تبدیل می کند

آتش‌سوزی در جنگل کوهمره سرخی از سه روز قبل آغاز شده و امشب با شدت بیشتری صدها هزار اصله درخت را به خاکستر تبدیل کرد.به گزارش اول فارس به نقل از شیرازه ،اسدی، رئیس شورای اسلامی روستای بگ دانه بخش دشت ارژن شهرستان شیراز  با ابراز تاسف از اینکه بیش از ۲۰۰ هزار اصله درخت بلوط، بنه، بادام کوهی و داروهای گیاهی در آتش سوخت، گفت: از ظهر روز دوشنبه آتش سوزی در این منطقه آغاز شده که به دستگاه‌های مربوطه در استان اطلاع رسانی شد.

وی از عدم اقدام عاجل و کافی مسئولان مربوطه در استان فارس برای خاموش کردن آتش گلایه شدید داشت و افزود: روز گذشته آتش مهار شد اما دوباره شب گذشته در همان منطقه آتش شعله ور گشت و فقط چند نیروی ایست و بازرسی منابع طبیعی به همراه تعدادی از اهالی محل برای خاموش کردن آتش اعزام شدند که ۴ ساعت تا قله و محل آتش سوزی پیاده روی داشتند.

رئیس شورای اسلامی روستای بگ دانه شدت آتش را بسیار زیاد توصیف و اظهار کرد: امشب شدت آتش به حدی است که روستای بگ دانه مانند روز روشن است و حتی ممکن است خطر آتش سوزی این روستا را نیز تهدید کند.

وی با بیان اینکه امروز بیش از ۲۰ نفر از اهالی برای خاموش کردن آتش اعزام شدند که یکی از آنان نیز مصدوم گردید، گفت: هنوز شش نفر از اهالی به پایین برنگشته اند و در محاصره آتش قرار گرفته بودند و اکنون به محل امنی پناه برده تا از شدت آتش سوزی کاسته شود و بتوانند به دامنه کوه برگردند.

اسدی خواستار تشکیل جلسه ستاد بحران در نزدیکترین روستا به محل حادثه شد و گفت: باید از نیروهای بسیج، سپاه و ارتش کمک طلبید و چند بالگرد برای جابجایی نیروها به کار گرفته شود.

کرمی، یکی از ساکنان روستای بگ دانه نیز که برای خاموش کردن آتش اعزام شده بود، در گفتگو با خبرنگار شیرازه گفت: بیش از ۵۰۰ هکتار از جنگل‌های کوهمره سرخی به خاکستر تبدیل شده است.

وی افزود: اکنون حدود ۱۰۰نفر از اهالی آماده اعزام برای خاموش کردن آتش هستند اما به تعداد حداقل سه بالگرد و حدود ۵۰۰نیرو برای خاموش کردن آتش نیاز داریم.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار