چاپ کد خبر: 81257
28 فروردین 1401

فونیکس آریزو ۶ سدان جدید مدیران خودرو / مشخصات فنی ،آپشنها ، طراحی و قیمت+تصاویر

تصاویر منتشر شده از سوی مدیران خودرو نشان می‌دهد که تغییرات فونیکس آریزو ۶ نسبت به آریزو ۶ کاملا مشهود است. مثلا جلو پنجره سه بعدی پیشین جای خود را به یک جلو پنجره بزرگ و تقریبا ساده داده است. سپر به کلی تغییر کرده است و فرم کلی طراحی تقریبا شبیه فرم طراحی است که پیش‌تر ما در هیوندای النترا AD دیده ایم.

1189556 321

حدود سه سال قبل بود که مدیران خودرو، سدان چینی چری آریزو GX را با نام آریزو ۶ مونتاژ و در بازار ایران عرضه کرد. حالا هم این خودروساز داخلی قصد دارد نسخه آریزو ۵ پلاس را تحت اسم فونیکس آریزو ۶ به سبد محصولات خود اضافه کند.

شریک تجاری چری در ایران، در شرایطی قصد دارد این سدان را عرضه کند، که بازار تقریبا خالی از رقبای قدر کره‌ای است. مثلا فرض کنید که نسخه‌های بروزتر النترا و سراتو در بازار حضور داشتند و آن وقت فونیکس آریزو ۶ از راه می‌رسید. در چنین شرایطی مشخص است که کار برای این سدان چینی سخت می‌شد. اما حالا فونیکس آریزو ۶ کار چندان دشواری در بازار سدان‌های خارجی در ایران ندارد و باید با سه مدل قدیمی موجود در بازار یعنی النترا ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸، مزدا ۳ و سراتو رقابت کند.

در مورد قیمت این سدان، چری در بازار چین رقم ۶۹ هزار یوان برای نسخه پایه و ۹۹ هزار یوان برای نسخه فول آپشن در نظر گرفته است، که معادل دلاری آن ۱۰ هزار و ۸۳۵ دلار تا ۱۵ هزار و ۵۴۶ دلار است. به عبارت دیگر با حساب دلار ۲۸ هزار تومانی خرید آریزو ۵ پلاس یا به نام ایرانی اش فونیکس آریزو ۶، بین ۳۰۳ میلیون تومان تا ۴۳۵ میلیون تومان آب می‌خورد.

البته در ایران هنوز مدیران خودرو به شکلی رسمی اطلاعیه‌ای در مورد قیمت این سدان صادر نکرده است. اما برای ما که به قیمت محصولات مونتاژی شرکای تجاری چری در ایران آگاه هستیم، طبیعتاً انتظار اعداد ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان را نداریم. چرا که می‌دانیم قیمت ارزان‌ترین آریزو یعنی مدل آریزو ۵T‏، IE در نمایندگی چیزی بیش از ۷۰۰ میلیون تومان است و سقف قیمتی هم متعلق به آریزو ۶  اکسلنت با ۹۰۹ میلیون تومان است؛ بنابراین باید انتظار ارقامی بین ۷۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان را داشته باشیم.

فونیکس آریزو ۶ چه تفاوتی با نسخه قبلی دارد؟
تصاویر منتشر شده از سوی مدیران خودرو نشان می‌دهد که تغییرات فونیکس آریزو ۶ نسبت به آریزو ۶ کاملا مشهود است. مثلا جلو پنجره سه بعدی پیشین جای خود را به یک جلو پنجره بزرگ و تقریبا ساده داده است. سپر به کلی تغییر کرده است و فرم کلی طراحی تقریبا شبیه فرم طراحی است که پیش‌تر ما در هیوندای النترا AD دیده ایم.

اما در نمای کناری تغییری صورت نگرفته است. ولی در نمای پشت خودرو بیشترین تغییرات شاهد هستیم. چراغ ها، سپر و صندوق بیشترین تغییرات را به خود دیده اند و نسبت به نسخه آریزو ۶ چشم نواز‌تر شده است. نشان کرومی چری در نسخه فونیکس آریزو ۶ دیده نمی‌شود و جای خود را به یک نوار مشکی داده است که احتمالا به شکل تزئینی به هم پیوستگی چراغ‌ها را حفظ می‌کند. به صورت کلی نیز می‌توان گفت که طراحی بخش جل و عقب هماهنگ‌تر از فرم طراحی گذشته است.

خروجی اگزوز‌ها نیز شکل مستطیلی خود را حفظ کرده، اما قدری بزرگ‌تر شده است.

در نمای داخلی خودرو نیز تغییرات گسترده‌ای رخ داده است. غربیلک فرمان به کلی تغییر کرده و کلاستر خودرو به شکل تمام دیجیتال در آمده است. در بخش میانی داشبورد نیز صفحه نمایش به نسبت بزرگتر شده و جذابیت بیشتری به هماهنگی کلی این قیمت افزوده است. علاوه بر انین پنل دسته دنده، جا لیوانی و کلید‌های کنترلی نیز مشمول تغییر شده اند. همچنین استفاده از دو رنگ در طراحی کابین باعث شده تا این سدان چشم نواز‌تر از گذشته به نظر برسد.

مشخصات فنی و امکانات فونیکس آریزو ۶
بررسی‌ها نشان می‌دهد که فونیکس آریزو ۶ به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ تجهیز شده است. موتوری که توان تولید ۱۵۶ اسب بخار با ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. این توان نیز از طریق گیربکس CVT با قابلیت تعویض مصنوعی ۹ سرعته انتقال می‌یابد.

در مورد آپشن‌ها نیز مدیران خودرو به امکاناتی خاصی اشاره نکرده است. اما به نظر می‌رسد که شاهد آپشن‌هایی همچون دوربین ۳۶۰ درجه، کلاستر تمام دیجیتال، سیستم کنترل پایداری، ترمز پارک برقی به همراه اتوهلد، فرمان برقی، آینه برقی، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، سیستم کنترل باد تایرها، سیستم ورود بدون کلید، استارت بدون کلید، چراغ‌های اتوماتیک جلو، تهویه مطبوع، تنظیم برقی صندلی راننده، کیسه هوا راننده و سرنشین با ایربگ کناری و پرده ای، کروز کنترل و… باشیم.

تصاویر فونیکس آریزو ۶

1189556 321 1189558 305 1189560 874 1189561 868

 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار