چاپ کد خبر: 62950
12 مرداد 1400

فیلم تکاندهنده آتش سوزی در ” تنگه هایقر ” استان فارس

تنگه هایقر در ۳۵ کیلومتری جنوب غرب شهرستان فیروزآباد قرار دارد. تنگه هایقر یکی از چشم نوازترین عرصه های استان فارس است. تنگه هایقر در کنار سد هایقر فیروزآباد قرار گرفته است. اما از عصر دیروز بخشی از عرصه های طبیعی تنگه هایقر دچار آتش سوزی شده است. این آتش سوزی ها مربوط به قسمت شرقی تنگه هایقر است.

بر اساس این گزارش،  از ساعت ۱۵:۳۰ روز گذشته دو نقطه از عرصه های طبیعی تنگه هایقر فیروزآباد در استان فارس دچار آتش سوزی شده اند و عملیات اطفای حریق در این مناطق همچنان ادامه دارد.

مهدی غلامی، رئیس اداره حفاظت منابع طبیعی استان فارس اظهار داشت: آتش سوزی در دو نقطه از تنگه هایقر از ساعت ۱۵:۳۰ دیروز آغاز شده است، البته ما توانستیم شب گذشته دو بار این آتش سوزی را اطفا کنیم، اما وزش باد منجر به آن شد که این آتش سوزی مجددا شدت بگیرد.

آتشسوزیتنگههایقر

وی افزود: این آتش سوزی در دو نقطه از قسمت شرقی تنگه هایقر شهرستان فیروزآباد استان فارس رخ داده است که ما همچنان در حال اطفای حریق هستیم. البته آتش سوزی در یکی از این نقاط به طور کامل مهار شده است، اما در یک نقطه دیگر همچنان ادامه دارد.

رئیس اداره حفاظت منابع طبیعی استان فارس ادامه داد: از روز گذشته ۶۰ نفر از نیروهای جنگل بانی استان فارس به همراه برخی دوستداران طبیعت مشغول عملیات اطفای حریق هستند. تمام نیروهای جنگل بانی نیز لباس مخصوص اطفای حریق دارند و تعدادی لباس مخصوص نیز به دوستداران طبیعت تحویل داده شده است.

وی در پایان تصریح کرد: اکنون عملیات اطفای حریق توسط نیروی جنگل بانی و دوستداران طبیعت با استفاده از دمنده در حال انجام است و تمام نیروها به دمنده مجهز هستند. امیدواریم که این آتش سوزی تا پایان امشب به پایان برسد.”رکنا”

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

جعفر هراتیان سه شنبه , ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۴

در ارتفعات کوه هایقر ( اغار )تعداد زیادی چاه نفت وجود دارد برای اطفای حریق باید امکانات زیادی بکار گرفته شود تا خدای ناکرده اسیبی به چاههای نفت نرسد

آخرین اخبار