چاپ کد خبر: 63994
21 مرداد 1400

قابلیت جدید واتس اپ برای انتقال داده بین اندروید و iOS

واتساپ 3

به گزارش اول فارس به نقل از جی اس ام آرنا؛ پس از چندین هفته شایعه، سرانجام واتساپ امکان انتقال پیام و محتوا بین اندروید و iOS را فراهم کرد. این ویژگی روز گذشته به طور رسمی در جریان رویداد Unpacked سامسونگ اعلام شد. Galaxy Z Fold3 و Z Flip3 اولین تلفن‌هایی هستند که این امکان را به کاربران می‌دهند.

جزئیاتی از ویژگی جدید واتساپ

این ویژگی به تدریج در دستگاه‌های سامسونگ با Android 10 یا بالاتر منتشر می‌شود و در نهایت در هفته‌های آینده به همه دستگاه‌های اندرویدی و آیفون‌های دیگر می‌رسد. هنوز زمان دقیقی برای عرضه این قابلیت به تلفن‌های دیگر اعلام نشده، اما به نظر می‌رسد که سامسونگ برای حفظ انحصار خود دست به عرضه این ویژگی زده و امیدوار است که سرانجام کاربران آیفون را متقاعد کند که به سمت خرید تلفن‌های سامسونگ بیایند. واتساپ مشخص نکرده که کاربران اندروید چه زمانی می‌توانند داده‌ها را به iPhone منتقل کنند.

14507818 646

انتقال چت‌ها زمانی امکان پذیر است که هر دو دستگاه iOS و اندروید از طریق کابل USB-C به کابل Lightning وصل شوند (کابلی که به راحتی در تمام آیفون‌های مدرن موجود است). کاربران نمی‌توانند از طریق اینترنت داده‌ها را منتقل کنند. اگر کاربران از سابقه چت، تصاویر و پیام‌های صوتی بیش از یک نسخه پشتیبان تهیه کرده باشند، پشتیبان گیری‌ها ادغام نمی‌شوند بلکه داده‌های منتقل شده پس از انجام پشتیبان گیری جدید، نسخه پشتیبان موجود را رونویسی می‌کنند.

از زمان راه اندازی واتساپ بیش از یک دهه می‌گذرد و اکنون این پلتفرم به یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های پیام رسانی در جهان تبدیل شده است. از آن زمان، این برنامه فقط به استفاده در یک دستگاه محدود بود. تعویض تلفن به این معنی است که کاربران باید از حافظه محلی پشتیبان تهیه کنند تا پیام‌ها، تصاویر، چت‌ها در دستگاه جدید بازیابی شوند، اما هرگز امکان انتقال داده‌ها بین سیستم عامل‌ها وجود نداشت و عرضه این قابلیت انقلابی در شبکه‌های اجتماعی است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار