چاپ کد خبر: 49541
12 فروردین 1400

قدردانی عجیب درنای وحشی از یک حامی محیط زیست در ارسنجان

در نا ارسنجان

دُرنایی که بعد از تیمار توسط یک دوستدار محیط زیست، رها شده بود، همراه با خانواده‌اش به دیدار ناجی خود آمد و ماندگار شد.!!

به گزارش گروه محیط زیست اول فارس، درنای زخمی که سه ماه پیش بر اثر اصابت گلوله ساچمه از ناحیه پا و بال زخمی شده و توسط دوستداران محیط زیست به اداره محیط زیست ارسنجان تحویل داده شده بود، پس از نگهداری و تیمار توسط یکی از دوستداران حیات وحش و اطمینان از سلامت کامل در طبیعت رهاسازی شد. اما چند روز بعد مجددا به همراه خانواده خود به مزرعه دامداری و نزد ناجی خود بازگشت. 

رئیس محیط زیست شهرستان ارسنجان  در این خصوص گفت: حاج داریوش ابراهیمی با نگهداری از این درنای زخمی، سلامت را به او و این پرنده را به دامان طبیعت بازگرداند.

حسن ابراهیمی گفت: این پرنده در اتفاقی نادر با توجه به رفتار مسالمت آمیز  وخو گرفتن و احساس امنیت و ارامش پس از پرواز از محل نگهداری خود دو روز بعد از ترک محل مجددا با دو پرنده درنای دیگر به دامداری محل تیمار خویش بازگشته و آنجا را به عنوان زیستگاه امن خود انتخاب کرده است. 

ابراهیمی افزود: خانواده این درنا، بعد از طلوع آفتاب برای تغذیه پرواز و دامداری را ترک می‌کنند اما مجددا برای استراحت به همین محل باز می‌گردند.

واتساپ جدید

رئیس محیط زیست ارسنجان گفت: تغذیه و احساس امنیت یکی از شاخصه های مهم در ساکن شدن و مهاجرت نکردن این گونه از پرندگان به عرض‌های شمالی است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: ظاهرا مزرعه آقای ابراهیمی نیازهای این گونه را به نحوی برطرف کرده و آن را به عنوان زیستگاه خود انتخاب کرده اند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس پنجشنبه , ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۶

عجب صحنه ای بوده چرا فیلمی ازش نیست

مهدوی فر پنجشنبه , ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۵

خدا خیرشون بده ، قربون اون دل مهربونش

ناشناس پنجشنبه , ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۴

سلام، ما هم یه لل قمری که ننش ولش کردود رفتود آوردیم غذا بهش دادیم بزرگ شد، دستی شودود، خیلی ناز بود خیلی دوسش داشتیم برمون میخوند همیشه در هال باز بود نیرفت بیرون یه روز یهو رفت دیه نومد، ینی میا؟

آخرین اخبار