چاپ کد خبر: 34688
10 شهریور 1399

قربانی شدن۸۰۷ نفر در استان فارس بر اثر کرونا/جزئیات آمار شهرستانها

drhemati10699

به گزارش اول فارس، دکتر «عبدالرسول همتی» ادامه داد: با بررسی نمونه های آزمایشگاهی، از ابتدای شیوع کروناویروس در استان فارس، تاکنون ۴۳ هزار و ۱۷۴ مورد مثبت قطعی شناسایی شده است.

او با ابراز تاسف از مرگ هفت هم استانی طی ۲۴ ساعت گذشته، آمار جانباختگان این بیماری از ابتدای شیوع کووید ۱۹ در فارس را ۸۰۷ مورد اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه از بستری ۷۷۵ بیمار در مراکز درمانی استان خبر داد و افزود: از این تعداد ۸۷ بیمار نیز به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

دکتر همتی همچنین به آمار بهبودیافتگان این بیماری از ابتدا تاکنون اشاره کرد که به ۴۰ هزار و ۱۰۵ مورد افزایش یافته و معادل ۹۳ درصد مبتلایان است.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان دیگر موارد آمار تجمعی مبتلایان در استان فارس گفت: شیراز با ۱۹هزار و ۶۵۷ مورد مثبت قطعی، در صدر این جدول قرار دارد.

او در ادامه این آمار اظهار کرد: کازرون با هزار و ۸۰۴ مورد؛ مرودشت هزار و ۳۷۵ مورد؛ داراب ۹۰۱ مورد؛ کوار ۷۵۱ مورد، قیر و کارزین ۷۳۷ مورد؛ لامرد ۷۱۹ مورد؛ زرین دشت و آباده هر کدام ۵۹۴ مورد؛ ممسنی ۵۲۳ مورد؛ فیروزآباد ۵۱۴ مورد؛ مهر ۴۶۷ مورد؛ زرقان ۳۹۸ مورد؛ سپیدان ۳۶۵ مورد؛ کوه چنار ۳۵۶ مورد؛ استهبان ۳۵۰ مورد؛ فراشبند ۳۱۷ مورد؛ اقلید ۳۱۵ مورد؛ پاسارگاد ۲۵۹ مورد؛ خرم بید ۲۴۴ مورد؛ نی ریز ۱۹۹ مورد؛ رستم ۱۷۳ مورد؛ سروستان ۱۵۴ مورد؛ خرامه ۱۳۷ مورد؛ ارسنجان ۱۳۴ مورد؛ بیضا ۱۲۸ مورد؛ بوانات ۱۱۳ مورد؛ سرچهان ۶۲ مورد و بختگان ۵۶ مورد، دیگر آمار مبتلایان استان را تشکیل داده و مابقی موارد ابتلا مربوط به دیگر دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی استان است.

معاون بهداشت دانشگاه همچنین از سوی ستاد دانشگاهی کروناویروس فارس، از مدیران هیات های مذهبی و سوگواران حسینی که تلاش خود را برای اجرای پروتکل های بهداشتی به کار بستند قدردانی کرد و یادآور شد: امسال آئین های سوگواری حسینی در فارس هم باشکوه برگزار شد و هم برگزارکنندگان و شرکت کنندگان با رعایت اصول بهداشتی به سلامت خود و دیگران پایبند بودند.

عضو گروه واتساپ اول فارس شوید

%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار