چاپ کد خبر: 85223
9 خرداد 1401

قطع دسترسی به واتساپ دارندگان ۵۰ مدل گوشی موبایل از ۱۰ خرداد

پنجاه مدل گوشی تلفن همراه از روز ۳۱ می مصادف با ۱۰ خرداد ماه به برنامه کاربردی واتساپ دسترسی نخواهند داشت
واتساپ

روزنامه لوپاریزیَن (le parisien) فاش کرد که حدود پنجاه مدل گوشی تلفن همراه از روز ۳۱ می مصادف با ۱۰ خرداد ماه به برنامه کاربردی واتساپ دسترسی نخواهند داشت؛ زیرا این گوشی‌ها منسوخ‌شده به شمار می‌آیند.

واتساپ یکی از پیام‌رسان‌های فوری و تحسین‌شده‌ترین پیام‌رسان دنیا است که برای استفاده از آن بهتر است از این به بعد یک گوشی مدل بالا داشته باشید.

این روزنامه اعلام کرد واتساپ که از سال ۲۰۱۳ شروع به‌ کار کرده است، به‌ زودی در دنیا به‌روزرسانی خواهد شد و دیگر با گوشی‌های دارای نسخه قدیمی اندروید و آی‌اواس در دسترس نخواهد بود؛ در نتیجه، تعداد زیادی از تلفن های هوشمند منسوخ‌شده تلقی خواهند شد، واتساپ آن‌ها را از سیستم ارتباطی‌اش بیرون می‌اندازد و کاربران را به سوی نوسازی سیستم بهره‌برداری‌شان یا تهیه تلفن‌های همراه جدیدتر سوق خواهد داد.

اسامی پنجاه گوشی اعلام‌شده از سوی شرکت واتساپ به شرح زیر است:

آیفن  ۶S اپل، آیفن ۶S پلاس، لنوو А۸۲۰، ZТЕ V۹۵۶، گلکسی ترند لایت سامسونگ، گلکسی ترند دو، گلکسی S۳ mini ، گلکسی Xcover ۲، گلکسی Асе ۲، گلکسی کر، هواوی Аѕсеnd D۲، Аѕсеnd G۷۴۰، Ascend Mate , Ascend Mate, Fаеа F۱, Аrсhоѕ ۵۳ Рlаtіnum, НТС Dеѕіrе ۵۰۰, Саtеrріllаr, Саt В۱۵, Ѕоny Хреrіа М, Wіkо, Сіnk Fіvе, Darknight, ТНL W۸, ZТЕ Grаnd Х, Quаd v۹۸۷, Grand Memo, Grand S Flex, LG Luсіd ۲, Optimus F۷, Optimus L۳ II Dual, Optimus F۵, Optimus L۵ II Dual, Optimus L۳ II, Optimus L۷ II Dual, Optimus L۷II, Optimus F۶, Optimus L۴ II Dual, Optimus F۳, Optimus L۴ II, Optimus L۲ II, Optimus F۳Q.

محدودیت‌های ایجادشده از پاییز ۲۰۱۱

واتساپ که ۲ میلیارد کاربر فعال خود را به رخ می‌کشد و پیام‌های صوتی ارسال‌شده از طریق آن روزانه حدود هفت میلیارد است، سیاست بیرون‌راندن را از پاییز ۲۰۲۱ آغاز کرده است.

در اول نوامبر گذشته، افرادی که صاحب گوشی‌هایی بودند که بیش از پنج سال از عمر آن‌ها می‌گذشت و مجهز به نسخه قدیمی اندروید۴.۱ و آی‌اواس ۱۰ بودند، متوجه شدند که دسترسی به واتساپ برایشان ممکن نیست.

به‌روزرسانی، دیگر به آن‌ها توصیه نمی‌شد و این پیام‌رسان دچار اختلال‌های مختلف در عملکردش شد اما هنوز دسترسی به مکالمات مجاز بود. این وضعیت ادامه دارد تا ۳۱ می که روزی سرنوشت‌ساز است.

گروه واتساپ اول فارس

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار