چاپ کد خبر: 70047
15 مهر 1400

قطع رسمی پشتیبانی سامسونگ از گلکسی پرچم‌دار قدیمی خود

galaxy note 81
سرانجام سامسونگ تصمیم گرفت که برای همیشه گوشی گلکسی نوت ۸ را بازنشسته کند و دیگر قرار نیست آپدیت جدیدی برای این گوشی محبوب کره‌ای‌ها منتشر شود.

به گزارش اول فارس، به تازگی سامسونگ گوشی گلکسی نوت ۸ را از لیست محصولات واجد شرایط دریافت آپدیت‌های امنیتی خارج کرد و این یعنی دیگر هیچ آپدیت نرم‌افزاری برای این گوشی منتشر نمی‌شود. همچنین آخرین آپدیت امنیتی برای این گوشی حدود دو ماه پیش منتشر شده است.

ناگفته نماند گوشی گلکسی نوت ۸ در فوریه ۲۰۱۸ (بهمن ۱۳۹۶) اندروید ۹ را دریافت کرد که آخرین آپدیت مهم برای این گوشی محسوب می‌شود. علاوه بر این در کنار گوشی مذکور سامسونگ تبلت گلکسی تب A (2017) را هم بازنشسته کرده و دیگر آپدیت جدیدی برای آن ارائه نخواهد داد.

galaxy note 82

سامسونگ در سال ۲۰۱۷ از گوشی گلکسی نوت ۸ رونمایی کرد و این یعنی کره‌ای‌ها به مدت ۴ سال از این محصول پشتیبانی نرم‌افزاری کرده‌اند. معمولاً در اکوسیستم اندروید، گوشی‌ها در بهترین حالت حدود ۴ سال پشتیبانی نرم‌افزاری را تجربه می‌کنند. حتی گوگل هم فقط به مدت ۳ سال از گوشی‌های خود پشتیبانی می‌کند. اگرچه گوشی‌های گوگل پیکسل آپدیت‌های مهم را زودتر دریافت می‌کنند، اما سامسونگ گوشی‌های خود را برای مدت بیشتری به‌روز نگه می‌دارد.

گلکسی نوت ۸ روی هم رفته گوشی بسیار مهمی برای سامسونگ بود زیرا نسل بعدی گوشی فاجعه‌بار گلکسی نوت ۷ محسوب می‌شود. این گوشی بدون هیچ مشکلی راهی بازار شد و توانست حاشیه‌های نسل قبلی خود را پشت سر بگذارد. با وجود اینکه گوشی‌های سری نوت بخش مهمی از سامسونگ به حساب می‌آیند، اما تمام شواهد از مرگ این گوشی‌ها خبر می‌دهند و به نظر می‌رسد دیر یا زود این خبر به طور رسمی از طرف سامسونگ اعلام خواهد شد.

در همین راستا از یک سال پیش برنامه آپدیت امنیتی ماهانه این گوشی به آپدیت‌های فصلی تغییر یافت. همانطور که گفته شد این گوشی آخرین به روزرسانی خود را حدود دو ماه پیش دریافت کرد. در نهایت هم سامسونگ اخیراً اعلام کرده است که توقف پشتیبانی گلکسی نوت ٨ رنگ واقعیت به خود گرفته است. بنابراین این پرچم‌دار قدیمی دیگر هیچ آپدیتی را در آینده دریافت نخواهد کرد. گلکسی نوت ٨ از آن دسته پرچم‌دارانی بود که توانست به خوبی کاربران خود را راضی نگه دارد. 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

رضا جمعه , ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶

برو بابا دو سال هی اپدیت امنیتی میفرستاد براش اخه سامسونگ مسخره اپدیت امنیتی بدرد چی میخوره یه جور میگه اپدیت نوت ۸ تموم شد انگار هی اپدیت اندروید بالاتر بهش میداد ،دوساله هی پچ امنیتی میفرستاد صد سال میخوام نفرستی این پچ‌مسخره که هیچ تاثیری رو گوشی نداره برو عاموووو ??????

آخرین اخبار