چاپ کد خبر: 47687
22 اسفند 1399

گزارش قطع کامل و ۳ روزه آب شرب روستای تفهیان شیراز

قطع آب

تسنیم : روستای تفیهان (تیون) با جمعیت حدود ۸ هزار نفر در بخش مرکزی شهرستان شیراز واقع شده است و تا مرکز شهرستان شیراز ۱۰ کیلومتر فاصله دارد. اهالی این روستا به مدت سه روز است که با قطعی آب شرب مواجه هستند و این امر ساکنان این روستا را در آستانه سال جدید با مشکلاتی روبه‌رو کرده و موجب ناراحتی شدید مردم شده، به‌طوریکه زندگی روزمره آن‌ها مختل شده است.

به گفته اهالی این روستا، افت و یا قطعی آب به امروز و روزهای گذشته ختم نمی‌شود، علی‌رغم پیگیری‌های متعدد دهیار و اعضای شورا ماجرای پر تکرار قطعی و افت فشار آب آشامیدنی همچنان ادامه دارد.

هرچند دولت در سال‌های اخیر پروژه آبرسانی را در دستور کار قرار داده و بخشی از این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیده، اما این روستا که در چندکیلومتری شهرستان شیراز قرار دارد همچنان از کمبود، قطعی و افت فشار آب رنج می‌برد.

افراسیاب زارع یکی از اهالی روستای تفهیان درباره این مشکل به خبرنگار ما، گفت: یکی از مشکلات اساسی این روستا که مردم را با دشواری‌های زیاد مواجه می‌کند قطعی آب است که متاسفانه این معضل برای اهالی این روستا تمامی ندارد. وی افزود: هر چند مشکل آب همیشگی است، اما طی یک هفته اخیر با مشکل افت شدید، قطعی کامل سه روزه آب مواجه بوده‌ایم.

زارع ادامه داد: من خودم برای مصارف خانگی یک تانکر آب ۱۰۰ هزار تومان پول هزینه کردم، آنانی که پول دارند این کار را می‌کنند و آنانی هم که در معیشت خود مانده‌اند، مجبورند این وضعیت سخت را تحمل کنند.

وی بیان کرد: زمان‌هایی که آب روستا وارد شبکه توزیع می‌شود به خاطر پایین بودن فشار به برخی از قسمت‌های روستا آبرسانی نمی‌شود.

دیگر شهروند این روستا با اشاره به اینکه اهالی این روستا حتی برای ایام عید هم آبی نداشتند که بخواهند به نظافت بپردازند، اظهار داشت: قطعی آب موجب شده نتوانیم کار‌های روزمره خود مانند آشپزی، ظرف شستن و … را به خوبی انجام دهیم و برای سایر مصارف خانگی با مشکل جدی مواجه هستیم.

راهب از اهالی روستای تفهیان با بیان اینکه قطعی آب زندگی ساکنان این روستا را مختل کرده است، افزود: در طول روز تنها یک ساعت آب داریم که آن هم تا بخواهیم کار‌های روزمره عقب افتاده را انجام دهیم قطع می‌شود.

وی با بیان اینکه برای آب آشامیدنی مجبوریم آب بشکه‌ای خریداری کنیم، اما برای پخت و پز و شست و شوی ظروف ساعت‌ها باید منتظر جاری شدن آب در لوله‌ها باشیم، از مسئولان استانی خواست فکری به حال وضعیت تامین آب این روستا کنند.

راهب خاطرنشان کرد: با وجود تماس‌های مکرر با شرکت آب و فاضلاب اعلام می‌کنند آب وصل است اما بدست شما نمی‌رسد، مگر همچین چیزی امکان دارد؟!

برای پیگیری مطالبات مردم با بهمن بهروزی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شیراز تماس گرفته شد . وی در این خصوص اظهار داشت: روستای تفیهان مشکل منبع تامین آب دارند و در حال حاضر منبع تأمین‌کننده آب موردنیاز شرب این روستا از چاه است.

وی با بیان اینکه هر چند آبدهی چاه‌ها کم است و باید از جای دیگر آبگیری کنیم که یکی دیگر از منبع تامین آب شیراز است، افزود: یکی از مشکلات ساکنان این روستا فرسوده بودن شبکه آبرسانی بوده که اصلاح شبکه و حفر چاه جدید بزودی انجام خواهد شد.

بهروزی ادامه داد: پیمانکار جدید برای حفر چاه جدید، نوسازی و تعویض شبکه گرفته شده ایت که از ۱۵ فروردین سال ۱۴۰۰ مطالبات مردم روستا تفهیان محقق خواهد شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شیراز بیان کرد: در حال حاضر قطعی آب و مشکل اهالی روستای تفهیان برطرف شده است.

به گزارش تسنیم قطعی آب در روستای تفیهان (تیون) و همچنین اعمال سیاست‌های شرکت آبفای شیراز در نحوه مدیریت‌آبرسانی از جمله دغدغه‌های ساکنان این روستا بود و آن‌ها از مسئولان خواستند با تدبیر مناسب، مشکل قطعی و افت فشار آب را برطرف کنند.

عضو گروه واتساپ اول فارس شوید

%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE %D8%A7%D8%B5%D9%84

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار