چاپ کد خبر: 69069
6 مهر 1400

قلع و قمع وسیع ساخت و ساز باغ شهرها در شمس آباد مرودشت

تخریب ساخت و ساز در اراضی کشاورزی

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت از تخریب و آزاد سازی ۱۱۰ هزار متر مربع (۱۱ هکتار) تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش  اول فارس ، کاووس همتی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت اظهار کرد: ساخت و ساز غیر مجاز در این اراضی شامل دیوار کشی و قطعه بندی در روستای شمس آباد تخت از توابع شهرستان مرودشت بود که سحرگاه امروز سه شنبه ششم مهرماه با بهره گیری از یک دستگاه لودر متعلق به شهرداری تخریب و آزاد سازی شد.

به گفته او؛ عملیات تخریب با استناد به مجوز‌های قانونی و با حضور نماینده دادستان، یگان امداد نیروی انتظامی، اجرائیات شهرداری و کارکنان اداره امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان اجرا شد.

همتی بیان کرد: در چند ماه اخیر طی عملیات‌های مختلف ۶۵ مورد از ساخت و ساز‌های غیر مجاز در سطح بیش از ۱۴۰ هزار متر مربع تخریب شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، با تقدیر از جدیت دادستان در مبحث مقابله با ساخت و ساز‌های غیر مجاز تخریب گسترده تغییر کاربری اراضی کشاورزی را نتیجه تعامل با دستگاه‌های ذیربط و همکاری شهرداری، راهداری و سایر ادارات ذیربط عنوان کرد و افزود: تخریب ساخت و ساز‌های غیر مجاز اراضی تا کوتاه کردن کامل دست متصرفان در عرصه‌های کشاورزی ادامه دارد.

این مقام مسئول با تاکید بر تداوم بهره وری و استمرار اراضی کشاورزی، تصریح کرد: هرگونه تغییر کاربری و تفکیک اراضی و باغات غیر قانونی است و با توجه به اهمیت موضوع و  به استناد قانون حفظ کاربری با متخلفان برخورد می‌شود.

وات 1

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

شهدا پنجشنبه , ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۴

طبیعت که طبیعت هست ولی زمینی که سند و بنجاق داره چه مشکلی داره،چرا با روح و روان مردم بازی میکنید اتفاقا باغشهری ها با هزینه خودشان باعث سرسبزی و زیبایی شده اند و اصل این است که جلوی ساخت و ساز را بگیرند نه تخریب کنند دولت ها عوض میشوند و تصمیمات عوض میشود.بهتر است آباد کنیم تا تخریب و از همه مهمتر امکانات آب شرب و برق و گاز بدهیم که این خود باعث درآمد برای کشور است.

ناشناس جمعه , ۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴

خیلی از مردم بی گناه که با هزار بدبختی و قسط زمین خریدن و با هزار دل امید درخت کاشتن و بطری بطری بردن بهش آب دادن ۰الان انصافه که بخوان بیان یه شبه درختاشون رو نابود کنن و امید و سرمایه ی هزاران آدم بدبخت رو نابود کنن وبا افتخار بگن زمین ها به چرخه ی تولید بازگشت ۰می خوان زمین ها رو چکار کنن میگیرن ش تفکیک میکنن و میدن به کارمندان های سازمان خودشون ۰به چه قیمتی ؟به قیمت اشک و آه و گریه ی یه مشت آدم بدبخت ۰پس وجدان چی میشه۰ مردم که نمیگذ رن خدای بالا سرشو ن هم نمی گذره

ناشناس پنجشنبه , ۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶

ممنون از مسءولین. لطفا یه فکری هم بحال باغشهری های اطراف شیراز بکنید تمام زمین های کشاورزی تبدیل به باغشهری شده

شهره پنجشنبه , ۸ مهر ۱۴۰۰ - ۹:۲۲

چرا باغهای مردم را خراب میکنید کو اب که بتوانید کشاورزی کنید حداقل انها درخت میوه میکارند که اب زیاد نمیخواهد دیمی کار نکنید تحقیق وتفحص کنید

محمد چهارشنبه , ۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸

زمین بی آب رو باید چکار کرد ؟
چرا کسی نمیپرسه اگر تخلف هست چرا خود جهاد کشاورزی مرودشت در کوه تنگه خشک و دل طبیعت باغ شهری با تمام امکانات به کارمندانش داده !!!
چرا توی این وضعیت اقتصادی نمک رو زخم مردم میپاشید
هر کسی هزار متر زمین داره چهار رخت زده روز تعطیل دست زن و بچش رو میگیره می‌ره اونجا…….نه چهارتا درخت و یه باغچه

m چهارشنبه , ۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹

واقعا جای تاسف داره با این طرز فکرت

ناشناس چهارشنبه , ۷ مهر ۱۴۰۰ - ۷:۵۳

لانه …. تو و امثال تو هستید که دوست دارید مملکت ویران باشه

محمدرضا چهارشنبه , ۷ مهر ۱۴۰۰ - ۷:۵۱

هرکسی می‌تونه خراب کنه.چون خراب کردن هنر نیست.اما اونی که میسازه مرد هست و مردانگی از عهده هر کسی بر نمیاد.آب نیست و با کشت گندم تمام سرزمین مرودشت از بین رفته وبا ایجاد باغات هست که باید زمین‌ها احیا بشه حتی تحت عنوان باغشهر.مرد باشید.. نتیجه زحمات دیگران را خراب کردن،عاقبت خوبی نداره.آه مردم…

ناشناس سه شنبه , ۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۷

کدوم آزادسازی!!!!!!!!!!
رواعصاب مردم راه نرید
خیلی ها با تانکر چندتا درخت سبز کردن ظلم نکنید

هموطن پیاده سه شنبه , ۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۲

درود برشما که این لانه های … روخراب کردید

عرفان سه شنبه , ۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲

لطف کنید بروید سیاخ دارنگون آنجا را تخریب کنید که داخل باغشهریهاش ساخت ساز میکنن و آثار سرسبزی را از بین میبرن

آخرین اخبار