چاپ کد خبر: 70045
15 مهر 1400

قیمت آپارتمان در محله های ارزان ، متوسط و گران قیمت تهران/ مهر ۱۴۰۰

 بر اساس آمار بانک مرکزی تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در شهریورماه سال ۱۴۰۰، به حدود ۷ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل ۴۱.۶ درصد افزایش را نشان داده و از رونق گرفتن نسبی بازار مسکن خبر می‌دهد. این میزان، بیشترین تعداد معاملات مسکن از مهرماه ۹۹ به بعد بوده است. همچنین طبق گزارش بانک مرکزی قیمت مسکن به بیشترین سطح تاریخی خود رسیده است. در پایان فصل جابه‌جایی، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۳۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بوده است.

آگهی‌های فروش آپارتمان که در ۱۰ روز اول پاییز در دیوار شهر تهران و شهرهای اطراف درج شده بودند نیز اطلاعات بسیاری از بازار مسکن در بر داشتند. به طور مثال بر اساس این آگهی‌ها آپارتمان‌های کلانشهر تهران در محله‌های پرطرفدار دیوار به طور میانگین با قیمت حدود ۴۳ میلیون تومان بر متر مربع برای فروش عرضه شده‌اند.

در این گزارش به بررسی داده‌های استخراج شده از این آگهی‌ها پرداخته و اطلاعات به دست آمده را در جداول زیر آورده‌ایم. گزارش شامل ۴ بخش اصلی است. بدین صورت که محله‌های شهر تهران به سه دسته گران‌قیمت، متوسط‌قیمت و ارزان‌قیمت تقسیم شده‌اند و در بخش آخر، گزارش داده‌های مربوط به شهرهای اطراف تهران آمده است. لازم به ذکر است که دسته‌بندی محلات در این گزارش به صورت نسبی است و بر اساس دسته‌بندی مصوب یا رسمی صورت نگرفته است.

توجه: داده‌ها از آگهی‌های فروش مربوط به آپارتمان‌های ۲ تا ۵ سال ساخت که در ۱۰ روز گذشته در دیوار تهران قرار داشتند، به دست آمده است. همچنین در هر قسمت، محله‌های پرطرفدار را در محاسبات وارد کرده‌ایم. منظور از محله‌های پرطرفدار محلاتی است که تعداد قابل توجهی آگهی در دیوار داشته‌اند.

قیمت فروش آپارتمان در محله‌های گران‌قیمت تهران در آگهی‌های دیوار

بیشترین محله‌هایی که در دسته گران‌قیمت قرار دارند، در منطقه یک شهرداری تهران هستند. زعفرانیه در صدر جدول، با قیمت حدود ۱۱۷ میلیون تومان بر متر مربع در دیوار آگهی شده است. با فاصله اندکی آگهی آپارتمان‌های کامرانیه، ولنجک و الهیه با میانگین ۱۱۳ میلیون تومان برای هر متر مربع درج شده‌اند. ارزان‌ترین آگهی‌های این منطقه مربوط به محله دارآباد بوده که این محله را به دسته دوم، یعنی متوسط‌قیمت‌ها فرستاده است.

به طور کلی،‌طبق آگهی‌های ۱۰ روز گذشته دیوار، قیمت میانگین واحد مسکونی دو تا پنج ساله در منطقه یک شهرداری، حدود ۹۳ میلیون تومان بر متر مربع بوده است.

در منطقه ۲ شهرداری تهران، محله‌های سعادت‌آباد، شهرک غرب و گیشا (کوی نصر) گران‌ترین آگهی‌ها را در دیوار داشته‌اند. میانگین قیمت آپارتمان در این سه محله حدود ۷۳ میلیون تومان بر متر مربع بوده است.

محله‌های دروس، جردن، میرداماد و اختیاریه در منطقه ۳ شهرداری تهران هستند که در دسته اول قرار گرفته‌اند. واحدهای مسکونی این ۴ محله به طور میانگین با قیمت حدود ۷۷ میلیون تومان بر متر مربع در دیوار آگهی شده بودند. آگهی آپارتمان‌های دو تا پنج ساله در پاسداران در منطقه ۴ شهرداری، قیمت ۷۲ میلیون تومان بر متر مربع را نشان می‌دهند. همچنین محله هروی در همین منطقه، قیمتی حدود ۶۰ میلیون تومان برای هر متر مربع را در آگهی‌های دیوار داشته است.

طبق آگهی‌های دیوار در ۱۰ روز گذشته، میانگین قیمت مسکونی در محلات پرطرفدار گران‌قیمت تهران حدود ۸۶ میلیون تومان برای هر متر مربع بوده است.

قیمت آپارتمان در آگهی‌های دیوار محله‌های گران‌قیمت تهران (دهه اول مهر ۱۴۰۰)

گران‌ترین محله در دسته دوم، محله یوسف‌آباد در منطقه ۶ شهرداری تهران است که با قیمتی حدود ۵۸ میلیون تومان بر متر مربع در ابتدای مهرماه در دیوار آگهی شده است. رتبه دوم محله دارآباد در منطقه یک بوده که آگهی‌های آن با قیمت حدود ۵۵ میلیون تومان بر متر مربع ثبت شده‌اند.

به طور کلی خانه‌های مسکونی با قیمت متوسط، بیشتر از هر جای دیگر در غرب تهران و به طور خاص منطقه ۵ شهرداری تهران یافت می‌شوند. بر اساس آگهی‌های فروش درج شده در دیوار، میانگین قیمت فروش واحدهای مسکونی ۲ تا ۵ ساله در منطقه ۵ تهران، حدود ۴۱ میلیون تومان برای هر متر مربع است. گران‌ترین محله در منطقه ۵ در چند روز اخیر محله اباذر با قیمت ۴۹ میلیون تومان بر متر مربع بود. ارزان‌ترین محله در این منطقه نیز شهر زیبا است که به قیمت ۳۵ میلیون تومان بر متر مربع در دیوار آگهی شده است.

آگهی‌های دیوار مربوط به محلات مرزداران، دریان‌نو، ستارخان و صادقیه در منطقه ۲ شهرداری، میانگین قیمت ۴۴ میلیون تومان بر متر مربع را در ۱۰ روز گذشته در این محله‌ها نشان می‌دهند.

منطقه ۲۲ واقع‌شده در غرب تهران نیز دارای میانگین قیمت متوسط بوده است. آگهی‌های فروش درج شده در دیوار که مربوط به آپارتمان‌های محلات شهرک راه‌آهن، کوهک و شهدای خلیج فارس بوده‌اند هم،‌ نشان‌دهنده قیمت میانگین ۳۷ میلیون تومان بر متر مربع هستند.

بخش قابل توجهی از محله‌های با قیمت متوسط، در شرق تهران قرار دارند. آپارتمان‌های محله سهروردی در منطقه ۷ تهران با قیمت حدود ۵۰ میلیون تومان بر متر مربع به فروش گذاشته شده‌اند. واحدهای مسکونی محلات شمس‌آباد، تهرانپارس غربی و حکیمیه در منطقه ۴، دارای میانگین قیمت ۳۸ میلیون تومان بر متر مربع بودند. واحدهای محله نارمک در منطقه ۸ شهرداری نیز با قیمت ۳۸ میلیون تومان بر متر مربع آگهی شده‌اند.

قیمت‌های مذکور از آگهی‌های فروش درج شده در دیوار مربوط به آپارتمان‌های ۲ تا ۵ سال ساخت در این محلات در ۱۰ روز گذشته به دست آمده است. به طور کلی میانگین قیمت فروش در محله‌های پرطرفدار متوسط‌قیمت تهران حدود ۴۱ میلیون تومان بر متر مربع بوده است.

قیمت آپارتمان در آگهی‌های دیوار محله‌های متوسط تهران (دهه اول مهر ۱۴۰۰)

بیشترین آگهی‌های فروش مسکن ارزان‌قیمت در دیوار در ۱۰ روز گذشته، مربوط به مرکز شهر تهران و به طور دقیق‌تر منطقه‌های ۱۰ و ۹ شهرداری تهران بوده‌اند. در منطقه ۱۰ آپارتمان‌های محلات آذربایجان، ‌سلسبیل، جیحون، هاشمی،‌ بریانک و نواب دارای میانگین قیمت فروش ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بر متر مربع در آگهی‌های دیوار بوده‌اند. در منطقه ۹ واحدهای مسکونی محله‌های دکتر هوشیار، ‌استاد معین و جی دارای میانگین قیمت فروش ۲۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بر متر مربع در آگهی‌های دیوار بوده‌اند.

در محدوده غرب تهران در منطقه ۲۱، محلات تهرانسر و وردآورد قرار دارند که بر اساس آگهی‌های درج شده در دیوار ارزان‌قیمت محسوب شده‌اند. قیمت فروش آپارتمان در محله تهرانسر حدود ۲۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بر متر مربع و در محله وردآورد حدود ۲۰ میلیون تومان بر متر مربع در آگهی‌های دیوار ثبت شده‌اند.

محلات ارزان‌قیمت در شرق تهران عبارتند از محله سبلان در منطقه ۷، محله پیروزی در منطقه ۱۳ و تهرانپارس شرقی در منطقه ۴. میانگین قیمت فروش آپارتمان در این سه محله، طبق آگهی‌های درج شده در دیوار در۱۰ روز گذشته، حدود ۲۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بر متر مربع بوده است.

در جنوب شرقی تهران در منطقه ۱۵، محلات افسریه و اتابک با قیمت نسبتا ارزان در دیوار آگهی شده بودند. بر اساس آگهی‌های ۱۰ روز گذشته، قیمت فروش آپارتمان‌های محله افسریه حدود ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بر متر مربع و محله اتابک حدود ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بر متر مربع ثبت شده است.

در جنوب تهران در منطقه ۱۷، محله فلاح قرار دارد که‌ واحدهای مسکونی در این محله با میانگین قیمت فروش ۱۷ میلیون تومان بر متر مربع در آگهی‌های دیوار عرضه شده‌اند.

طبق آگهی‌های فروش درج شده در دیوار تهران، کمترین قیمت مربوط به شهر ری بوده است. محله هاشم‌آباد با قیمت حدود ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان ارزان‌ترین محله شهر تهران بوده که در ۱۰ روز گذشته در دیوار آگهی شده است.

به طور میانگین قیمت فروش واحد مسکونی با سن ۲ تا ۵ سال در محله‌های پرطرفدار ارزان‌قیمت، ‌بر اساس آگهی‌های درج شده در دیوار، حدود ۲۲ میلیون تومان بر متر مربع است.

قیمت آپارتمان در آگهی‌های دیوار محله‌های ارزان تهران (دهه اول مهر ۱۴۰۰)

شهر رودهن واقع در شرق تهران، در ۱۰ روز گذشته دارای گران‌ترین آگهی‌های فروش مسکن در دیوار بوده است. واحدهای مسکونی ۲ تا ۵ ساله در رودهن با قیمت حدود ۱۴ میلیون تومان بر متر مربع عرضه شده‌اند. به طور کلی آپارتمان‌های شهرهای واقع در شرق تهران یعنی رودهن، پردیس و بومهن با میانگین قیمت حدود ۱۲ میلیون تومان بر متر مربع در دیوار برای فروش آگهی شده‌اند.

شهریار و شهر قدس در غرب تهران جز شهرهای پرطرفدار در دیوار بوده‌اند. واحدهای مسکونی ۲ تا ۵ ساله در شهر قدس در ۱۰ روز گذشته با قیمت حدود ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بر متر مربع در دیوار برای فروش آگهی شده‌اند. میانگین مشابه در شهریار نیز حدود ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بر متر مربع بوده است.

شهرهای واقع در جنوب تهران که در ۱۰ روز گذشته تعداد قابل توجهی آگهی فروش در دیوار داشته‌اند عبارتند از ورامین، پاکدشت، قرچک، رباط کریم و پرند. آپارتمان‌های ۲ تا ۵ ساله در این شهرها به طور میانگین با قیمتی حدود ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بر متر مربع در دیوار آگهی شده‌اند.

پرند ارزان‌ترین آگهی‌های فروش را در میان شهرهای اطراف تهران در دیوار داشته است. آپارتمان‌های ۲ تا ۵ ساله در پرند با قیمت ۶ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان بر متر مربع برای فروش آگهی شده‌اند. در نهایت میانگین قیمت فروش در شهرهای پرطرفدار حومه تهران، بر اساس آگهی‌های درج شده در دیوار در ۱۰ روز گذشته، حدود ۹ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان بر متر مربع بوده است.

قیمت آپارتمان در آگهی‌های دیوار شهرهای اطراف تهران (دهه اول مهر ۱۴۰۰)

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار