چاپ کد خبر: 81699
1 اردیبهشت 1401

قیمت جدید بسته های اینترنت چهار اپراتور همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل موبایل+مقایسه

در پی تغییرات قیمت اینترنت حال دیگر مصرف کنندگان اینترنت برای انتخاب بسته‌های خود حساسیت بیشتری نسبت به قبل دارند. اما نگاهی به قیمت بسته اینترنت شرکت‌های مختلف ارائه دهنده خدمات اینترنت نشان می‌دهد که تفاوت بین این بسته‌ها خیلی هم فاحش نیست؛ اگرچه مصرف کننده حتی این تفاوت اندک را هم مورد توجه قرار می‌دهد.

در این گزارش بررسی بسته‌های اینترنت را از کوتاه‌ترین زمان در هر چهار اپراتور همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل موبایل مورد بررسی قرار داده‌ایم.

اینترنت یک روزه و تنوع بسته‌های اپراتورها

بسته ۵۰ مگابایتی یک روزه کوچک‌ترین حجم اینترنتی است که مصرف کننده امکان دسترسی به آن را دارد. این بسته اما از بین این چهار اپراتور فقط توسط رایتل ارائه می‌شود و قیمت آن برای مصرف‌کننده هم ۱۴۰۰ تومان است.

این در حالی است که بسته ۶۰ مگابایتی یک روزه را همراه اول و ایرانسل ارائه داده‌اند و قیمت آن هم ۱۶۰۰ تومان است. اما همراه اول در پله بعدی یعنی ۱۰۰ مگابایت یک روزه بسته‌ای ندارد. این بسته اما توسط ایرانسل با قیمت ۲۲۰۰ تومان و رایتل با قیمت ۲۰۰۰ تومان عرضه می‌شود.

شاتل موبایل هم این بسته ۱۰۰ مگابایتی را به قیمت ۱۲۰۰ تومان و به همراه ۱۰۰ دقیقه مکالمه داخل شبکه ارائه داده است. این کمترین قیمت در عرضه اینترنت ۱۰۰ مگابایتی است.

همراه اول هم در مرحله بعد که بسته ۱۵۰ مگابایتی است، تنها ارائه دهنده است که این بسته را به قیمت ۲۷۰۰ تومان ویژه سیم‌کارت‌های اعتباری خود ارائه داده است. بسته ۲۰۰ مگابایتی هم فقط از طرف ایرانسل و با قیمت ۳۲۰۰ تومان برای کاربران ایرانسل ارائه شده است.

قیمت جدید بسته های اینترنت چهار اپراتور همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل موبایل

اما شش پله نهایی ارائه بسته‌های اینترنت توسط اپراتورها برای یک روز از یک گیگابایت آغاز می‌شود. بر اساس جدول بالا، بسته یک گیگابایتی یک روزه توسط هر چهار اپراتور غیر از ایرانسل ارائه می‌شود. همراه اول این بسته را به قیمت ۶۴۰۰ تومان، رایتل به قیمت ۶۲۰۰ تومان و شاتل موبایل به ۵۸۰۰ تومان در اختیار کاربران خود قرار داده‌اند.

بسته ۱ و نیم گیگ هم صرفا توسط ایرانسل ارائه می‌شود، که قیمت آن هم ۷۴۰۰ تومان است. مرحله بعدی بسته‌ ۲ و نیم گیگابایتی است که ایرانسل به قیمت ۹۴۰۰ تومان و شاتل موبایل قیمت ۸۴۰۰ تومان عرضه کرده اند.

۳ گیگابایت اینترنت هم صرفا از طرف دو اپراتور همراه اول به قیمت ۹۹۰۰ تومان و رایتل ۹۵۰۰ تومان ارائه شده است. همچنین بسته‌های اینترنت ۵ گیگابایت و ۷ گیگابایت یک روزه هم به ترتیب به قیمت ۱۷۰۰۰ تومان و ۲۲۰۰۰ تومان عرضه شده است.

یکی از نکات جالب توجه درباره ارائه بسته‌های اینترنت تنوع بسته‌هایی است که اپراتورها در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. بررسی اپراتورهای مختلف در ارائه بسته‌های یک روزه نشان می‌دهد بیشترین تنوع به ترتیب برای شاتل با ۹ بسته، ایرانسل با ۸ بسته، همراه اول با ۷ بسته و در نهایت رایتل با ۶ بسته است.

اینترنت ۳ روزه، گزینه‌ای نامحبوب برای اپراتورها

نگاهی به جدول زیر نشان می‌دهد که اینترنت ۳ روزه بیش از هر اپراتوری برای ایرانسل محبوب است. همراه اول هیچ بسته‌ای در این ردیف ارائه نداده و رایتل و شاتل هر کدام فقط سه بسته در این ردیف ارائه داده‌اند. البته این در حالی است که ایرانسل پررنگ‌ترین حضور را در این ردیف دارد.

ایرانسل بسته‌های ۱۵۰، ۲۵۰، ۴۰۰، و ۷۵۰ مگابایت را به ترتیب با قیمت‌های ۳۵۰۰، ۴۴۰۰، ۵۳۰۰ و ۶۷۰۰ تومان عرضه کرده است. همچنین رایتل بسته ۱۵۰ مگابایت را با قیمت ۳۳۰۰ تومان و شاتل موبایل بسته ۷۵۰ مگابایت سه روزه را ۵۸۰۰ تومان عرضه کرده‌اند.

قیمت جدید بسته های اینترنت چهار اپراتور همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل موبایل

بسته یک گیگابایتی هم از طرف رایتل به قیمت ۸۲۰۰ تومان و شاتل موبایل به قیمت ۷۰۰۰ تومان عرضه شده است. همچنین بست‌های ۱ و نیم و ۲و نیم گیگابایت سه روزه را ایرانسل به قیمت ۹ هزار و ۱۱ هزار تومان عرضه کرده است.

آخرین بسته شاتل موبایل در بین بسته‌های سه روزه هم ۲ و نیم گیگابایتی است که به قیمت ۱۰۵۰۰ تومان عرضه شده. همچنین رایتل بسته ۳ گیگابایتی سه روزه خود را به قیمت ۱۱ هزار و ۹۰۰ تومان عرضه کرده است.

رالی اپراتورهای در بسته‌های یک هفته‌ای

سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و شاتل بسته ۳۰۰ مگابایت هفت روزه را در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهند که تعرفه شاتل هزار تومان از دو اپراتور دیگر ارزان‌تر است.

خرید بسته ۵۰۰ مگابایتی با مهلت استفاده ۷ روز برای مشترکان همراه اول، ایرانسل و رایتل در دسترس بوده و هزینه آن تقریبا یکسان و ۷ هزار تومان است. شاتل موبایل نیز برای مشترکین خود بسته‌ای ۵۵۰ مگابایتی در نظر گرفته که ۶هزار و ۳۰۰ تومان قیمت دارد و به همراه آن مکالمه نامحدود داخل شبکه عرضه می‌شود.

قیمت جدید بسته های اینترنت چهار اپراتور همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل موبایل

امکان خریداری بسته یک هفته‌ای با حجم یک گیگابایت تنها برای مشترکان رایتل و به قیمت ۹ هزار و ۵۰۰ تومان فراهم است. بسته‌های ۱.۵ گیگابایتی نیز برای مشترکان همراه اول و ایرانسل با قیمت ۱۰۹۰۰ تومان و برای مشترکان شاتل با قیمت ۹هزار و ۹۰۰ تومان در دسترس است.

پرحجم‌ترین بسته یک‌هفته‌ای همراه اول ۶ گیگابایتی بوده و ۱۹هزار و ۵۰۰ تومان قیمت دارد. مشترکان ایرانسل نیز حداکثر بسته ۵ گیگابایتی یک هفته‌ای را می‌توانند به قیمت ۱۸هزار تومان خریداری کنند.

اما کاربران شاتل موبایل امکان خریداری بسته ۲۰ گیگابایت هفت روزه به قیمت ۶۰ هزار تومان را داشته و مشترکان رایتل نیز می‌توانند برای مصرف یک هفته خود بسته نامحدود با سیاست مصرف منصفانه ۱۵۰ گیگابایت را تنها به قیمت ۵۰ هزار تومان خریداری کنند.

بسته‌های اینترنت ۱۵ روزه، خبری از همراه اول نیست

همراه اول تنها اپراتوری است که بسته اینترنت ۱۵ روزه ارائه نمی‌کند و ایرانسل بیشترین تنوع را در میان این بسته‌ها دارد.

بسته‌های ۴۰۰ و ۷۵۰ مگابایتی ایرانسل با قیمت ۷ و ۹ هزار تومان در دسترس است. بسته ۷۵۰ مگابایتی شاتل موبایل نیز ۸هزار تومان قیمت دارد. بسته ۱.۵ گیگابایت ایرانسل ۱۱هزار و ۵۰۰ تومان قیمت دارد که تعرفه آن در رایتل ۱۱هزار تومان و شاتل موبایل ۱۰هزار و ۲۰۰ تومان است.

قیمت جدید بسته های اینترنت چهار اپراتور همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل موبایل

برای مشترکان پر مصرف نیز بسته ۵ گیگابایتی با این مدت زمان در نظر گرفته شده که تعرفه آن برای ایرانسل و شاتل موبایل ۱۸هزار و ۵۰۰ تومان و برای رایتل ۱۷هزار و ۹۰۰ تومان است.

رایتل تنها اپراتوری است که بسته بیش از ۵ گیگابایتی ۱۵ روزه عرضه می‌کند که حجم آن ۲۰ گیگابایت و ۴۵هزار تومان هزینه دارد.

بسته اینترنت یک ماهه کدام اپراتور به صرفه‌تر است؟

بسته‌های اینترنت یک ماهه از جمله بسته‌های محبوب برای کاربران اینترنت همراه است. خرید بسته‌های یک ماهه با حجم کمتر از یک گیگابایت تنها برای مشترکان شاتل موبایل میسر است. این اپراتور بسته‌های ۲۰۰، ۳۰۰، ۵۰۰ و ۸۵۰ مگابایتی را به ترتیب به قیمت ۳۵۰۰، ۴۹۰۰، ۵۵۰۰ و ۹هزار تومان می‌فروشد.

اما برای مقایسه تعرفه‌های اینترنت می‌توان نگاهی به بسته‌های یک و ۲ گیگابایتی انداخت. همراه اول بسته یک گیگابایت ۳۰ روزه را با قیمت ۱۰هزار و ۴۰۰ تومان و هدیه صبحانت ۱۰۰ مگابایتی عرضه می‌کند. تعرفه این بسته برای اپراتور ایرانسل ۱۰هزار و ۵۰۰ تومان و رایتل ۹ هزار و ۹۰۰ تومان است.

کاربران شاتل موبایل نیز می‌توانند این بسته را با دو تعرفه متفاوت خریداری کنند. بسته عادی یک گیگابایتی ۳۰ روزه به قیمت ۹۵۰۰ تومان یا بسته با مکالمه و پیامک نامحدود داخل شبکه به علاوه ۱۰۰ دقیقه مکالمه و پیامک خارج از شبکه با قیمت ۱۲۰۰۰تومان برای مشترکان شاتل موبایل در دسترس است.

بسته ۲ گیگابایت ۳۰ روزه نیز برای همراه‌اولی‌ها به همراه ۲۰۰ مگابایت هدیه صبحانت و با تعرفه ۱۳هزار و ۹۰۰ تومانی عرضه می‌شود. قیمت این بسته برای ایرانسلی‌ها ۱۴هزار تومان، رایتلی‌ها ۱۳هزار و ۵۰۰ تومان و شاتلی‌ها ۱۲هزار و ۹۰۰ تومان است. البته امکان خریداری بسته ترکیبی نیز به قیمت ۱۶هزار تومان برای کاربران شاتل موبایل وجود دارد.

  • قیمت جدید بسته های اینترنت چهار اپراتور همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل موبایل

قیمت جدید بسته های اینترنت چهار اپراتور همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل موبایل

حداکثر حجم بسته‌های یک ماهه همراه اول و ایرانسل ۷ گیگابایت بوده که قیمت مشابه ۲۸هزار و ۲۰۰تومانی دارد.

اپراتور رایتل نیز این بسته را با حداکثر حجم ۲۰ گیگابایت و قیمت ۴۹هزار و ۹۰۰ تومان عرضه می‌کند. اما شاتل موبایلی‌ها می‌توانند برای یک ماه خود بسته ۵۰ گیگابایتی خریداری کنند که ۹۸ هزار تومان قیمت دارد؛ بسته ترکیبی ۵۰ گیگابایت اینترنت ثابت نیز برای آن دسته از مشترکان اینترنت خانگی شاتل وجود داشته که تعرفه ۱۶۵هزار تومانی دارد.

بررسی بسته‌های ۲، ۳ و ۴ ماهه

مشترکان ایرانسل برای خرید بسته ۲ ماهه باید ۳۶هزار تومان هزینه پرداخت کنند و بسته‌ای دریافت کنند که ۱۰ گیگابایت حجم دارد. همراه اولی‌ها نیز امکان خرید بسته ۲ ماهه ۱۲ گیگابایتی با قیمت ۴۶هزار تومان برایشان فراهم شده است. رایتل نیز بسته‌های دو ماهه ۱۲ و ۲۰ گیگابایتی را به ترتیب با قیمت ۴۲ و ۶۸ هزار تومان عرضه می‌کند.

طی روزهای اخیر، همراه اول و ایرانسل بسته‌های سه ماهه خود را موقتا از دسترس خارج کرده‌اند. اما شاتل موبایل بسته‌های متنوعی را برای این بازه زمانی عرضه می‌کند. کمترین حجم این بسته‌ها ۳ گیگابایتی بوده که ۳۳هزار تومان قیمت داشته، ماهیانه یک گیگ تخصیص داده شده و به همراه مکالمه و پیامک داخل شبکه نامحدود و ماهیانه ۱۰۰ دقیقه مکالمه و ۱۰۰ پیامک خارج شبکه است.

پرحجم‌ترین بسته سه ماهه شاتل موبایل نیز ۱۷ گیگابایتی بوده که ۴۵هزار و ۹۰۰ تومان قیمت دارد، همچنین امکان خرید بسته ترکیبی با این حجم به علاوه ۴۰ گیگابایت اینترنت ثابت و مکالمه نامحدود داخل شبکه با قیمت ۱۰۰هزار تومان میسر است.

قیمت جدید بسته های اینترنت چهار اپراتور همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل موبایل

قیمت جدید بسته های اینترنت چهار اپراتور همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل موبایل

رایتل نیز سه بسته ۱۵، ۲۵ و ۳۵ گیگابایتی سه ماهه را عرضه کرده که تعرفه‌‌های آن‌ها به ترتیب ۵۵، ۷۵ و ۹۵هزار تومان است.

اما همراه اول و ایرانسل برخلاف رایتل و شاتل، یک بسته ۴ ماهه با حجم ۱۵ گیگابایت عرضه می‌کنند که ۶۲هزار تومان قیمت دارد.

خبری از بسته‌های اینترنت بلند مدت برای مشترکان همراه اول و ایرانسل نیست

همان طور که هفته گذشته در دیجیاتو گفتیم، دو اپراتور همراه اول و ایرانسل تغییراتی در نحوه ارائه بسته‌های اینترنت خود داشته‌اند. یکی از این تغییرات حذف بسته‌های بلند مدت است. در حال حاضر تنها مشترکان رایتل و شاتل موبایل می‌توانند بسته‌های ۶ ماهه و یک ساله خریداری کنند.

شاتل موبایل بسته‌های شش ماهه ۱۵ تا ۶۰ گیگابایتی را عرضه می‌کند که کمترین آن ۵۰ هزار تومان قیمت داشته و به همراه مکالمه نامحدود داخل شبکه عرضه می‌شود، گران‌ترین بسته ۶ ماهه نیز ۱۶۰هزار تومان قیمت دارد.

این اپراتور همچنین یک بسته یک ساله را با حجم ۳۰ گیگابایت و قیمت ۹۶هزار تومان می‌فروشد.

قیمت جدید بسته های اینترنت چهار اپراتور همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل موبایل

اما رایتل دو بسته ۳۵ و ۵۵ گیگابایتی ۶ ماهه خود را به ترتیب ۸۹هزار و ۹۰۰ و ۱۳۰هزار تومان عرضه می‌کند. همچنین دو بسته ۵۰ و ۱۰۰ گیگابایتی یک ساله برای مشترکان این اپراتور در دسترس است که فعال‌سازی آن‌ها به ترتیب ۱۲۵هزار و ۲۲۰هزار تومان هزینه در پی دارد.

گفتنی است بسته‌های با اعمال محدودیت در زمان استفاده (ساعتی، صبحگاهی یا شبانگاهی)، بسته‌های با ترافیک صرفا داخلی و بسته‌های ویژه مشترکین خاص (مانند بسته‌های ویژه مشترکین جدید یا پیشنهادهای شخصی) در این جدول منعکس نشده است. مرجع این گزارش نیز پایگاه‌های اینترنتی رسمی ۴ اپراتور همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل است.

گروه واتساپ اول فارس

اگر در این باره نظری دارید برای ما بنویسید

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

محمد پنجشنبه , ۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۹

مملکتی که صاحب نداره همینه آدم نمیدونه شکابتش و پیش کی ببره خدا هم باهاشون لابی کرده

وحید یکشنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲:۴۶

بابا اینکه خوبه . ای دی اس ال مخابرات بی… وحشتناک گرون کرده . بسته ۱۲۰ تومنی شده ۱۸۰ . تازه مالیات هم جای خود ….

آخرین اخبار