چاپ کد خبر: 62724
10 مرداد 1400

قیمت جدید انواع خودروهای داخلی + جدول/چرا خودرو گران می شود؟

ایران جیب: صنعت و بازار خودرو کشور سال‌هاست در یک حلقه معیوب مدیریتی گرفتار شده است. مدیریت برنامه‌ریزی و اجرایی این صنعت عمدتا نقش مدعی به خود می‌گیرد و در عوض پذیرش مسئولیت ناتوانی و ناکارآمدی مدیریتی خود نقش مطالبه‌گری برای خود تعریف کرده است.

از سوی دیگر جنگ سیاسی در بازار خودرو تمامی ندارد. در هر دولتی به دلیل موقعیت صنعت خودرو سازی همواره سایه چند دولت بر سر این صنعت بوده و هست. تعدد نظرات و ارائه قوانین شرایط را برای فعالیت صنعت خودرو سازی کشور سخت کرده و از همه مهمتر بازار محصولات این صنعت را تحت سیطره سیاست‌های سیاسیون قرار داده است.

هم‌زمان با رشد قیمت ارز و همچنین کاهش عرضه خودروسازان، قیمت‌ها در بازار خودرو افزایش یافت، به طوری که این رشد قیمت در مورد برخی خودروها تا ۲۸ میلیون تومان نیز بوده است.

قیمت خودرو در حالی در بازار و همزمان با رشد نرخ ارز، صعودی شده که کاهش عرضه خودروسازان نیز بر این مسئله تاثیرگذار بوده است. به گفته آرش محبی نژاد، دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور در حال حاضر ۱۴۰ هزار دستگاه خودروی ناقص کف پارکینگ‌های خودروسازان انباشته شده است.

وی با اشاره به مشکلات صنعت قطعه سازی در دوران تحریم و شیوع ویروس کرونا، گفت: قطعه سازان صنعت خودرو به غیر از معضلات کرونا و تحریم‌های خارجی با مشکلات داخلی نیز دست و پنجه نرم می‌کنند، به عبارت دیگر تحریم‌های داخلی بیشتر به صنعت خودرو و قطعه سازی ضربه وارد می‌کند.

وی با بیان اینکه تحریم های داخلی ضربه بزرگی به صنعت خودروسازی و قطعه سازی وارد کرده است، گفت: چند سالی است که درگیر تحریم‌های خارجی هستیم، اما متاسفانه تحریم‌های داخلی بیشتر از تحریم های خارجی به این صنعت ضربه وارد کرد و توان قطعه‌سازان و خودروسازان را گرفت.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو تشریح کرد: در کنار این مسائل برخی موضوعات بحرانی و بین المللی مانند ریزتراشه‌ها وجود دارد که در سطح بین‌المللی پیش آمده است. به عبارتی کل جهان با کمبود تراشه مواجه شده که تاثیر منفی بر صنایع خودروسازی گذاشته است، اما این مسائل موقت است و ناشی از کرونا و بحران‌های دیگر است که رفع می‌شود.

محبی نژاد افزود: ما از بحران‌های جهانی کمتر از بحران‌های داخلی لطمه می‌خوریم. قریب به ۱۴۰ هزار خودروی ناقص کف پارکینگ‌های خودروسازان وجود دارد که بسیاری از آنها به دلیل نقص قطعات و به ویژه بحث بحران است که شاید نصفی از آن به دلیل بحران ریز تراشه‌ها باشد که تجاری نمی‌شوند.

وی ادامه داد: تمرکز سیاست گذاری و تصمیم گیری راجع به صنعت خودرو در کشور وجود ندارد و مجلس، دولت و ارکان داخلی و قسمت‌های مختلف دولت مانند وزارت اقتصاد با وزارت صمت همسو نیست، وزارت صمت با بانک مرکزی همسو نیست و تفرق آرا و نظرات و تصمیم گیری هم در داخل دولت بیداد می‌کند و هم در مجلس و قوه قضاییه وضع همین شکل است.

خودرو مدل قیمت (تومان)
پراید ۱۳۱ ۱۳۹۹ ۱۲۹,۰۰۰,۰۰۰
پراید ۱۱۱ ۱۳۹۹ ۱۳۸،۰۰۰،۰۰۰
پراید ۱۵۱ ۱۴۰۰ ۱۴۷،۰۰۰،۰۰۰
تیبا ۱۴۰۰ ۱۳۹,۰۰۰,۰۰۰
تیبا۲ ۱۴۰۰ ۱۴۷,۰۰۰,۰۰۰
تیبا۲ پلاس ۱۳۹۹
کوییک معمولی ۱۴۰۰ ۱۶۱،۰۰۰،۰۰۰
کوییک اتوماتیک ۱۴۰۰ ۲۲۵،۰۰۰،۰۰۰
کوییک R ۱۳۹۹ ۱۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک R ۱۴۰۰ ۱۶۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا ۱۴۰۰ ۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا پلاس ۱۴۰۰ ۱۶۹،۰۰۰،۰۰۰
ساندرو اتوماتیک ۱۳۹۸
وانت نیسان بنزینی  ۱۳۹۹ ۲۴۶،۰۰۰،۰۰۰
وانت نیسان دوگانه سوز ۱۳۹۹ ۲۶۵،۰۰۰،۰۰۰
وانت نیسان دیزل ۱۳۹۹ ۳۰۵،۰۰۰،۰۰۰
وانت آریسان ۱۳۹۹ ۱۸۷،۰۰۰،۰۰۰
پارس سال ۱۳۹۹ ۲۳۸،۰۰۰،۰۰۰
پارس سال (سند رهن) ۱۴۰۰ ۲۳۳،۰۰۰،۰۰۰
پارس سال ۱۴۰۰ ۲۵۵،۰۰۰،۰۰۰
پارس دوگانه ۱۴۰۰ ۲۷۹،۰۰۰،۰۰۰
پارس TU5 (سفید) ۱۳۹۹ ۲۷۵،۰۰۰،۰۰۰
پارس TU5 (سفید) ۱۴۰۰ ۲۹۲،۰۰۰،۰۰۰
پارس TU5 (سفید – سند رهن) ۱۴۰۰ ۲۷۰،۰۰۰،۰۰۰
پارس TU5 (نقره ای) ۱۴۰۰ ۲۸۵،۰۰۰،۰۰۰
سمند LX (سند رهن) ۱۴۰۰ ۲۰۰،۰۰۰،۰۰۰
سمند LX ۱۴۰۰ ۲۲۳،۰۰۰،۰۰۰
سمند EF7 ۱۴۰۰ ۲۵۸،۰۰۰،۰۰۰
سمند دوگانه سوز EF7 ۱۴۰۰ ۲۷۹،۰۰۰،۰۰۰
۴۰۵ GLX دوگانه سوز ۱۳۹۹ ۲۱۸،۰۰۰،۰۰۰
۴۰۵ SLX ۱۴۰۰ ۲۴۶,۰۰۰,۰۰۰
اچ سی کراس ۱۳۹۸ ۳۶۵،۰۰۰،۰۰۰
۲۰۶ تیپ ۲ ۱۳۹۹ ۲۱۸،۰۰۰،۰۰۰
۲۰۶ تیپ ۲ (سفید) ۱۴۰۰ ۲۳۲،۰۰۰،۰۰۰
۲۰۶ تیپ ۲ (سفید – سند رهن) ۱۴۰۰ ۲۱۳،۰۰۰،۰۰۰
۲۰۶ تیپ ۲ (نقره ای) ۱۴۰۰ ۲۲۵،۰۰۰،۰۰۰
۲۰۶ تیپ ۵ ۱۳۹۹ ۲۷۲،۰۰۰،۰۰۰
۲۰۶ صندوقدار ۱۴۰۰ ۲۸۰،۰۰۰،۰۰۰
۲۰۷ صندوقدار ۱۳۹۹ ۴۰۰،۰۰۰،۰۰۰
۲۰۷ دستی (سقف فلز + فرمان برقی) ۱۳۹۹ ۳۰۶،۰۰۰،۰۰۰
۲۰۷ دستی (سقف فلز + فرمان برقی) ۱۴۰۰ ۳۱۵،۰۰۰،۰۰۰
۲۰۷ دستی (پانوراما) ۱۳۹۹ ۳۲۴،۰۰۰،۰۰۰
۲۰۷ دستی (پانوراما) ۱۴۰۰ ۳۳۲,۰۰۰,۰۰۰
۲۰۷ اتوماتیک (سقف فلز) ۱۴۰۰ ۳۹۵،۰۰۰،۰۰۰
۲۰۷ اتوماتیک (پانوراما) ۱۳۹۹ ۳۹۳،۰۰۰،۰۰۰
۲۰۷ اتوماتیک (پانوراما) ۱۴۰۰ ۴۰۳،۰۰۰،۰۰۰
دنا معمولی + کروز ۱۳۹۹ ۲۹۱،۰۰۰،۰۰۰
دنا معمولی + کروز ۱۴۰۰ ۳۰۳،۰۰۰،۰۰۰
دنا پلاس ۱۳۹۹ ۳۳۲،۰۰۰،۰۰۰
دنا پلاس ۱۴۰۰ ۳۴۸،۰۰۰،۰۰۰
دنا پلاس توربو ۱۴۰۰ ۴۰۸,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس توربو اتوماتیک ۱۳۹۹ ۴۴۰،۰۰۰،۰۰۰
دنا پلاس توربو اتوماتیک ۱۴۰۰ ۴۷۰،۰۰۰،۰۰۰
هایما S5 ۱۳۹۹ ۶۱۰،۰۰۰،۰۰۰
هایما S5 ۱۴۰۰ ۶۴۵،۰۰۰،۰۰۰
هایما S7 ۱۳۹۹ ۶۸۵،۰۰۰،۰۰۰
هایما S7 ۱۴۰۰ ۷۳۵،۰۰۰،۰۰۰
هایما S7 پلاس (سفید) ۱۴۰۰ ۷۵۸،۰۰۰،۰۰۰
هایما S7 پلاس (مشکی) ۱۴۰۰ ۷۶۵،۰۰۰،۰۰۰
جک S3 ۱۳۹۹ ۴۵۳،۰۰۰،۰۰۰
جک S3 ۱۴۰۰ ۴۷۵،۰۰۰،۰۰۰
جک S5 ۱۳۹۹ ۶۵۵،۰۰۰،۰۰۰
جک S5 (سفید) ۱۴۰۰ ۶۸۰،۰۰۰،۰۰۰
جک S5 (مشکی) ۱۴۰۰ ۶۸۶،۰۰۰،۰۰۰
کارا تک کابین ۱۴۰۰ ۲۶۰،۰۰۰،۰۰۰
کارا دوکابین ۱۴۰۰ ۲۸۰،۰۰۰،۰۰۰
مزدا۳ ۱۳۹۸ ۹۰۵،۰۰۰،۰۰۰
دیگنیتی ۱۴۰۰ ۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰

 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار